April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
با حضور چشمگیر در سمپوزیوم و نمایشگاه صورت گرفت
کد خبر: ۴۰۴۱۳۴
۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۲
0
با حضور چشمگیر در سمپوزیوم و نمایشگاه، شاهد درخشش گهرزمین در بیست و پنجمین همایش پژوهشگران صنعت فولاد کشور بودیم.

درخشش گهرزمین در جمع مدعیان فولاد

سالهاست بر فاصله گرفتن از اقتصاد نفتی تاکید می‌شود و بهترین جایگزین برای مهم، معادن و صنایع معدنی است. در این بین معادن سنگ آهن از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای در اقتصاد و تولید برخوردار است و صنایع فولاد به عنوان صنایع پایین دستی در صدر موضوعات قرار دارد.

نمایشگاه بهترین ظرفیت

صنایع سالهاست با چالش‌های بسیاری دست به گریبان هستند و این چالش‌ها به اندازه‌ای جدی است که می‌بایست گردهمایی‌های تخصصی برای شناسایی و رفع آن‌ها برگزار شود. از آنجا که ارتباط فولادسازی‌ها با یکدیگر اهمیت بسیاری دارد، لازم است ارتباط نزدیکی با یکدیگر داشته باشند که نمایشگاه‌ها می‌توانند نقش تعیین کننده‌ای در این زمینه داشته باشند.

 

 


سمپوزیوم فولاد کیش


بیست و پنجمین همایش پژوهشگران صنعت فولاد کشور از ۲ الی ۴ آبان ۱۴۰۲ با عنوان سمپوزیوم فولاد ۴۰۲ به وسیله انجمن آهن و فولاد ایران در مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد. هدف از برگزاری سالانه سمپوزیوم‌های فولاد توسط انجمن آهن و فولاد ایران، ایجاد زمینه مساعد برای برقراری ارتباط میان دست اندرکاران صنعت فولاد کشور با اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی و پژوهشگران و به منظور رفع مشکلات موجود و توسعه هر چه بیشتر این صنعت است.

فولاد سبز در کانون توجه

سمپوزیوم فولاد ۴۰۲ با موضوع «مراحل عبور از تکنولوژی‌های موجود به فناوری‌های فولاد سبز در کشور» برگزار شد و موضوعاتی که در این سمپوزیوم مورد تاکید قرار گرفت نیز در همین رابطه بود به نوعی که راهکار‌های عبور از فناوری‌های موجود به سمت تولید فولاد سبز، چالش‌های موجود بر سر راه تولید فولاد سبز، فرصت‌های اشتغال در مسیرتولید فولاد سبز، روش‌های افزایش ابتکار و نوآوری در کارکنان به منظور تسریع در مسیرتولید فولاد سبز، دانش فنی، تجهیزات مورد نیاز و آموزش کارکنان در فرایند تولید فولاد سبز، نقش تولید فولاد سبز در کاهش هزینه‌های تولید و افزایش راندمان، نقش تولید فولاد سبز در سلامتی کارکنان، حفظ محیط زیست، کاهش مصرف آب، کاهش گاز‌های گلخانه‌ای و مصرف انرژی، فناوری‌های استفاده از هیدروژن به جای سوخت‌های فسیلی در تولید فولاد سبز، یافته‌های جدید در زمینه تولید و استفاده از فولاد‌های جدید و مدلسازی و شبیه سازی فرایند‌های خط تولید فولاد با جدیت مورد بررسی قرار گرفت.

 

بیشتر بخوانید: ورود با شهامت خروج با موفقیت

 


حضور فعال و موثر گهرزمین


یکی از فعالان موثر در عرصه سنگ آهن و فولاد، شرکت گهر زمین است. گهر زمینه با سابقه درخشانی که در عرصه تولید سنگ آهن و فولاد دارد، نقش تعیین کننده‌ای در صنعت فولاد کشور ایفا می‌کند. گهرزمین با تاکید بر دانش و فناوری، موفق به ساخت ماشین آلات مورد نیاز تولید شده و در زمینه بومی سازی بسیار موثر عمل کرده است. گهر زمین با بهره گیری از نیرو‌های بومی، نقش تعیین کننده‌ای در حل مشکل بیکاری منطقه و کشور داشته است. انعقاد قرارداد تولید دامپتراک، جدیدترین اقدام گهرزمین در عرصه بومی سازی و رفع وابستگی بوده است. این سوابق نشان می‌دهد که حضور گهر زمین در بیست و پنجمین همایش پژوهشگران صنعت فولاد کشور، حضوری بجا و شایسته بوده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: