April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیرعامل صبا فولاد از هزینه‌های مالی و فنی ناشی از قطع برق خبرداد
کد خبر: ۴۰۴۱۶۶
۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
0
مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس قطعی برق فولادسازی‌ها را چالش جدی توصیف کرد و گفت: در حالی قطعی برق هزینه‌های مالی، فنی، بیمه‌ای و کارگری به شرکت تحمیل می‌کند که هیچ حمایتی برای جبران این هزینه‌ها صورت نمی‌گیرد.

بحران فولادسازی‌ها از قطعی برق

احسان دشتیانه با اعلام اینکه سالهاست فولادسازی‌های از کمبود برق رنج می‌برند گفت: بدلیل مشکلاتی که قطعی برق برای فولادسازی‌ها بوجود می‌آورد، لازم است فولادسازی‌ها به سوی احداث نیروگاه و تامین برق مورد نیاز گام بردارند.

وی با اعلام اینکه شرکت صبا فولاد خلیج فارس زیر مجموعه هلدینگ صبا انرژی متعلق به صندوق بازنشستگی است گفت: صبا انرژی سهام دار عمده شرکت صبا فولاد خلیج فارس است و صبا انرژی به واسطه جایگاهی که در عرصه‌های گوناگون دارد، نیروگاه برای تولید برق را نیز دارد.

مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس با اشاره به اینکه صبا فولاد نیز مانند بسیاری از صنایع دیگر از جمله فولادسازی‌ها با چالش قطعی برق رو به رو هستند گفت: بدلیل آنکه قطعی برق نیازمند مدیریت و دوراندیشی است، به سراغ هلدینگ صبا انرژی رفتیم و درخواست بکارگیری نیروگاه‌های صبا انرژی را مطرح کردیم.

 



وی از نظر مساعد هلدینگ صبا انرژی برای رفع چالش قطعی برق صبا فولاد خبر داد و گفت: در نتیجه نظر مساعد هلدینگ صبا انرژی، به تفاهم رسیدیم که نیروگاه صبا انرژی را بهینه سازی بکنیم، توسعه بدهیم، بهره وری اش را بالا ببریم.

دشتیانه با تاکید بر اینکه بهینه سازی و توسعه نیروگاه صبا انرژی از سوی صبا فولاد، ایجاد حق می‌کند گفت: با صبا انرژی تفاهم کردیم از محل افزایش بهره وری و بهینه سازی که ایجاد می‌شود، قرارداد خود تامین با نیرو داشته باشیم تا بتوانیم انرژی مورد نیاز فولادسازی را تامین کنیم.

وی با تاکید بر اینکه قطعی مستمر برق و روند ادامه دار این معضل باعث شده تا چاره اندیشی کنیم گفت: اکنون تمامی فولادسازی‌ها و صنایع در تلاش هستند خود را از وابستگی به برق سراسری نجات دهند و به سوی خودکفایی در برق گام برداشته اند.

 

بیشتر بخوانید: خبر‌های خوش صبا فولاد از روند توسعه



مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس بر وابستگی صنعت فولاد به برق تاکید کرد و گفت: فولاد مهمترین صنعتی است که از قطعی برق زیان‌های جدی متحمل می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه زیان ناشی از قطع برق چه میزان است گفت: قطعی و محدودیت‌های برق برای فولادسازی پیامد‌های منفی به همراه دارد که کاهش میزان تولید را به همراه دارد و محقق نشدن اهداف شرکت را رقم می‌زند.

دشتیانه با اشاره به اینکه فولادسازی‌ها هیچ اختیاری در قطعی برق ندارند گفت: قطعی تحمیلی برق به تعطیلی اجباری منجر می‌شود و در حالی هزینه‌های مالی، فنی، بیمه‌ای و کارگری به شرکت تحمیل می‌کند که هیچ حمایتی برای جبران این هزینه‌ها صورت نمی‌گیرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: