April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

نویسنده: میثم وزیریان

نمایشگاه‌های بین‌المللی موتور محرک تعاملات شرکت‌های ایرانی در زمان تحریم: با معرفی نمایشگاه جیتکس

برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی می‌تواند گامی مؤثر برای بهبود شرایط اقتصادی در هنگام تحریم‌ها باشد. تحریم‌ها می‌توانند باعث تضعیف شرایط اقتصادی شوند؛ به همین خاطر، بسیاری از استارتاپ‌ها و شرکتهای ایرانی به دنبال راهی برای رفع موانع ناشی از تحریم‌ها هستند. از مؤثرترین راه‌حل‌ها، جهت رشد بیشتر استارتاپ‌های ایرانی در هنگام تحریم، شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی است.
نمایشگاه‌های بین‌المللی با هدف افزایش رشد اقتصادی، بهبود اوضاع صادرات، ارتباط بیشتر تولید‌کنندگان با مشتریان و... برگزار می‌شوند.

امروزه، تحریم‌هایی که در کشور ایران اعمال می‌شود، شرایط اقتصادی را برای استارتاپ‌های ایرانی چالش‌برانگیز کرده است. کسب‌وکارهای مختلف به دنبال راهی برای رفع موانع ناشی از تحریم‌ها هستند. برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی می‌تواند راهی مؤثر جهت مقابله با موانع ناشی از تحریم‌ها باشد.

کشور ایران، در حوزه استارتاپی، دارای قدرت زیادی است. اقتصاد دیجیتال در ایران، روزبه‌روز درحال‌توسعه است؛ بنابراین، صادرات محصولات دیجیتال به کشور‌های خارجی رونق زیادی پیدا خواهد کرد. شرکت‌ها و استارتاپ‌های ایرانی می‌توانند با حضور در نمایشگاه بین‌المللی از این ظرفیت‌ها بهره ببرند. در واقع، این نمایشگاه‌ها می‌توانند به عنوان مؤثرترین روش بازاریابی و تبلیغات برای فروش بیشتر محصولات و معرفی خدمات شرکت‌ها و در نتیجه ارزآوری برای ایران، شناخته شوند.

تاثیر حضور در نمایشگاه بین‌المللی در زمان تحریم

تحریم‌ها منجر به این شده است که قادر به ارتباط با دنیای بیرون نباشیم. در واقع، تحریم‌ها باعث شده است که امکان استفاده از امکانات برای ما میسر نباشد. به دلیل تحریم شدن، شرکت‌های ایرانی نمی‌توانند محصولات خود را به جهان معرفی کنند. این تحریم‌هایی که روی شرکت‌های ایرانی اعمال شده است، بر تعاملات کسب‌وکارها نیز تأثیرگذار هستند.
شرکت‌ها می‌توانند در نمایشگاه‌های بین‌المللی حضور داشته باشند. حضور شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه‌های بین‌المللی می‌تواند باعث رونق اقتصادی و افزایش فروش شود. یکی از این نمایشگاه‌های بین‌المللی، جیتکس (Gitex) است. نمایشگاه جیتکس، در شهر دبی برگزار می‌شود و به عنوان نمایشگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات شناخته شده است. هرساله، بهترین تولیدکنندگان دنیا و شرکت‌های مختلف برای حضور بیشتر در بازار جهانی در نمایشگاه جیتکس شرکت می‌کنند. صاحبان شرکت‌های ایرانی و کسب‌وکار‌های مختلف در زمان تحریم می‌توانند با شرکت در نمایشگاه، فرصت بیشتری برای توسعه کسب و کار خود پیدا کنند. در واقع، شرکت‌های ایرانی در زمان تحریم با حضور در نمایشگاه‌هایی مانند جیتکس می‌توانند از نظر اقتصادی پیشرفت کنند.

نمایشگاه‌های بین‌المللی موتور محرک تعاملات شرکت‌های ایرانی در زمان تحریم: با معرفی نمایشگاه جیتکس

شرکت در نمایشگاه بین‌المللی چه مزایایی دارد؟

اگر کسب‌وکار شما نیز در لیست تحریم‌های ظالمانه قرار گرفته است، برای بهبود شرایط اقتصادی خود باید در نمایشگاه‌های بین‌المللی حاضر شوید. شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی برای استارتاپ‌های ایرانی با مزایایی همراه است. این مزایا عبارتند از:

برقراری ارتباط موثر با مشتری

برای استارتاپ‌های ایرانی، امکان برقراری ارتباط موثر و متقابل با مشتریان با حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی فراهم می‌شود. حضور در نمایشگاه‌ها می‌تواند فرصتی برای دیده شدن بیشتر محصولات شرکتهای ایرانی در اختیار مشتریان قرار دهد. با شرکت در نمایشگاهی مانند جیتکس، این قابلیت برای شما فراهم می‌شود تا با اعضای شرکتهای دیگر ارتباط ایجاد کنید. در نمایشگاه جیتکس، اعضای شرکتهای مختلف تولید‌کننده محصولات دیجیتالی و کامپیوتری حضور دارند.

با حضور در این نمایشگاه‌ها، فرصت تبادل و ارتباط با شرکت‌های فعال در آسیای شرقی، اروپا و آفریقا برای کسب‌وکارها ایجاد می‌شود. در واقع، تحریم‌ها خیلی در این کشور‌ها تأثیرگذار نیستند. بنابراین، با تعامل و صحبت با صاحبان کسب‌وکار‌ها در کشور‌های اروپا، آسیای شرقی و اروپا می‌توان شرایط اقتصادی را بهبود بخشید. به همین خاطر، نباید نقش استارتاپ‌های بکر فعال در آسیا را ب نادیده گرفت.

رشد اقتصادی بهتر

استارتاپ‌های ایرانی که در نمایشگاه بین‌المللی حضور پیدا می‌کنند، رشد اقتصادی بهتری را نیز تجربه خواهند کرد. حضور استارتاپ‌ها در نمایشگاه می‌تواند موانع ناشی از تحریم‌های ظالمانه را تا حدودی برطرف کند. جیتکس، این فرصت را برای شرکتها فراهم می‌کند تا بتوانند شرایط اقتصادی ناشی از تحریم را بهبود ببخشند. در جیتکس، شرکت‌ها، محصولات خود را در حوزه ICT معرفی می‌کنند تا توجه مشتریان بیشتری را جلب کنند.

دسترسی به بازار جهانی

استارتاپ‌های ایرانی با شرکت در نمایشگاه‌ها می‌تواند به بازار جهانی دسترسی داشته باشند. دسترسی به بازار جهانی در رونق اقتصادی نقش مؤثری دارد. به همین خاطر، نمایشگاه جیتکس به عنوان بزرگترین نمایشگاه استارتاپی خاورمیانه، شمال آفریقا و جنوب آسیا در دبی با هدف دسترسی استارتاپ‌ها به بازار جهانی برگزار می‌شود.

نمایشگاه جیتکس چیست؟

نمایشگاه‌های بین‌المللی موتور محرک تعاملات شرکت‌های ایرانی در زمان تحریم: با معرفی نمایشگاه جیتکس

نمایشگاه جیتکس، جزو بزرگترین نمایشگاه‌های عرضه‌کننده محصولات کامپیوتری و آی‌سی‌تی است. هرساله، شرکتهای مختلف از سراسر دنیا تصمیم به حضور در این نمایشگاه را می‌گیرند. شرکتها در نمایشگاه جیتکس به معرفی دستاورد‌ها، محصولات و خدمات خود می‌پردازند. به همین خاطر، میزان فروش و شرایط اقتصادی استارتاپ‌ها با حضور در این نمایشگاه بهبود پیدا می‌کند. این نمایشگاه بزرگ در دبی، به منظور ارتباط گسترده‌تر بین خریداران و تأمین‌کنندگان و شرکتهای مختلف با یکدیگر برگزار می‌شود. این نمایشگاه بین‌المللی در زمینه فروش و ارائه محصولاتی مانند دوربین دیجیتال، انرژی و سوخت آینده، سخت‌افزار‌ها، موبایل، هوش مصنوعی و… خدماتی از قبیل امنیت سایبری، شهر دیجیتال، اینترنت اشیاء، متاورس و وب ۳، اینترنت نسل ۶ و… فعالیت می‌کند.

جیتکس گلوبال به عنوان بزرگترین و فراگیرترین رویداد فناوری جهان، در سال ۲۰۲۳ برای چهل و سومین بار در دبی بر پا خواهد شد و راه‌حل‌های تجاری را ارائه خواهد نمود که شکل جدیدی به جامعه می‌دهد و آینده‌ی شهرسازی، هوش مصنوعی و وب ۳ را تسریع خواهد بخشید.

سخن آخر

افزایش فروش، جذب مشتری و تعامل کسب‌وکار‌ها، جزو مزایای حضور در نمایشگاه است. تحریم‌های ظالمانه باعث می‌شوند که شرکت‌ها قادر به ارائه و معرفی خدمات، محصولات و‌ ایده‌های خود به بازارهای جهانی نباشند. در کل، این تحریم‌های اقتصادی می‌توانند در روند تعاملات بیزنس‌ها نیز چالش‌هایی را ایجاد کنند. نمایشگاه‌هایی مانند جیتکس روی تعاملات شرکت‌هایی ایرانی در زمان تحریم تاثیرگذار هستند. در زمان تحریم، بهترین راه، شرکت در نمایشگاه‌ها است. با شرکت در نمایشگاه‌های خارج از کشور، تاثیرات ناشی از تحریم‌های اقتصادی کاهش پیدا می‌کند. دسترسی به بازار‌های جهانی نیز از طریق حضور در نمایشگاه‌هایی مانند جیتکس امکان‌پذیر است. بنابراین، به عنوان استارتاپ‌های ایرانی در هنگام تحریم می‌توانید با حضور فعال در نمایشگاه‌های خارج از کشور، تعاملات بیشتری با سایر شرکت‌ها داشته باشید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: