کد خبر: ۴۰۴۲۸۷
۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
0
کارشناس بازار سرمایه در خصوص روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه با توجه به تحلیل تکنیکال نکاتی را مطرح کرد.

روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟

 

علی ملک لی کارشناس بازار سرمایه گفت: شاخص کل بورس تهران درهفته گذشته با عدد یک میلیون و ۹۹۹ هزار واحد شروع به کار کرد و در پایان هفته و کاهش حدود یک و نیم درصدی، به عدد یک میلیون و ۹۷۰ هزار واحد رسید تا هفته‌ای نسبتا منفی در بورس تهران رقم بخورد.

او افزود: همانطور که در تحلیل هفته گذشته گفته شد،با توجه به قرار گرفتن دوباره شاخص کل زیر "ابرکومو" و منفی شدن همه المان‌های این سیستم، به احتمال زیاد درجا زدن و کاهش شاخص را در هفته‌های پیش رو شاهد خواهیم بود. همچنان محدوده ۱.۸۰۰.۰۰۰ (باکس قرمز رنگ) حمایت مهم شاخص کل است.

شاخص کل

او در خصوص شاخص کل هم وزن هم گفت: شاخص کل هم وزن که نماگر بهتری از وضعیت بورس تهران هست نیز وضعیتی منفی‌تر از شاخص کل داشت. این شاخص در روز اول کاری هفته با عدد ۶۷۵ هزارواحد شروع به کار کرد و پس از کاهش حدود ۲.۳ درصدی، در پایان هفته به عدد ۶۶۰ هزار واحد رسید.

ملک لی بیان کرد: شرایط کلی این شاخص نیز مانند شاخص کل است که با توجه به قرار گرفتن زیر ابرکومو و عدم توانایی صعود، احتمال درجا زدن و کاهش مقدار این شاخص نیز در هفته‌های آتی دور از انتظار نیست.

شاخص کل هم وزن
شایان ذکر است دیدگاه‌های فوق صرفا تکنیکال بوده و عوامل و اخبار زیادی مانند مناسبات سیاسی و تصمیمات اقتصادی میتواند بر روند این شاخص‌ها تاثیر بگذارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: