April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۴۳۰۸
۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰
0
نویسنده کانادایی گفت که صهیونیست‌ها به خوبی می‌دانند قدرت رویارویی با مقاومت و قدرت استراتژیک نصرالله را ندارند و از این بابت وحشت زیادی دارند.

صهیونیست‌ها می‌دانند قدرت ایستادگی در برابر اراده مقاومت را ندارند

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله دیروز در سخنانی مهم اعلام کرد که مشروع‌ترین جنگ در حال حاضر جنگ با رژیم صهیونیستی است و حزب الله هر لحظه آماده است تا در برابر ظلم این رژیم علیه مردم مظلوم غزه بایستد. دبیرکل حزب الله تاکید کرد که همه گزینه‌ها در جبهه لبنان روی میز است و رژیم صهیونیستی هر لحظه باید منتظر واکنش نیرو‌های مقاومت باشد.

این سخنرانی بلافاصله در بیشتر رسانه‌ها منتشر شد و بازتاب‌های زیادی داشت. تقریباً تمام رسانه‌های مهم و کلیدی غرب این سخنان را به صورت کامل پوشش دادند و تحلیل‌های زیادی در مورد آن منتشر شده است. باشگاه خبرنگاران جوان نیز به منظور تحلیل بیشتر زوایای این سخنرانی مصاحبه‌ای انجام داده با اریک والبرگ، نویسنده و تحلیلگر کانادایی که مشروح آن در ذیل از نظرتان می‌گذرد.

تحلیل شما از سخنرانی سید حسن نصرالله چیست؟

اریک والبرگ: جهان با هیجان منتظر سخنرانی سید نصرالله دبیرکل جنبش حزب الله لبنان در گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان حزب الله که از ۸ اکتبر در درگیری‌های مرزی لبنان و اسرائیل کشته شده اند، بود. هزاران نفر در میدانی در حومه جنوبی پایتخت لبنان جمع شده بودند تا سخنرانی پخش شده از طریق ارتباط ویدیویی را روی یک صفحه نمایش عظیم تماشا کنند. سخنانی که نصر الله در آن تاکید کرد «هفتم اکتبر ثابت کرد که اسرائیل از تار عنکبوت ضعیف‌تر است و یک ماه پس از جنگ، هیچ دستاوردی جز بمباران نسل‌کشی ناجوانمردانه‌اش بر غیرنظامیان نداشته است.»

مقاومت که در برابر قدرت‌های امپریالیستی در این مدت قوی ایستاده است و نصرالله به امپریالیست‌ها هشدار داد که «ما به دشمنی که ممکن است به فکر حمله به لبنان یا انجام یک عملیات پیشگیرانه بیفتد، می‌گوییم که این بزرگترین حماقت آن‌ها خواهد بود. حزب الله برای همه گزینه‌ها آماده است و ما می‌توانیم در هر زمانی به آن‌ها متوسل شویم.» وی با اشاره به حملات فرامرزی حزب‌الله که سه تیپ از هشت تیپ را از خود دور کرده است، گفت: «جنگ در مرز لبنان و اسرائیل محدود نمی‌شود. نیرو‌های اسرائیلی که در غیر این صورت روی حماس در غزه متمرکز می‌شدند.»

نصرالله همچنین از حمایت قوی آمریکا از اسرائیل در بمباران غزه که منجر به کشته شدن بیش از ۹۰۰۰ نفر، عمدتا غیرنظامی، شده است، انتقاد کرد. در حالی که مقامات آمریکا در روز‌های اخیر به طور علنی برای محافظت از غیرنظامیان در غزه فشار آورده اند، با این حال هنوز خواستار آتش بس نشده اند. دبیرکل حزب الله گفت، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، استدلال جعلی داشته است که حماس سر کودکان را بریده است و برای آن هیچ مدرکی ارائه نکرده است، اما در برابر هزاران کودک غزه که در اثر بمباران اسرائیل سر بریده شده و دست و پاهایشان قطع شده، سکوت کرده است. به نظر من این می‌تواند پیامی واضح داشته باشد. پیام نصرالله در این سخنرانی روشن بود. صهیونیست‌ها اگر از هوش حداقلی برخوردار باشند باید امروز متوجه شده باشند که این بازی با بازی‌های قبلی خیلی فرق دارد.


به نظر شما واکنش رژیم صهیونیستی به این سخنرانی چگونه خواهد بود؟

اریک والبرگ: خشم کور رهبران اسرائیل و خشم شدید همه اسرائیلی‌ها بی‌سابقه است، برخی کورکورانه از نسل‌کشی نتانیاهو حمایت می‌کنند، بسیاری از آن‌ها ناامیدانه برای آتش‌بس و مذاکره تظاهرات می‌کنند. این دومی‌ها توسط پلیس مورد حمله قرار گرفته اند که سعی دارد آن‌ها را ساکت کند.

بالاخره یخ در حال حرکت است. انجماد عمیقی که اسرائیل سی سال است فلسطینی‌ها را در آن نگه داشته است، از زمان ترور رابین، سقوط اسرائیل به ورطه امپراتوری، تلاش برای نابودی فلسطینی‌ها و دزدی تمام سرزمین‌های آن‌ها به نام برتری نژادی یهودی، تمام شده است قدرت آتش غیرانسانی نژادپرستان با گرمای مقاومت فلسطین قابل مقایسه نیست.

اسرائیل به مثابه خانه پوشالی، سرزمینی جعلی مبتنی بر قتل، دزدی و ترور آشکار می‌شود. صهیونیست‌ها بدون شک بیهوده فریاد می‌زنند و زوزه می‌کشند، اما تمام جنایات جنگی آن‌ها نمی‌تواند مردمی را که خلع ید کرده اند، شکست دهد. صهیونیست‌ها باید با متحدان یهودی ارتدوکس خود در مورد مَثَل سلیمان و مادری که نوزادش ربوده شده است، مشورت کنند، که در تعقیب عدالت، نابودی خود را به قتل فرزندش ترجیح داد. آیا همه یهودیان اروپایی و آمریکایی که امروز از این نسل کشی حمایت می‌کنند و به ظاهر نشان می‌دهند حامی نتانیاهو هستند، اکنون پاسپورت‌های دوتابعیتی خود را کنار می‌گذارند و از کشتی در حال غرق شدن دور می‌شوند؟ تراوش ذهنی و کلامی کنونی چنین ترسو‌هایی فقط می‌تواند افزایش یابد و فاجعه‌ای را که در انتظار صهیونیست هاست بیشتر آشکار کند.

در مورد واکنش‌های ملموس صهیونیست‌ها هم اکنون شاهد بدترین جنایات آن‌ها در سه هفته گذشته بوده ایم. این بخش آسان برای آن‌ها بود. اکنون آن‌ها نگران تهاجم زمینی به غزه هستند که مقاومت از آن خوشش می‌آید، زیرا فقط فروپاشی موجودیت صهیونیستی را تسریع می‌کند.

استراتژی جنگی صهیونیست‌ها در مواجهه با حماقتشان مضحک شده است. اسرائیل همیشه با خشم شروع می‌کند و به امید موفقیت نظامی یا برانگیختن مردم غیرنظامی علیه مقاومت، کارزار‌های ویرانگری را به راه می‌اندازد اما در ادامه متوجه می‌شود که هیچ یک از این اهداف قابل دستیابی نیست و ارتش آن به سمت شکست پیش می‌رود سپس نمایشی دراماتیک ایجاد می‌کند، سر و صدای زیادی به پا می‌کند و هزاران اسیر فلسطینی را گرفتار و زندانی می‌کند تا خون یهودی خود را پس بگیرد. همیشه تاریخ نشان داده که چه بازنده‌های بدبختی در بازی زندگی هستند.

من رکورد شکسته را بار‌ها و بار‌ها دوست دارم. این افراد در آزمون حتی از تجربه دانشمندانی که روی آگاهی غیرانسانی مطالعه می‌کنند، استفاده نمی‌کنند. آن‌ها حساس نیستند آن‌ها به عنوان جانوران شروع می‌کنند و مانند حیوانات، یک اشتباه را بار‌ها و بار‌ها تکرار می‌کنند. به چند دنباله (به قول زلنسکی) از جنگ جهانی اول، جنگ جهانی دوم، کره، ویتنام، افغانستان، عراق قبل از اینکه به همه این نبرد‌های تاریخی نگاه کنند و از آن درس بگیرند فقط و فقط از روی خوی حیوانی خود عمل می‌کنند؟


برای روز‌های آینده در منطقه چه پیش بینی می‌کنید؟

اریک والبرگ: نصرالله در تعامل با دشمن در بهترین حالت خود قرار دارد. هیچ کس نمی‌داند حزب الله چگونه و چه زمانی حمله خواهد کرد. صهیونیست‌ها در چکمه‌های خود می‌لرزند. مقاومت آماده و منتظر است. مقامات حزب الله از تعیین خط قرمز مشخص به صورت علنی اجتناب کرده و به طور مبهم می‌گویند که اگر ببینند حماس در آستانه شکست است، به جنگ خواهند پیوست.

رها کردن دشمن در سردرگمی و اعمال فشار کنترل‌شده بر مرز لبنان بهترین راهبرد برای این مرحله از نبرد است: حزب‌الله نشان می‌دهد که حضور دارد، از رویارویی یا تشدید هراسی ندارد و آماده جنگ آشکار است. حرف‌های آتشین نصرالله رمز و رموزی دارد که مقاومت با آن به خوبی آشناست. ما با مواضع و دستاورد‌های خود، با حمایت مردم خود بر ارزش و منزلت زندگی خود تاکید می‌کنیم. مردم ما در همه اجزا و جناح‌های خود به ندای مقاومت وفاداری می‌کنند و قد علم می‌کنند و از زیر آوار برمی‌خیزند، چه شهید، چه در کفن پیروزی که با فداکاری‌شان بشارت داده شده، چه به‌عنوان بازماندگان، فریاد خواهند زد. پشتیبانی آن‌ها از مقاومت، در صحنه‌ای که ترسو‌های صهیونیستی را که سخت تلاش کرده‌اند تا مردم را علیه ما برانند، اما نتوانسته‌اند مقاومت را از پایگاه مردمی‌ آن جدا کنند، مثال زدنی خواهد بود.

اریک والبرگ، روزنامه نگار، تحلیلگر و نویسنده کانادایی است. وی مطالعات زیادی در مورد رژیم صهیونیستی و ارتباطات استراتژیک در سرزمین‌های اشغالی و نیز سیاست‌های اسرائیل در جهان انجام داده و در این زمینه کتاب‌ها و مقالات زیادی را به رشته تحریر در آورده که برخی از آن‌ها در ایران نیز ترجمه و منتشر شده است که از آن جمله می‌توان به کتاب "قدرت لابی اسرائیل در کانادا: سرنوشت مشترک" اشاره کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: