April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
خداییان پس از بازدید بر توفیقات و عملکرد قابل قبول تاکید کرد
کد خبر: ۴۰۴۵۲۲
۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
0
خداییان پس از بازدید بر توفیقات و عملکرد قابل قبول تاکید کرد تا تداعی گر قبولی گل گهر با معدل بالا در بازدید سازمان بازرسی از این مجموعه بزرگ معدنی و صنعتی باشد.

قبولی گل گهر با معدل بالا در آزمون سازمان بازرسی

هنگامی که یک مجموعه نسبت به عملکرد خود اطمینان داشته باشد، مدیریت خود را در اتاق شیشه‌ای قرار می‌دهد. منظور از اتاق شیشه‌ای این است که یک مجموعه نسبت به شفاف سازی تمام عملکرد خود با اطمینان گام بردارد. اما نکته مهم زمانی بیشتر خودنمایی می‌کند که یک مجموعه، عملکرد خود را در معرض دید عالی‌ترین دستگاه نظارتی کشور قرار می‌دهد.

مسوولیت سنگین سازمان بازرسی

سازمان بازرسی بدلیل ماهیت و مسوولیت سنگینی که بر عهده دارد، هرگز نمی‌تواند نسبت به تخلفات و حتی اشتباهات ولو کوچکترین اشتباه بی تفاوت باشد. تاکنون نیز هرگاه سازمان بازرسی به هر شکلی به مجموعه‌ای ورود کرده، با هر اشتباهی به صورت جدی برخورد کرده است. عملکرد سازمان بازرسی نشان می‌دهد که حتی در دعوت‌های دوستانه نیز، از وظایف خود کوتاه نیامده و نسبت به هر موردی واکنش نشان داده است.

گل گهر زیر ذره بین سازمای بازرسی

بتازگی رییس سازمان بازرسی کل کشور به سیرجان سفر کرد که بخشی از سفر خود را به بازدید از معدن گل گهر اختصاص داد. روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد که خداییان با حضور در مجتمع صنعتی گل گهر سیرجان، از بخش‌های مختلف این مجموعه صنعتی بازدید کرد و پس از پایان بازدید، در جمع خبرنگاران قرار گرفت و نتیجه بازدید و دیدگاه‌های خود از گل گهر را با رکن چهارم دموکراسی در میان گذاشت.

توفیقات انصافا خوب

آنچه رییس سازمان بازرسی کل کشور در حاشیه بازدید از گل گهر با خبرنگاران مطرح کرد، بیانگر تسلط خداییان به تولید به ویژه معدن است. خداییان با اشاره به اینکه میران گل گهر در این بازدید مسائل و مشکلات خود را بیان کردند گفت: انصافا توفیقات خوبی در این معدن حاصل و اقدامات خوبی در راستای کاهش خام فروشی صورت گرفته و زنجیره استخراج سنگ و تبدیل به فولاد ایجاد شده که باعث ارزش افزایی می‌شود. این اظهارات رییس سازمان بازرسی نشان می‌دهد که تا چه خام فروشی برای اقتصاد کشور زیان آور و تکمیل زنجیره تولید برای منافع ملی سودآور است. اینکه گل گهر درجا نزده و با ایجاد صنایع پایین دستی، در مسیر تکمیل زنجیره تولید گام برداشته، می‌تواند الگویی برای دیگر صنایع باشد. نباید فراموش کنیم که صنایع بزرگی همچون گل گهر با داشتن منابع مالی لازم، می‌توانند در تکمیل زنجیره تولید موفق‌تر عمل کنند و اشتغالی پایدار را برای اقتصاد کشور رقم بزنند.

 

بیشتر بخوانید:

بحران اقتصاد دستوری در معادن



مسولیت اجتماعی در اوج

یکی دیگر از نکات برجسته‌ای که رییس سازمان بازرسی کل کشور به آن اشاره کرد و مورد توجه قرار گرفته بود، انجام وظیفه گل گهر در زمینه مسوولیت‌های اجتماعی است. هر چند شرکت‌های بزرگ هیچ تعهد قانونی نسبت به ساکنان اصراف بنگاه اقتصادی خود ندارند، اما می‌توانند با نگاه انسان دوستانه و در قالب مشارکت در حل مشکلات منطقه ای، بخشی از درآمد خود را صرف کمک به رفع مشکلات کنند. خداییان پس از بازدید از اجرای مسوولیت‌های اجتماعی گل گهر، به تقدیر از عملکرد این شرکت معدنی پرداخت و گفت: معدن گل گهر در کمک به مردم منطقه تحت عنوان مسوولیت اجتماعی، توفیق داشته و بررسی‌های ما نشان می‌دهد اقدامات خوبی به جهت احداث بیمارستان، مراکز تفریحی و آسفالت معابر انجام داده است.

تاکید بر الگوگیری

رییس سازمان بازرسی ابراز امیدواری کرد که سایر بنگاه‌های اقتصادی مانند معادن به شکلی عمل کنند که مسوولیت اجتماعی در جای خود بکار گرفته شود. این اظهارات خداییان بیانگر آن است که باید توجه به مسوولیت‌های اجتماعی در بین بنگاه‌های اقتصادی فرهنگ سازی و نهادینه شود تا در جایی که دولت امکان حضور و رفع مشکلات را ندارد، بنگاه‌های اقتصادی بتوانند به یاری مردم بیایند. در ادامه، رییس سازمان بازرسی کل کشور از مجتمع تفریحی گهر پارک که از محل مسوولیت اجتماعی معدن گل گهر احداث شده، بازدید کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: