May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۴۵۳۷
۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱
0

خرید ترون مانند سایر ارزهای موجود در بازار کریپتو، باید با توجه به تحلیل‌های فاندامنتال و تکنیکال صورت گیرد. تحلیل بنیادی یا همان فاندامنتال، فرآیند یافتن ارزش ذاتی یک دارایی است. به بررسی و ارزیابی نوسانات قیمت ارز دیجیتال، درک نمودارهای کریپتو، داده‌های مربوط به رمزارزها و روند بازار ارزهای دیجیتال نیز تحلیل فنی یا همان تکنیکال گفته می‌شود. در این مطلب خواهیم گفت که چطور قبل از خرید ارز دیجیتال ترون، آن را تحلیل کنیم. ابتدا ببینیم این رمزارز چیست و چگونه کار می‌کند.

ترون

ترون چیست به زبان ساده

ترون یک شبکه غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک‌چین است و ارز دیجیتال بومی خود به نام ترونیکس یا TRX را دارد. Tron توسط جاستین سان در سال 2017 و به‌عنوان یک توکن ERC20 در شبکه اتریوم ایجاد گردید. سپس در 2018 به شبکه اختصاصی خود منتقل شد. شعار ترون «تمرکززدایی وب» است. درواقع، هدف ازاین اکوسیستم، ارائه‌ راه‌های غیرمتمرکز برای ایجاد و اشتراک‌گذاری محتوا و خدمات دیجیتال است.

مزایای خرید ترون

به‌طور کلی، ترون نیاز به واسطه را از صنعت رسانه حذف می‌کند. کاربران می‌توانند از این ارز برای تقویت برنامه‌های میزبانی شده در شبکه و همچنین برای سهام‌بندی و ذخیره‌سازی ارزش استفاده کنند. به‌علاوه، شبکه Tron از توکن‌ها و استیبل‌کوین‌‌ها همچون تتر و usdc پشتیبانی می‌کند. در اینجا چند مزیت این شبکه و ارز دیجیتال بومی را بخوانید.

  • به سازندگان محتوا کمک می‌کند تا برای محتوای تولیدی خود، مبلغی دریافت کنند.
  • کارمزد تراکنش در پلتفرم غیرمتمرکز Tron نسبت به سایر پلتفرم‌های دیجیتال اصلی، بسیار پایین و نزدیک به صفر است.
  • شبکه ترون از 2000 تراکنش در ثانیه پشتیبانی می‌کند که در مقایسه با سایر رمزارزها بسیار بیشتر است.
  • تیم توسعه و پشتیبانی بسیار حرفه‌ای دارد.
  • معاملات آن در 7 روز هفته و 24 ساعت شبانه‌روز قابل انجام است.
  • به استخراج نیازی ندارد.

تحلیل ترون

تحلیل ترون امروز

اطلاع داشتن از کاربردها و مزایای خرید ارز دیجیتال و بررسی آینده آن، برای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال ضروری است. پیش از خرید ترون نیز باید به همین شیوه، وضعیت این ارز را در بازار بررسی کنید و روند نوسانات قیمتی آن را با کمک تحلیل تکنیکال ارزیابی نمایید:

تحلیل تکنیکال ترون

پیش از مراجعه به صرافی ارز دیجیتال برای خرید Tron، باید این ارز را از لحاظ فنی تحلیل کنید. در نمودار تحلیل فنی ارزهای دیجیتال مواردی از قبیل قیمت، ارزش بازار، عرضه کل و ... نمایش داده می‌شو‌د. قیمت ترون، امروز یعنی در زمان نگارش این مقاله (31 اکتبر 2023) برابر با 0.09638 دلار است که با احتساب نرخ تتر 51.808 تومان خواهد بود. این ارز دارای 88.804.600.000 سکه در گردش از مقدار عرضه کل 88.804.657.606 است. سایر اطلاعاتی که در تحلیل فنی TRX کسب خواهید کرد، به شرح زیر است:

  • به‌طور کلی سرمایه‌گذاران در طول زمان، قیمت‌های بالاتری را برای خرید ترون پرداخت کرده‌اند و این ارز در میان‌مدت، در یک کانال روند صعودی قرار دارد؛ این نشان‌دهنده خوش‌بینی فزاینده در میان سرمایه‌گذاران است و نشان‌دهنده ادامه رشد آن است.
  • در نمودار قیمت ترون، مقدار مقاومتی وجود ندارد و بیشتر افزایش نشان داده می‌شود.
  • درصورت واکنش منفی، این ارز تقریبا 0.09 واحد را پشتیبانی می‌کند.
  • تراز حجمی مثبت نشان می‌دهد که حجم در روزهای افزایش قیمت، بیشتر از روزهای کاهش قیمت بوده است و این نیز نشان‌دهنده افزایش خوش‌بینی در بین سرمایه‌گذاران است.
  • اندیکاتور شاخص قدرت نسبی یا همان RSI بالای 70 نشان می‌دهد که این ارز در کوتاه‌مدت دارای شتاب مثبت قوی است.
  • سرمایه‌گذاران به‌طور پیوسته پول بیشتری برای خرید این ارز پرداخت کرده‌اند که نشان دهنده افزایش خوش‌بینی و ادامه افزایش قیمت است.

توجه داشته باشید که اطلاعات این محتوا به‌هیچ‌عنوان توصیه‌ای برای خرید و سرمایه‌گذاری نیست. مانند هر تجارت دیگری، معاملات ارزهای دیجیتال نیز باید با آگاهی و شناخت صورت گیرد و موفقیت معاملات ارزهای دیجیتال در گرو شناخت کافی از این حوزه و کسب تجربه است.

خرید ترون

تحلیل ترون از نظر بنیادی

تحلیل ترون به صورت بنیادی یکی دیگر از ابزارهای ارزیابی و پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال در آینده است که به همراه تحلیل تکنیکال جهت تصمیم‌گیری در مورد خرید ترون کمک‌کننده خواهد بود. درواقع این ابزار در تعیین اینکه آیا دارایی بیش از ارزش واقعی یا کمتر از آن ارزش‌گذاری شده است، کاربرد دارد. در این نوع از آنالیز ارزهای دیجیتال، موارد زیر مورد بررسی قرار می‌گیرد:

  • وایت پیپر را بررسی کنید. برخی از پروژه‌های رمزنگاری دارای وایت پیپری با اصطلاحات فنی هستند که ممکن است سرمایه‌گذاران مبتدی آن را درک نکنند. به‌هرحال، خواندن این مقاله برای آگاهی از چشم‌انداز یک پروژه مهم است.
  • در مورد بنیانگذاران و تیم توسعه‌دهنده پروژه تحقیق کنید.
  • برای دریافت بینشی در مورد احتمال موفقیت پروژه‌های ارز دیجیتال بهتر است درباره رهبری تیم توسعه‌دهنده تحقیق کنید.
  • کریپتو کارنسی یک فناوری جامعه‌محور است و ارزهای دیجیتال برای موفقیت، به جامعه قوی و حمایتگر نیاز دارند؛ بنابراین پیش از خرید ترون نیز باید به جامعه این ارز توجه کنید که آیا واقعا پروژه‌ موفقی خواهد بود یا فقط در حد تبلیغات و حدس‌ و گمان است.
  • پروژه‌های رمزنگاری ازجمله رمزارز مورد بحث مبتنی‌بر فناوری بلاک‌چین هستند. برای دستیابی بینشی در مورد رشد بالقوه ترون، باید فناوری و چگونگی استفاده از آن را برای حل مشکلات مشتری درک کنید.
  • چشم‌انداز و نقشه راه را بررسی کنید. این اطلاعات را می‌توانید در وایت پیپر این رمزارز بیابید.
  • توزیع، گردش و عرضه کل را بررسی نمایید. این موارد را اصطلاحاً (Tokenomics) می‌گویند. یادگیری این اطلاعات مهم است زیرا در طول زمان بر قیمت ارزهای دیجیتال تأثیر می‌گذارند.
  • تاریخچه قیمت ترون را بررسی کنید. قیمت ارزهای دیجیتال به شدت در حال نوسان هستند و این نوسانات بر اثر عوامل مختلفی از جمله عرضه توکن، نقاط عطف پروژه، تلاش‌های بازاریابی و ... صورت می‌گیرد.

تحلیل ترون برای خرید trx

مانند هر ارز دیجیتال دیگری برای خرید ترون نیز باید تحلیل‌های مختلف فنی و بنیادی را مورد توجه قرار دهید. تحلیل فنی نوسانات قیمت، ارزش بازار، عرضه کل و .. را به شما نشان می‌دهد و در تحلیل بنیادی اطلاعات مختلفی از جمله تاریخچه قیمت ترون را به دست می‌آورید. موفقیت در بازار ارزهای دیجیتال بدون شناخت کافی در مورد این حوزه و ارز دیجیتال مدنظرتان، میسر نمی‌شود. درصورت ورود به حوزه کریپتوکارنسی حتماً مطالعات زیادی داشته باشید و از تجربیات افراد خبره و همچنین راهنمایی‌های کارشناسان صرافی ارز دیجیتال استفاده کنید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: