April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۴۵۵۲
۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۰
0
رسانه‌ها گزارش دادند در روز جمعه ۱۲ آبان مخاطبان بی‌شماری پای سخنرانی سید حسن نصرالله نشستند؛ رکوردی که تا به حال مشابه آن ثبت نشده بود.

ایجاد ترس و ابهام؛ سدی که سید مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی ایجاد کرد

کل جمعیت کره زمین حدود ۸ میلیارد نفر است جمعیتی با نگرش‌ها، مذاهب و تفاوت‌های بسیار با این حال، در یک روز نگاه نیمی از آن‌ها به یک هدف خیره شد. طبق گزارش رسانه‌ها در روز جمعه ۱۲ آبان بیش از ۴ میلیارد نفر پای سخنرانی سید حسن نصرالله نشستند؛ رکوردی جهانی که تا به حال مشابه آن نیز ثبت نشده است.

صحبت‌هایی که نه فقط در زمان پخش آن اذهان بسیاری را به خود معطوف کرده بود بلکه پس از پخش نیز صحبت‌هایی زیادی در تحلیل آن گفته شد.

وقتی رسانه‌های صهیونیستی چشمشان به دهان سید مقاومت خیره ماند

صحبت‌ها زیاد است به خصوص در میان رسانه‌های صهیونیستی؛ برای مثال «اسکات ریتر» افسر پیشین اطلاعاتی آمریکا و بازرس تسلیحات سازمان ملل گفت: این سخنرانی نمونه‌ای عالی از یک مدیریت تنش بود؛ کاری که او کرد باعث شد اختلاف میان آمریکا و اسرائیل باقی ماند.

سید مقاومت

موسسه تحقیقات خاورمیانه نیز اعلام کرد: «سید حسن نصرالله تأیید کرد که حزب‌الله در جنگ از ۸ اکتبر شرکت کرده است و گفت که تشدید تنش‌ها در آینده توسط حزب‌الله به دو عامل بستگی دارد: تحولات غزه و حملات اسرائیل به خاک لبنان. سید نصرالله خط قرمزی را در مورد حملات اسرائیل به خاک لبنان تعیین کرد و آن این است که هر حمله اسرائیل به غیرنظامیان لبنانی با هدف قرار دادن غیرنظامیان اسرائیلی مواجه خواهد شد».

روزنامه صهیونیستی هاآرتص هم در این باره نوشت که «سید حسن نصرالله با تحسین عملیات طوفان‌الاقصی گفت این عملیات ۱۰۰ درصد فلسطینی بود. دبیرکل حزب‌الله هشدار داد که برای جلوگیری از جنگ منطقه‌ای باید عملیات در غزه فورا متوقف شود.»

روزنامه صهیونیستی اسرائیل تایمز، هم در این باره نوشت: نصراالله ضعف نظامی اسرائیل را به سخره گرفت و در عین حال هشدار‌های نظامی را برای مداخله آمریکا مطرح کرد.

همه چیز برای صهیونیست‌ها در هاله‌ای از ابهام.

اما در میان کارشناسان داخلی شاید آنچه بیش از همه توجهات را به سمت خود معطوف کرده ایجاد یک ابهام در سخنان سید مقاومت بود، ابهامی که ترس را به جان بسیاری انداخت تا ندانند حرکت بعدی مهره‌های بازی به کدام سمت است.

برای مثال محمد خواجویی، کارشناس مسائل لبنان در این باره گفته است: عنصر ابهام موضوع مهمی بود که در صحبت‌های سید مقاومت درباره آینده مطرح بود. ایشان هر آنچه که قرار بود محور مقاومت و حزب الله در روز‌های آینده انجام دهد را ارائه نکرد و دست خود را باز نگذاشت و این سیاست ابهام این ظرفیت را ایجاد می‌کند که اسرائیل نگران شود که هر آن ممکن است در آن جبهه اتفاق‌های غیرقابل پیش‌بینی رخ دهد و حد مشخصی را در سخنرانی خود مطرح نکرد که اسرائیل از تحولات خیالش آسوده شود؛ بلکه نوعی ابهام را باقی گذاشت با این تاکید که هر اتفاقی ممکن است در آینده رخ دهد و اگر اسرائیل دست به حماقتی بزند برای مثال حملات خود را علیه لبنان افزایش دهد حزب الله نیز متقابلا حملات گسترده‌ای را ضد اسرائیل انجام خواهد داد. معتقدم که عنصر ابهام در سخنرانی سید حسن نصرالله می‌تواند عنصر قدرتی را برای حزب الله در مسیر تحولات آینده داشته باشد.

سید مقاومت

جعفر رضوی، کارشناس مسائل غرب آسیا نیز در این باره گفته است: سخنان سید حسن نصرالله از یک سیاست مبهم راهبردی مانند دفعات سابق پیروی می‌کرد و دشمن را در یک ابهام قرار داد؛ اما سه کار اساسی را ایجاد کرد و موجب شد که محور مقاومت چند گام جلو برود. ابتدا اینکه سید حسن نصرالله اهداف رژیم صهیونیستی را اهداف نادرست و غیرمنطقی و احمقانه توصیف کرد و اهداف این رژیم را که به دنبال از بین بردن گروه‌های مقاومت بود را شکست خورده خواند. یعنی اهدافی که رژیم صهیونیستی برای خود تعیین کرده بود را برای افکار عمومی تبیین و شکست خورده نامید.

وی ادامه داد: دومین اقدام سید حسن نصرالله این بود که در برابر اهداف صهیونیست‌ها برای محور مقاومت هدف تازه‌ای را ترسیم کرد؛ اول پایان دادن به درگیری‌ها در اولین فرصت و دوم پیروزی محور مقاومت و جنبش حماس در این جنگ بود که با این اقدام نقطه مقابل اهداف دشمن را برای محور مقاومت تعیین کرد تا موجب تقویت گروه‌های فلسطینی به ویژه حماس شود که موجب هجمه صهیونیست‌ها قرار دارند. نکته سوم هم که شاید مهمترین بخش سخنان ایشان باشد از این منظر بود که ایشان به حضور دیگر اعضای جبهه مقاومت در این نبرد رسمیت بخشید و رسما حضور مقاومت عراق و انصارلله یمن را اعلام کرد.

شوک بزرگتر در انتظار رژیم صهیونیستی

و حالا زمان گذشته است؛ بسیاری هنوز از صحبت‌های قبلی سید مقاومت هراس به دلشان نشسته، اما بازی هنوز تمام نشده چرا که درست هشت روز بعد از سخنرانی سید حسن نصرالله قرار است سخنرانی دیگری نیز ایراد شود؛ سخنرانی که خواجویی کارشناس مسائل لبنان معتقد است تند‌تر خواهد بود و شوک بیشتری به رژیم صهیونیستی وارد خواهد کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: