April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۴۵۵۶
۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۰
0
جواد قارایی راوی مستند ایرانگرد گفت: اعتراض ما به تورم، بیکاری و مسائل اینچنینی در داخل کشور، پابرجاست اما اگر انسانیت، وجدان و شرافت در ما زنده است باید در برابر جنایات اسرائیل هم اعتراض کنیم؛ این کمترین کار است.

نباید به بهانه مشکلات داخلی در مقابل جنایات اسرائیل سکوت کنیم

تهیه‌کننده و راویِ مستند تلویزیونی درباره قتل‌عام رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین گفت: وقتی شما می‌بینید ۸۰ سال یک قومی می‌آید و جنایت می‌کند خانه‌ها و سرزمین ملتی را غصب می‌کند و حتی حاضر نیست توافقی را با مردم فلسطین داشته باشد به نظر شما آن‌ها باید چه کاری انجام دهند؟

وی تصریح کرد: مثلا یاسر عرفات پنج تا هفت سال به دنبال توافق با اسرائیل بود، اما در نهایت اسرائیلی‌ها n> زیر تمام قول و قرار‌های خود زدند و عرفات ناگزیر شد که مجدداً سلاح به‌دست بگیرد. اسرائیلی‌ها تمام این سرزمین‌ها را متعلق به خود می‌دانند.

راوی مستند ایرانگرد افزود: صهیونیست‌ها کاری کرده‌اند که مردم فلسطین در یک بخش بسیار کوچکی زندگی بسیار مشقت باری داشته باشند و از امکانات دور باشند و فلسطینی‌ها را به‌نوعی زندانی کرده‌اند. به نظر من بزرگ‌ترین زندان بدون سقف جهان، غزه است.

قارایی با اشاره به اینکه عده‌ای گروه‌های مقاومت را آغازگر جنگ می‌دانند گفت: اسرائیل طی ٧۵ سال ده‌ها هزار فلسطینی را کشته است، بعد عده‌ای می‌گویند این جنگ را اول حماس شروع کرده، اما به این نکته توجه نمی‌کنند که اسرائیل ٧۵ سال پیش این جنگ را آغاز کرده است.

وی خاطر‌نشان کرد: اسرائیل طی یک ماه اخیر ۴ هزار کودک و حدود ۳ هزار زن را کشته‌است. شما کدام رژیمی را می‌شناسید که چنین جنایات بزرگی را انجام بدهد؟ حتی اگر آدم بی‌دین و بی‌سرزمین باشد فقط کافی است یک‌ذره وجدان و انسانیت داشته باشد تا از این جنایات اسرائیل آتش خشمش فوران کند.

کارگردان مستند ایرانگرد اضافه کرد: دیگر از کسی که سرزمینش را گرفته‌اند و علیه او و خانواده‌اش جنایت کرده‌اند و آن‌ها را به شهادت رسانده‌اند، کسی نمی‌تواند توقع داشته باشد که کوتاه بیاید؛ اسرائیل ٧۵ سال جنایت کرده است و حس انتقام نه تنها در تمام مردم فلسطین بلکه در تمام آزادگان دنیا وجود دارد و در آن‌ها حس خشم فوران کرده است.

قارایی گفت: تجمع برای محکومیت رژیم اسرائیل فقط در ایران یا بین عرب‌ها نیست همه‌جا این تجمعات برگزار شد. مسئله، فقط مسئله اسلام نیست؛ بحث، بحث کشور، ملیت، قوم یا نژادی نیست موضوع، موضوع انسان است؛ وقتی هر جای دنیا می‌بینیم که به یک انسان و آن هم در یک حجم بسیار بزرگ چنین جنایت وحشیانه‌ای می‌شود؛ مگر می‌شود که درباره جنایات اسرائیل علیه مردم مظلوم غزه سکوت کرد؟ هر کس که سکوت کند شرافت انسانی خود را زیر پا گذاشته است.

وی ادامه داد: اصلا موضوع، مذهب، ملیت و کشور نیست مسئله این است که تمام ریشه‌های انسانی در اینجا زیر پا گذاشته می‌شود و عده‌ای سکوت کرده‌اند، ولی خدا را شکر رژیم غاصب صهیونیستی با این کار خود در دنیا باعث شد مردم بسیاری که به خواب فرورفته بودند بیدار شوند و در مقابل آن‌ها بایستند.

تهیه‌کننده مستند ایرانگرد گفت: اعتراض ما به تورم، بیکاری و مسائل این‌چنینی در داخل کشور، پابرجاست، اما اگر انسانیت، وجدان و شرافت در ما زنده است باید در برابر جنایات اسرائیل هم اعتراض کنیم، زیرا این کمترین کار است. برخی‌‍ سکوت کرده‌اند و چیزی نگفته‌اند، ولی به خدا قسم بیشتر کسانی که سکوت کرده‌اند طرف‌دار فلسطین هستند و الان فقط از روی عصبانیت از برخی مسائل داخلی چیزی نمی‌گویند، اما اگر اتفاقی بیفتد تمام این مردم برای ایران جان خودشان را خواهند داد و همه آن‌ها بدون استثنا از مظلومان دفاع می‌کنند.

وی افزود: حتی اخیراً در ماجرایی که برای خانم گراوند در مترو اتفاق افتاد، در صفحه خود گفتم که اگر خانم گراوند را کسی هول داده باشد یا به‌خاطر حجاب آن را زده باشد و باعث مرگش شده با‌شند هیچ تفاوتی با صهیونیست جنایت‌کار ندارد و باید محاکمه شود، اما، چون من ندیده‌ام و از هیچ شاهدی نشنیده‌ام و در تمام فیلم‌هایی که منتشر شده نشان می‌دهد که این اتفاق نیفتاده است من نمی‌توانم نظر بدهم.

قارایی خاطرنشان کرد: من می‌گویم اگر ما درباره مشکلات خودمان می‌گوییم که در بعضی از جا‌ها برخی از مسئولین به ما ظلم کرده‌اند، باید ظلم آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها را نیز بگوییم و اگر مشکل ما واقعاً ظلم هست باید در برابر تمام ظلم‌ها بایستیم و در کنار مظلومین باشیم. من امیدوار هستم مسئولان نظام یک مقدار با جوان‌ها انعطاف داشته باشند جوان‌های امروز با جوان‌های چند نسل قبل متفاوت هستند با آن‌ها نمی‌شود قهری برخورد کرد، زیرا آن‌ها فرزندان، خواهر و برادر‌های ما هستند و ما باید در کنار هم باشیم؛ شما نگاه کنید وقتی ما در کنار هم باشیم و همدیگر را درک کنیم آن وقت هست که اتحاد ملی شکل می‌گیرد، آن زمان است که اگر کسی بخواهد به کشورمان تعرض کند همه با هم با هر دیدگاهی پشت‌هم هستیم و این به نظر من از هر چیزی برای کشورمان مهم‌تر است.

منبع: فارس

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: