April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
دهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه با استقبال چشمگیر روبه رو شده است
کد خبر: ۴۰۴۵۶۰
۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
0
دکتر زهرا نظری مهر / حقوقدان

خودنمایی کیش اینوکس در دل مروارید خلیج فارس

هنگامی که اولین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی و نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور در مهرماه ۱۳۹۳ برگزار شد، هیچ کس گمان نمی‌کرد که این نمایشگاه بدین اندازه گسترده شود و به صورتی مورد استقبال تمامی فعالان اقتصادی قرار گیرد که به یک مطالبه از سوی فعالان عرصه‌های مالی تبدیل شود.

اینوکس بدون وقفه

کیش اینوکس تاکنون ۱۰ نمایشگاه را به صورت مستمر برگزار کرد و تنها عاملی که توانست وقفه‌ای در برگزاری این نمایشگاه ایجاد کند، شیوع ویروس کرونا بود. اما کرونا نتوانست خاطره خوش و تاثیرات قابل توجه کیش اینوکس را از ذهن فعالان اقتصادی بزداید و به محض آنکه ویروس کرونا رنگ باخت، بار دیگر کیش اینوکس در دل مروارید خلیج فارس خودنمایی کرد.

حضور ۳۰۰ شرکت

آنچه باعث تاثیرگذاری و استقبال از کیش اینوکس شده، هدفگذاری، برنامه ریزی، جامعه شناسی، برقراری ارتباط، تعامل و از همه مهمتر دستیابی به نتیجه بوده که همه ساله چشمگیرتر از گذشته، خودنمایی کرده است. روند موثر و تحول گرایانه کیش اینوکس در دهمین دوره نیز مانند دوره‌های گذشته به چشم می‌خورد به نوعی که شاهد حضور ۳۰۰ شرکت فعال در عرصه‌های گوناگون از بخش‌های دولتی و خصوصی هستیم.

نشست‌های کارساز

آنچه در تقویم دهمین کیش اینوکس آمده، برگزاری ۳۶ نشست تخصصی است، عددی که با واقعیت‌ها فاصله چشمگیری دارد. با گذر در بین غرفه ها، شاهد مذاکرات مستقیم و جدی بین مسوولان بخش‌های مالی، صنعتی و سرمایه گذاری هستیم، مذاکراتی که در بسیاری از موارد به قرارداد‌های مستقیم منجر می‌شود یا زمینه را برای همکاری گسترده در آینده نزدیک پس از نمایشگاه رقم می‌زند. بنابر این نمی‌توانیم برای نشست‌های تخصصی عدد قایل شویم یا بتوانیم مذاکرات را با انگشت بشماریم و محدود کنیم.

 

بیشتر بخوانید:

معرفت در معرض فراموشی



بررسی‌های آینده نگر

اتفاق مهمی که در کیش اینوکس رخ می‌دهد، ایجاد فرصت و ظرفیتی برای بحث‌های کارشناسی است. نکته مهمتر اینکه شاهد نقد و بررسی فرصت‌ها و چالش‌های اقتصادی هستیم تا بتوانیم پس از همفکری، موانع را بخوبی بشناسیم و آن‌هایی که مانع تراشی می‌کنند نیز معرفی و دستشان رو شود. اما مهمتر از همه این است که کیش اینوکس برای رفع موانع چاره اندیشی می‌کند و راهکار‌هایی ارایه می‌دهد که از دل نشست‌های تخصصی بیرون آمده است. بنابر این هر نشست رسمی به صورت گسترده یا نشست درون غرفه‌ای به صورت خصوصی، چالش‌ها را مطرح و راهکار‌ها را ارایه می‌دهد که گاه به صورت ملی و گاه بین دستگاهی به مدیریت بحران‌ها می‌پردازد.

تعامل در بالاترین رده

اتفاق مهمی که در کیش اینوکس رخ می‌دهد، دیدار‌های مسوولان در بالاترین رده است. کیش اینوکس به مکانی برای اجتماعی مدیران عالی رتبه تبدیل شده به نوعی که در این نمایشگاه مدیران عامل بانکها، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، بیمه ها، بورس، صنایع و... حضور می‌یابند و به دیدار یکدیگر می‌روند. برای آنکه مدیران عامل یک بیمه، بانک، منطقه آزاد، شرکت خصوصی و... دیدار داشته باشند، نیازی به هماهنگی با دفتر مدیریت نیست، بلکه کافی است به چند غرفه آن طرف‌تر بروند و بدون حاشیه و تشریفات خاصی، به گفتگو‌های دوستانه و کارشناسانه بپردازند.

کیش بهترین گزینه

همواره این سوال با جدیت مطرح می‌شود که چرا کیش اینوکس مطرح شده تهران اینوکس تعریف نشده است. کافی است به نمایشگاه‌هایی که در تهران برگزار می‌شود، نگاهی بیندازیم تا متوجه تفاوت کیش اینوکس شویم. در نمایشگا‌هایی که در تهران برگزار می‌شود، حضور مدیران پررنگ نیست، زیرا مدیران برای حضور زمان خاصی را قایل نمی‌شوند و بار‌ها شاهد بوده ایم که زمانبندی آمدن مدیران لغو یا با تاخیر انجام شده و در بسیاری از موارد نیز با یک تماس تلفنی، مدیر یک مجموعه نمایشگاه را ترک کرده که از اهمیت کاسته است. اما داستان کیش اینوکس متفاوت است. مدیری که برای حضور در کیش اینوکس می‌آید، امکان اینکه بتواند به مجموعه خود بازگردد وجود ندارد. مهمتر اینکه زمان آغاز نمایشگاه بعداز ظهرهاست در نتیجه مدیران می‌توانند هماهنگی‌های تلفنی را هر روز صبح انجام دهند و با فراغ بال در نمایشگاه بعداز ظهر حاضر شوند و حضور مستمر داشته باشند.

زمینه سازی برای آینده

بی شک جدی‌ترین چالش اقتصاد کشورمان، تحریم‌ها و تهدید‌های دشمنان است که از آن‌ها به عنوان جنگ اقتصادی یاد می‌شود، اما بخوبی می‌دانیم که هر لحظه امکان دارد این چالش‌ها پایان یابد و تهدید‌ها به فرصت تبدیل شود. در نتیجه آنگاه نیازمند رایزنی در سطح بین المللی هستیم که کیش اینوکس با پیشینه تاثیرگذاری که دارد، می‌تواند بهترین فرصت باشد. البته از آنجا که کیش اینوکس در منطقه آزاد برگزار می‌شود، نیاز به طی مراحل زیادی برای حضور از دیگر کشور‌ها وجود ندارد که این نیز نکته بسیار مهمی برای کیش اینوکس است.

 

دکتر زهرا نظری مهر / حقوقدان

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: