April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۴۵۷۴
۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
0
یک اشتباه امنیتی ساده می‌تواند اطلاعات شما را لو دهد و به مجرمان سایبری اجازه دهد که اطلاعات شما را بدزدند.

چطور رمز عبور ۶ حرفی همه چیزتان را بر باد می‌دهد؟

وقت آن فرا رسیده که در رمز‌های عبور ساده‌ای که ساخته‌اید تجدیدنظر کنید. ساخت یک رمز عبور قوی و به قدر کافی طولانی، راه بهتری برای محافظت از حساب‌های کاربری شما است.

اگر رمز عبور شما ۶ حرفی باشد، یک مجرم سایبری ممکن است به راحتی بتواند آن را حدس بزند و به حساب کاربری شما و اطلاعات‌تان دسترسی پیدا کند. متخصص امنیت سایبری کیپ سکیوریتی توصیه می‌کند که رمز عبور خود را حداقل با استفاده از ۱۶ کاراکتر بسازید تا امنیت بیشتری داشته باشید. همچنین می‌توانید در ساخت رمز عبور از ترکیب حروف بزرگ و انگلیسی، اعداد و نماد‌ها استفاده کنید.

متخصص شرکت کیپ سکیوریتی گفت: «گذرواژه‌ای که شش کاراکتر طول دارد و حداقل یک حرف بزرگ، عدد و نماد را شامل می‌شود، می‌تواند فورا با ابزار‌های مورد استفاده توسط مجرمان سایبری شکسته شود. در حالی که رمز عبوری که ۱۶ کاراکتر طول دارد و حداقل یک حرف بزرگ، عدد و نماد را شامل می‌شود، یک تریلیون سال طول می‌کشد تا کدشکنی شود.»

همچنین مهم است که از رمز عبور یکسان برای چندین حساب استفاده نکنید. اگر یک رمز عبور به خطر بیفتد، یک مجرم سایبری می‌تواند به چندین حساب کاربری که رمز‌های عبور یکسانی دارند دسترسی داشته باشد.

برای داشتن امنیت رمز عبور قوی باید چند نکته دیگر را نیز در نظر داشت:

اول، مهم است که رمز‌های عبور را در یک وب سایت ذخیره نکنید. ذخیره رمز عبور خود در یک وب سایت ممکن است کمی در وقت شما و استفاده از حافظه صرفه جویی کند، اما نگهداری آن می‌تواند به مجرمان امکان دسترسی مستقیم به حساب‌های شما را بدهد.

دوم، همیشه مراقب افرادی باشید که به دستگاه‌ها یا رایانه‌های شما دسترسی دارند. اگر شخصی به رایانه شما دسترسی فیزیکی داشته باشد، این امکان وجود دارد که به همه رمز‌های عبور مختلف دسترسی داشته باشد.

سوم، گاهی اوقات مرورگر از شما برای همگام‌سازی رمز‌های عبور اجازه می‌خواهد، اما بهتر است این کار را انجام ندهید. ممکن است این که تمام اطلاعات خود را با هم یک جا نگه دارید، به نظر یک فرآیند بی‌خطر باشد، اما در واقع می‌تواند به یک هکر برای دسترسی به اطلاعات شما کمک کند.

منبع: همشهری آنلاین

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: