April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۴۵۹۶
۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
0
مناطق آزاد تجاری در سطح کشور نیز با توجه به مزیت‌هایی که دارند همیشه به عنوان بستری مناسبی برای سرمایه گذاری شناخته می‌شوند و مناطقی مثل منطقه آزاد انزلی نیر با توجه به قرارگیری در مسیر کریدورهای بین‌المللی فرصت‌های ویژه‌ای را می‌توانند در اختیار سرمایه گذاران قرار دهند.

بسته‌های سرمایه گذاری

وحید طالب پور معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی نیز با برشمردن مزایای این منطقه آزاد به فرصت‌های ویژه این منطقه آزاد تجاری اشاره کرد و گفت: منطقه آزاد انزلی دارای یک سری از مزایای نسبی است مانند موقعیت جغرافیایی، قرارگیری دو بندر بزرگ کاسپین و انزلی همچنین دسترسیهایی که به مرکز کشور و فرودگاه دارد و اخیرا هم خط راه آهن سراسری به منطقه آزاد انزلی متصل خواهد شد. همچنین شرایط آب و هوایی و دسترسی به جمعیت مناسب باعث شده منطقه آزاد انزلی دارای مزایای نسبی خوبی باشد. یک سری مزایای قانونی در کنای این مزایا نیز وجود دارد مانند معافیت مالیاتی، معافیت گمرکی، هزینه های پایین تولید که متاثر از این معافیت‌ها است.

 

اینها در کنار یکدیگر برخی از مزییت‌های رقابتی را در منطقه آزاد انزلی فراهم کرد. ما الان بر این باور هستیم با توجه به زیرساختهایی که در منطقه آزاد انزلی فراهم شده و سرمایه گذاری خوبی که در منطقه آزاد انزلی در حوزه بنادر و لجستیک انجام گرفته و قرارگیری منطقه آزاد انزلی در مسیر کریدورهای بین‌المللی خصوصا کریدور شمال جنوب و همچنین کریدوری که توسط منطقه آزاد انزلی فعال شده کریدور چینف قراقستان و انزلی موقعیت بسیار خوبی برای سرمایه گذاری در حوزه بندر و لجستیک در منطقه آزاد انزلی فراهم کرده است. به همین خاطر بخشی از فرصت های سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی در حوزه بندر کاسپین و همچنین بند انزلی طراحی شده.

 

 

ظرفیت ساخت اسکله‌ها، انبارها، مخازن، سیلوها و سردخانه و انبارهایی که بتواند پردازش کالا انجام دهد در واقع فضاهایی که بشود در داخل آن پردازش کالا انجام بدهیم فرصتهای بسیاری خوبی را سرمایه گذاری چه در حوزه تجارت، ترانزیت و لجستیک و چه در حوزه تولید فراهم کرده. در اینها ظرفیت‌ها و فرصت‌های خوبی هم در حوزه گردشگری در منطقه آزاد انزلی به خاطر اقلیم، جغرافیا و زیرساختهای خوبی که طراحی شده وجود دارد.

 

طالب پور همچنین از ارائه بسته‌های متنوع اقتصادی در نمایشگاه کیش اینوکس خبر داد و گفت: ما حدود 100 فرصت سرمایه گذاری را در نمایشگاه کیش اینوکس ارائه کردیم که در قالبهای مختلف و به صورت‌های مختلف ارائه می شوند، چه به  صورت کتاب چه به صورت فلش و در همین نمایشگاه از نرم افزار موبایلی آن هم رونمایی شده و در دسترس عموم هست برای سرمایه گذاران. به خصوص سرمایه گذارانی که که در این بخش ها اشاره کردم فرصت بسیار خوبی است که به عنوان یک بسته سرمایه گذاری انتخاب کنند، ما مجوزهای بی نام را برای آنها صادر کردیم زیرساختهای این فرصت ها آماده است و همچنین برخی از اقدامات اولیه که برای شروع پروژه سرمایه گذاری لازم است را فراهم کردیم. به نظرم این فرصت کم نظیری است که می شود در مناطق آزاد از آنها استفاده کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: