April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۴۷۱۵
۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۴:۰۰
0
مدیر پروژه خودرو‌های برقی وزارت صمت گفت: تاکنون سیصد میلیون دلار ارز به واردات تاکسی‌های برقی اختصاص داده شده و قرار است این خودرو‌ها از طریق شرکت‌های خودروساز وارد شوند.

تخصیص ۳۰۰ میلیون دلار برای واردات تاکسی‌های برقی

حسن کریمی سنجری مدیر پروژه خودرو‌های برقی وزارت صمت در خصوص واردات خودرو‌های برقی به کشور گفت: در حال حاضر یک پروسه است و طبق جدول زمانی در حال انجام است.

او گفت: طبق جدول زمان بندی توسط شرکت‌های وارد کننده مشخص شده روند واردات خودرو‌های برقی انجام می‌شود؛ به طوری که تا پایان سال مقداری از این خودرو‌ها وارد کشور می‌شود.

کریمی سنجری گفت: در حال حاضر مشکلاتی سد راه واردات این خودرو‌ها است که در حال رفع آن هستیم، چون پروژه واردات خودرو‌های برقی جدید است بلاخره هماهنگی میان دستگاه‌های زیربط باید انجام شود.

به گفته او، برای واردات خودرو‌های برقی باید برق، ایستگاه‌های شارژ جانمایی شود که اتفاقات خوبی در خصوص ایستگاه‌های شارژ افتاده است، ولی برق این خودرو‌ها باید تامین شود.

سنجری گفت: شرکت‌های وارد کننده خودرو‌های برقی مذاکراتی را با شرکت تولید این نوع خودرو‌ها انجام داده اند به طوری که مسائل مالی هم به مرور در حال انجام است، همچنین تاکنون سیصد میلیون دلار ارز به واردات تاکسی‌های برقی اختصاص داده شده و قرار است این خودرو‌ها از طریق شرکت‌های خودروساز وارد شوند.

سنجری در خصوص اینکه تا پایان سال چه مقدار خودرو برقی وارد می‌شود؟ گفت: تا آخر سال به همان اندازه که ارز تخصیص می‌دهیم خودرو برقی وارد کنیم، ولی هنوز آمار رسمی از تعداد نمی‌توانیم اعلام کنیم.

او در خصوص تولید خودرو‌های برقی توسط خودروسازان داخلی گفت: در حال حاضر یکی دو خودروساز داخلی کشور در حال برقی سازی خودرو‌های خود از طریق پلتفرم کار می‌کنند، ولی در حال حاضر خودرو‌های برقی از طریق واردات انجام می‌شود.

مدیر پروژه خودرو‌های برقی وزارت صمت گفت: انتقال تکنولوژی برای بومی سازی پلتفرم خودرو‌های برقی ساخت داخل در آینده توسط خودرو سازان داخلی انجام می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: