April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۴۷۷۵
۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶
0
بانک رفاه کارگران به‌عنوان یکی از بانک‌های فعال در عرصه سرمایه‌گذاری امسال با دست پر در نمایشگاه کیش اینوکس شرکت کرد و طرح‌های نوینی برای سیستم سرمایه‌گذاری کشور ارائه داده است. مدیران این بانک در حاشیه نمایشگاه کیش اینوکس ۲۰۲۳ با برگزاری نشست خبری به بیان جزئیات طرح‌های سرمایه‌گذاری این بانک برای پویایی هر چه بیشتر اقتصاد کشور پرداختند.

اوراق گواهی خاص خدمت ابزار جدید تامین مالی بانک رفاه (+فیلم)

اسماعیل لله گانی مدیرعامل بانک رفاه کارگران در مصاحبه با پول نیوز درباره نمایشگاه کیش اینوکس گفت: خوشبختانه امسال استقبال بسیار خوبی از نمایشگاه شد و شرایط خوبی مهیا شد که بانک‌ها، بیمه ها و مجموعه‌های بورسی در این نمایشگاه حضور پیدا کنند. شرکت‌های سرمایه گذاری هم حضور داشتند و تعامل خوبی هم برقرار شد. همینطور که استحضار دارید بخش عمده تامین مالی کشور بر عهده شبکه بانکی کشور است و اقتصاد ما به عنوان یک اقتصاد بانک محور است، حتما تعامل مستقیم بین بانک‌ها و شرکت‌های سرمایه گذاری و مجموعه‌های بورسی می‌تواند کمک بکند به تامین مالی بهتر در کشور و رشد تولیدی که تاکید مقام معظم رهبری است.

 

ایشان همچنین با اشاره به سیاست‌های کلان اقتصادی بانک مرکزی اشاره کرد و درباره تفاهم نامه این بان‌ک با شرکت‌های خوزستانی گفت: در سال 1402 بر اساس استراتژی‌هایی که بانک مرکزی دارد بحث مهار تورم هم در دستور کار است، سیاسیت‌های انقباضی که بانک مرکزی لحاظ کرهده درباره جمع آوری نقدینگی ایجاب می‌کند که ما از طریق روش‌نوین تامین مالی استفاده کنیم و کمک کنیم به واحدهای تولیدی. این نمایشگاه دستاوردهای بسیار خوبی در این حوزه دارد و می‌تواند خلاقیت‌های خوبی ایجاد کند، از افراد در شرایط مناسبی که هستند نظرسنجی کند، کارشناسان واحدهای مالی که حضور دارند اعلام نظر کنند، در پنل‌های مختلف شرایط تامین مالی کشور با توجه به استراتژی کلان کشور و شرایط اقتصادی کشور و تعامل با کشورهای همسایه و ظرفیت‌های بین‌المللی که در بریکس وجود دارد. در گروه‌های عضو پیمان شانگهای وجود دارد، در اوراسیا وجود دارد این ظرفیت‌ها را جمع آوری کنند و شررایط مناسبی جهت تامین مالی فراهم شود.

 

در این راستا بانک رفاه کارگران با افزایش سرمایه‌ای که داده جزو بانک‌های اول کشور از نظر میزان سرمایه است و این می‌تواند کمک کند به واحد‌های تولیدی. دو تفاهمنامه تنظیم کردیم امروز یکی با لوله سازی اهواز که یکی از شرکت‌های قدیمی و باسابقه است که ظرفیت بسیار خوبی در زمینه لوله سازی دارد. یکی از نیازهای کشور برای انتقال نفت و گاز و فرآوردههای این حوزه بحث لوله است. ما کمک کردیم که هم به صورت ارزی و هم ریالی شرکت لوله سازی اهواز تقویت شود.

 

تفاهمنامه‌ای با فولاد اکسین داشتیم به عنوان بزرگترین و تنها تولید کننده ورق‌های عریض کشور که این ورق‌ا می‌تواند در صنایع مختلف کشورازجمله لوله سازی، کشتی سازی و صنایعی که نیار به ورق‌های عریض دارند استفاده شود. خط توسعه فولاد اکسین قرار شد تا تامین مالی شود که در فاز اول 150 میلیون یورو از طریق بانک رفاه تامین مالی ارزی انجام شود و همچنین از طریق انتشار اوراق گواهی خاص که محصول بانک رفاه هست و خاص همین پروژه می‌توانیم اوراقی که در داخل بانک منتشر می‌شود را منتشر کنم و تامین مالی جمعی کنیم  و در اختیار فولاد اکسین قرار بدهیم هم تامین مالی ارزی و هم تامین مالی ریالی‌اش انجام شود و هر دو پروژه بتواند عملیاتی شود.

 

 

لله گانی در پایان مصاحبه نیز دو خبر خوب برای بازنشستگان و سپرده گذاران داشت و گفت: ما دو خبر خوب می‌توانیم بدهیم یکی به بازنشستگان عزیز که یکی از مشتریان اصلی بانک رفاه هستند پرداخت وام بانکی بدون ضامن در حال انجام است. ما برنامه ریزی که در هر ماه چهل هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت کنیم به این عزیزان به صورت غیر حضوری. خبر خوبی هم در رابطه با واحدهای تولیدی بدهیم که واحدهای تولیدی سراسر کشور و همچنین واحدهایی که در حوزه سرمایه گذاری کار می‌کنند می‌توانند از طریق انتشار اوراق گواهی سرمایه گذاری خاص که در بانک رفاه عملیاتی است نسبت به تامین مالی ریالی خود متناسب با شرایط پروژه و متناسب با دوره بازپرداخت حتی در طرح‌های ایجادی جدید هم تامین مالی بکنند.

 

بیشتر بخوانید: برنامه بانک رفاه برای نظام سرمایه‌گذاری کشور (+فیلم)

 

برای سپرده گذاران هم خبر خوبی داریم که بر اساس مجوزی که از بانک مرکزی گرفتیم حداقل نرخ سود سپرده گذاری ما 25 درصد است و در پایان پروژه چون مشارکت واقعی داریم انجام می‌دهیم در سود و زیان مبا‌التفاوتی به آنها پرداخت می‌شود بر اساس IRI  پروژه که این جدابیت بسیار خوبی دارد و برای اولین بار است که در شبکه بانکی کشور ابزاری را تعریف می‌کنیم که نرخ واقعی سرمایه گذاری در اختیار سپرده گذار قرار می‌گیرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: