April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
عملکرد چشمگیر حاتمی، مدیران ساتا، شستان و مارون را به بوشهر کشید
کد خبر: ۴۰۴۷۹۴
۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۹
0
عملکرد چشمگیر حاتمی، مدیران ساتا، شستان و مارون را به بوشهر کشید تا نمره قبولی به پتروشیمی بوشهر داده شود.

نمره قاطع قبولی در کارنامه پتروشیمی بوشهر

از هنگامی که اقتصاد نفتی عهده دار هزینه‌های کشور شد، بار‌ها از این ظرفیت به عنوان یک تهدید یاد می‌شد. تمامی کارشناسان و صاحب نظران تاکید داشتند که نباید اقتصاد کشور را به فروش نفت خام وابسته کنیم. این اصرار مدت‌ها مطرح می‌شد تا آنکه تحریم‌ها مانع فروش نفت شد. در این شرایط صنایع پایین دستی نفت با جدیت در دستور کار قرار گرفت که صنعت پتروشیمی به عنوان یکی از مهمترین صنایع پایین دستی صنعت نفت، برنامه ریزی شد و در اولویت اجرا قرار گرفت. از آنجا که پتروشیمی نیاز به نیرو‌های متخصص و سرمایه گذاری قابل توجهی دارد، دولت در پیشانی این امر حاضر شد، اما به مرور زمان، شرکت‌های سرمایه گذاری به این عرصه وارد شدند.

ورود ساتا به عرصه پتروشیمی

یکی از مهمترین نهاد‌هایی که در عرصه پتروشیمی حاضر شد و خوش درخشید، ساتا بود. ساتا (سازمان تأمین اجتماعی نیرو‌های مسلح) سازمان دولتی زیرمجموعه وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح است که در عرصه سرمایه گذاری و تولید بخوبی درخشیده است. یکی از زیرمجموعه‌های ساتا، شستان است. شستان سهامدار طرح‌های پتروشیمی بوشهر، مرجان، مکران، بدر شرق، مارون، لاله و آریاساسول است و سهامداری این همه شرکت پتروشیمی نشان می‌دهد که ساتا چه اندازه به پتروشیمی اهمیت می‌دهد.

واکنش به ناکارآمدی

سرمایه گذاری ساتا در عرصه پتروشیمی، به اندازه‌ای زیاد است که عملکرد هر پتروشیمی می‌تواند تاثیر مثبت یا منفی بر ساتا داشته باشد، به همین دلیل مدیریت ساتا دایم عملکرد پتروشیمی‌ها را زیر نظر دارد و هرگاه روند کار در هر کدام از پتروشیمی‌ها با چالش رو به رو شود، مدیریت ساتا بدون درنگ نسبت به جایگزینی مدیری توانمند که بتواند پتروشیمی را به مسیر درست بازگرداند، اقدام می‌کند.

پتروشیمی بوشهر زیر ذره بین

پتروشیمی بوشهر یکی از پتروشیمی‌های شستان بود که عملکرد آن زیر ذره بین قرار داشت. از آنجا که توجه لازم به چالش‌ها و موانع پتروشیمی بوشهر نشده و روند پیشرفت کند و مشکلات انباشت شده بود، تغییر مدیریت برای چابک شدن روند توسعه به مرحله اجرا درآمد و با انتخاب هیات مدیره‌ای توانمند و سپردن مدیریت عامل به جواد حاتمی از تیر ماه سال جاری، پروژه بر ریل پیشرفت قرار گرفت، به نحوی که از ابتدای تیر تا انتهای شهریور پیشرفت فیزیکی در بخش اجرای فاز ۳ فاز ۲ طرح برابر با ۲.۱۶ درصد شد، در حالی که از ابتدای دی ماه ۴۰۱ تا انتهای خرداد ۴۰۲ فقط ۱.۱۱ درصد رشد داشته که این موضوع نشان از چهار برابر شدن سرعت اجرا دارد.

 

بیشتر بخوانید:

سایه مدیریت جهادی بر ابرپروژه پتروشیمی



بازدید برای ایجاد انگیزه

این سرعت پیشرفت پروژه پتروشیمی بوشهر، به اندازه‌ای اهمیت داشت که مدیریت ساتا تصمیم گرفت بازدیدی از این پروژه داشته باشد تا دیگر پتروشیمی‌های شستان را تحریک به چابکی کند. در نتیجه نشست مشترک هیات مدیره‌های ساتا، شستان و مارون به میزبانی پتروشیمی بوشهر و در حضور مدیران عامل؛ سردار مجید ابن الرضا، دکتر داود عباسی، دکتر امین امرایی و دکتر جواد حاتمی برگزار شد. نشست ویژه شرکت‌های بالادستی و سهامداران پتروشیمی بوشهر در سایت عملیاتی پتروشیمی بوشهر حکایت از آن دارد که هم انگیزه دیگر پتروشیمی‌ها تحریک شود و هم هیات مدیره پتروشیمی بوشهر بدانند که عملکردشان زیر ذره بین قرار دارد و چابکی مدیریت این پتروشیمی مورد توجه قرار گرفته است.

ارایه گزارش با سربلندی

پس از بازدید میدانی که با استقبال مدیران و کارکنان پتروشیمی بوشهر همراه بود، از روند تولید و پیشرفت عملیات نصب، گزارش‌های مرتبط ارایه شد. از آنجا که پتروشیمی بوشهر در دوره مدیریت جواد حاتمی و هیات مدیره جدید، عملکردی درخشان داشت، این گزارش با سربلندی ارایه شد و دکتر حاتمی با خوشامدگویی، شرح مبسوطی از اقدامات اساسی به انجام رسیده و رفع مشکلات جاری در مدت محدود حضور خود را ارائه داد. مدیرعامل پتروشیمی بوشهر حضور مدیران عالی‌رتبه در شرکت را موجب دلگرمی و نشاط روزافزون پرسنل شرکت در راستای تحقق ماموریت‌های محوله خود دانست.

قدردانی از توانمندی

نکته بسیار مهمی که در این دیدار رخ داد، اظهار نظر‌های صریح مدیران عالی رتبه ساتا و شستان در تقدیر از عملکرد جواد حاتمی بود. سردار ابن الرضا و دکتر عباسی هر کدام به نوبه خود از اقدامات درخشان و گسترده صورت گرفته در دوره مدیریت جدید قدردانی کردند و پیشنهاد‌های خود را در خصوص ادامه استراتژی مسیر اجرایی، ارائه کردند. اهمیت این نشست در طوفان فکری مدیران بود به نوعی که تصمیمات بنیادی در جهت رفع گلوگاه‌های شرکت در حوزه تولید و توسعه در بر داشت که نتایج مثبت و جهشی آن در کوتاه مدت به خوبی قابل مشاهده و هویدا خواهد بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: