April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
تقی پور تبعات اصلاحیه نظام کارمزد را تشریح کرد
کد خبر: ۴۰۴۸۳۱
۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
0
تقی پور تبعات اصلاحیه نظام کارمزد را تشریح کرد و از تثبیت فاصله با رقبا تا نفوذ بیشتر در بازار خبر داد.

در عرصه اقتصادی، هر اقدامی باید منافعی داشته باشد، اما دستگاه‌های پرداخت خدمات ارایه می‌کردند بدون آنکه نفعی از این اقدام داشته باشند. این امر سبب شده بود انگیزه از شرکت‌ها گرفته شود تا آنکه بانک مرکزی چاره اندیشی کرد و تغییر و به روزرسانی کارمزد خدمات بانکی ریالی و الکترونیکی را در دستور کار قرار داد. بانک مرکزی پس از بررسی، اعلام کرد از تیر ۱۴۰۲، تمامی دارندگان دستگاه‌های کارتخوان و درگاه‌های پرداخت اینترنتی ملزم به پرداخت کارمزد خواهند بود.

محاسبه کارمزد جدید

نحوه محاسبه کارمزد جدید پیرو بخشنامه اصلاح نظام کارمزد بدین صورت است که مبلغ این کارمزد جدید، باتوجه به مبلغ تراکنش، از حداقل ۱۲۰ تومان تا حداکثر ۴۰۰۰ تومان متغیر است. بانک مرکزی و شاپرک برای تراکنش‌هایی که مبلغ آن‌ها کمتر از ۶۰۰ هزار تومان باشد، کارمزد ۱۲۰ تومان، برای تراکنش‌های بالای ۲۰ میلیون تومان، مبلغ ۴۰۰۰ تومان و برای تراکنش‌هایی که مبالغ آن بین این دو عدد است، ۰.۰۰۰۲ مبلغ تراکنش را به عنوان کارمزد درنظر گرفت.

تاثیر اصلاحیه کارمزد

اگرچه عددی که به عنوان اصلاحیه کارمزد تعیین شد، چشمگیر نیست، اما دانستن اینکه کارمزد تا چه اندازه می‌تواند موثر باشد، اهمیت بسیاری دارد. در این رابطه مدیرعامل شرکت به پرداخت ملت ازافزایش درآمد شرکت پس از اصلاح نظام کارمزد خبر داد و گفت: امسال شاهد بودیم که با تغییر نظام کارمزد با توجه به شبکه پذیرندگانی که داشتیم، افزایش درآمد خوبی برای شرکت صورت گرفت.

 

بیشتر بخوانید:

توسعه مناطق آزاد در دستان به پرداخت ملت 



خوشحالی سهامداران

شرکت‌هایی که در بازار سرمایه حضور دارند، بیش از دیگر شرکت‌ها زیر ذره بین هستند. زیرا از یک سو باید به سهامداران عمده پاسخگو باشند و از سوی دیگر سهامداران خرد، عملکرد این شرکت‌ها را با دقت بررسی می‌کنند و با کوچکترین تحولی، موضع گیری جدی انجام می‌دهند. در این رابطه محمد مهدی تقی پور با تاکید بر اینکه تاثیر کارمزد ملموس بود گفت: همانطور که سهامداران در صورت‌های مالی نه ماهه به پرداخت دیدند، درآمد شرکت و به تبع آن سهامداران افزایش پیدا کرد.

پیگیری سیاست نفوذ

بحث عمده‌ای که با جدیت دنبال می‌شود، حضور بیشتر در عرصه‌های فعالیت است. مفهوم حضور بیشتر این است که خدمات رسانی مطلوب تری صورت گرفته و شرکت توانسته مشتریان را به سوی خود جلب کند. در مورد شرکت به پرداخت ملت نیز تقی پور از سیاست گذاری توسعه خبر داد و گفت: امیدوارم با فعالیت‌هایی که در حوزه توسعه شبکه انجام می‌دهیم، نفوذ به پرداخت در بازار بیش از پیش شود.

تثبیت فاصله و توسعه

یکی از مهمترین روش‌هایی که شرایط یک شرکت را نشان می‌دهد، بررسی جایگاه کنونی و هدفگذاری برای صعود به رتبه‌های بالاتر است. مدیرعامل شرکت به پرداخت ملت نیز گویا در هر دو زمینه برنامه دارد، زیرا وی تبعات عملکرد شرکت به پرداخت را مثبت ارزیابی و تشریح کرد: امسال فاصله خود را با رقبا تثبیت کردیم و برای حفظ جایگاه و بدست آوردن شرایط بهتر، یک برنامه توسعه‌ای را تا آخر سال خواهیم داشت.

افزایش سرمایه در دستورکار

بی شک هر شرکتی برای آنکه بتواند برنامه‌های توسعه‌ای داشته باشد، باید درآمد نیز داشته باشد و با توجه به اینکه اصلاح کارمزد باعث درآمدزایی قابل توجهی برای به پرداخت شد، تقی پور با خیال آسوده تری چشم انداز‌های آینده را تشریح کرد. وی گفت: اگر بتوانیم موافقت سرمایه گذار عمده به پرداخت ملت را کسب کنیم، یک افزایش سرمایه برای سهامدارانمان در مجمع پایان سال خواهیم داشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: