April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۴۹۲۰
۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
0
رئیس دادگستری استان هرمزگان گفت: محاسبات کارشناسان بیانگر قاچاق روزانه ۲.۵ میلیون لیتر سوخت به ارزش بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال در استان هرمزگان است.

قاچاق روزانه ۲.۵ میلیون لیتر سوخت در هرمزگان

دومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان هرمزگان با موضوع مقابله با قاچاق سوخت به ریاست مجتبی قهرمانی رئیس دادگستری استان هرمزگان و با حضور دادستان بندرعباس، فرمانده مرزبانی استان، اعضای تیم‌های کنترل و نظارت بر توزیع سوخت در جایگاه‌ها و نمایندگان شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و دیگر دستگاه‌های متولی در بندرعباس برگزار شد.

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان در این نشست اظهار کرد: با استقرار تیم‌های کنترل و نظارت بر توزیع سوخت در ۱۶ جایگاه و پمپ بنزین بندرعباس طی یکماه اخیر از قاچاق بیش از ۷ میلیون لیتر سوخت به ارزش ۲ هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان جلوگیری شده است.

وی افزود: ارزیابی کارشناسان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی حاکی از این مطلب است که در نتیجه استقرار تیم‌های کنترل و نظارت بر توزیع سوخت در شانزده جایگاه و پمپ بنزین شهر بندرعباس طی یک ماه اخیر از تاریخ ۲۲ مهرماه تا ۲۲ آبان ماه سال جاری با جلوگیری از سوخت‌گیری‌های بی ضابطه توسط خودرو‌ها و ثبت اطلاعات اشخاص و وسایل نقلیه دریافت کننده سوخت در سیستم، این موفقیت بزرگ و بی نظیر در کاهش ۷ میلیون لیتری مصرف گازوئیل تحقق یافته است.

قهرمانی با بیان اینکه صرفه‌جویی ۷ میلیون لیتری مصرف سوخت در بازه زمانی یکماهه و تنها در ۱۶ جایگاه عرضه گازوئیل مربوط به حوزه حمل و نقل محقق شده است، تصریح کرد: با توجه به نتایج موفقیت‌آمیز اجرای این طرح از امروز طرح پایش و نظارت بر توزیع سوخت مصرف کنندگان عمده نیز در اقصی نقاط استان هرمزگان آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه روزانه ۱۱۰ میلیون لیتر سوخت گازوئیل در حوزه حمل و نقل کشور توزیع می‌شود، خاطرنشان کرد: با مقایسه اعداد و ارقام حاصل از صرفه‌جویی سوخت در استان هرمزگان می‌توان دریافت که حجم تاراج اموال عمومی از طریق قاچاق سوخت در استان‌های مختلف در طول ماه و سال چه ضربه مهلکی به اقتصاد کشور وارد می‌کند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین گفت: اجرای طرح پایش و نظارت بر توزیع سوخت در جایگاه‌ها و پمپ بنزین‌های استان هرمزگان موجب شده که ۳۵ نفر از قضات و کارکنان در حوزه رسیدگی به پرونده‌های قاچاق سوخت مجرب و خبره شوند و این موضوع دستاورد مهمی برای دستگاه قضایی استان هرمزگان محسوب می‌شود.

وی گفت: محاسبات کارشناسان بیانگر قاچاق روزانه ۲.۵ میلیون لیتر سوخت به ارزش بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال در استان هرمزگان است که این موضوع نشان دهنده حجم بالای تاراج اموال عمومی توسط قاچاقچیان سوخت است.

قهرمانی تأکید کرد: چرخه توزیع سوخت باید قانونی، عادلانه و توأم با مسئولیت پذیری باشد و در صورت نظارت نکردن بر روند عرضه فرآورده‌های نفتی، مسئولیت مدنی و کیفری متوجه متخلفان خواهد بود.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در پایان ضمن قدردانی از زحمات استاندار هرمزگان، اعضای شورای تأمین، فراجا، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، انجمن صنفی کارفرمایی جایگاه داران و انجمن صنفی کارفرمایان شرکت‌های حمل و نقل، گفت: موضع‌گیری صریح مسئولان ارشد استان هرمزگان بر علیه قاچاق سوخت باعث ایجاد یک عزم همگانی و گفتمانی واحد برای مقابله با قاچاق سوخت شده است وخوشبختانه مسئولان مرتبط و دستگاه‌های اجرایی مربوطه نیز همکاری لازم را با دستگاه قضایی دارند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: