April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیرعامل شرکت به پرداخت ملت در گفتگو با خبرنگار پول نیوز،
کد خبر: ۴۰۵۰۴۱
۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۰
0
مدیرعامل شرکت به پرداخت ملت: کیف پول ریال دیجیتال تولید شده توسط این شرکت تمام قابلیتهای ریال دیجیتال بانک مرکزی را پشتیبانی میکند و از امنیت بالایی برخوردار است.

مهاجم استقلال به میادین بازگشت

محمدمهدی تقی پور مدیرعامل شرکت به پرداخت ملت در گفتگو با خبرنگار پول نیوز دهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزارشده، با اعلام اینکه امروز ما از محصول ریال دیجیتال رونمایی کردیم، گفت: یکی از سیاستهای بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، ایجاد یک سامانه جدید به نام ریال دیجیتال بود که از سال گذشته و با همکاری 3 بانک بحث تجاری سازی آن آغاز شد.

مدیرعامل شرکت به پرداخت ملت در ادامه افزود: بانک ملت یک از سه بانکی است که به عنوان یکی از بانکهای پیشرو کشور از طریق بازوی فنی خود یعنی به پرداخت ملت وارد این پروژه شد.

 

 

تقی پور با بیان اینکه خوشبختانه در تابستان امسال پیشرفت های خوبی را در رابطه با راه اندازی و بهره برداری از ریال دیجیتال داشتیم، گفت: به ثمر رسیدن اقدامات انجام شده منجر به این شد که سامانه آماده تجاری سازی شود و بتوانیم  ریال دیجیتال و کیف پول ریال دیجیتال را به نمایشگاه امسال برسانیم و از آن بهره برداری کنیم.

وی در ادامه افزود: پروژه هنوز در فاز پایلوت است ولی با توجه به فضای همایش ما بصورت موقت این امکان را فراهم کردیم تا حاضران در نمایشگاه بتوانند از پروژه استفاده کنند.

 

مدیرعامل شرکت به پرداخت ملت با تاکید بر اینکه کیف پول ریال دیجیتال تولید شده توسط این شرکت تمام قابلیتهای ریال دیجیتال بانک مرکزی را پشتیبانی میکند، گفت: ما در این نمایشگاه امکان پرداخت با ریال دیجیتال را بر روی دستگاه های پوز راهم فراهم کرده ایم و به مرحله تجاری سازی رسانده ایم.

تقی پور با اشاره به اینکه پس از تایید بانک مرکزی پرداخت با ریال دیجیتال یک روش جدید پرداخت در کشور خواهد بود، افزود: پرداخت با ریال دیجیتال علاوه بر تسهیل گری در حوزه پرداخت توسط مشتری نهایی، از امنیت بیشتری هم نسبت به دیگر روشهای پرداخت برخودار است و بحثهای احراز هویت آن متفاوت خواهد بود.

 

مدیرعامل شرکت به پرداخت ملت با بیان اینکه پروژه آماده تجاری سازی است و منتظر مجوزهای بانک مرکزی هستیم، گفت:  به هر صورت مانند دیگر پروژه ها، این پروژه هم باید فاز پایلوت خود را بگذراند تا بتواند به عنوان یک شبکه جدید مورد بهره بهرداری قرار گیرد.

 

به گزارش پول نیوز، دهمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت با موضوع «گذار به بانکداری هوشمند» به همت پژوهشکده پولی و بانکی و حمایت شرکت ملی انفورماتیک، ۲۹ و ۳۰ آبان‌ماه ۱۴۰۲ در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما در چهار محور بانکداری هوشمند؛ مفاهیم، روندها و آثار؛ نقشه راه بانکداری هوشمند؛ تجربه مشتری در بانکداری هوشمند و سیاست‌گذاری و تنظیم‌گری هوشمند برگزار شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: