April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۵۰۵۱
۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵
0
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری شهر تهران گفت: گام‌های مثبتی در زمینه تامین قطعات واگن‌های مترو برداشته شده که می‌توان به خرید دو هزار چرخ مترو اشاره کرد.

تامین قطعات مورد نیاز مترو/ نوسازی ناوگان اتوبوسرانی در دستورکار قرار دارد

حمید حامدی‌زاده مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری شهر تهران گفت: در راستای تامین کالا و با استفاده از ظرفیت منابع غیر نقد و گشایش اعتبار اسنادی با مشارکت سازمان املاک و مستغلات و اداره کل خزانه داری جهت تامین کالا‌های شهرداری تا کنون بیش از ۱۸ هزار میلیارد ریال خرید انجام شده است. از این میزان حدود ۴۰ درصد آن از منابع غیرنقد، ۴۰ درصد منابع اعتبار اسنادی و ۲۰ درصد از منابع نقد استفاده شده است و تا پایان سال نیز تلاش داریم مسیر تامین کالا، به صورت منظم و شفاف برای مجموعه شهرداری تهران انجام شود.

وی گفت: شرکت سرمایه‌گذاری شهر از سال ۱۳۷۱ با هدف خرید و تامین کالا برای مجموعه‌های شهرداری تهران وارد این حوزه شده و فعالیت آن تا کنون ادامه داشته و در دوره جدید مدیریت شهری علاوه بر فعالیت فعلی، با ابزار‌های نوین تامین کالا، ایجاد شفافیت، تسریع در خرید و کاهش هزینه‌ها را سر لوحه خود قرارداده است، عمده خرید‌ها از بورس کالا بوده بر همین اساس تاکنون ۷۰ هزارتن قیر، ۱۱ هزارتن میلگرد و ۱۰ هزارتن سیمان برای پروژه‌های کلان شهرداری تهران همچون نهضت تولید و پخش آسفالت، پروژه شهید شوشتری، پروژه شهید بروجردی و. تامین شده است.

حامدی زاده، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص بهره‌مندی از توانمندی‌های تولیدات داخلی و توانایی‌های شرکت‌های دانش بنیان افزود: شرکت سرمایه گذاری شهر درگذشته عمدتا در حوزه بازرگانی خارجی و واردات کالا‌های مورد نیاز شهرداری تهران اقدام می‌نمود، ولی اکنون با تغییر رویکرد نسبت به گذشته، حداکثر اقلام مورد نیاز پروژه‌های شهرداری تهران را از طریق بورس کالا خریداری و تامین می‌کند.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری شهر تهران در راستای تامین قطعات مورد نیاز در ناوگان مترو، با اشاره به تامین چرخ برای واگن‌های این حوزه، افزود: به دلیل فضای تحریم حاکم بر کشور، در کنار خرید‌های بورسی با استفاده از ظرفیت مجموعه، تامین اقلامی که داخل کشور تولید نمی‌شد و از سال‌های گذشته امکان ورود آن‌ها به کشور میسر نشده بود، گام‌های مثبتی برداشته شد، که می‌توان به خرید دو هزار چرخ برای شرکت بهره برداری مترو اشاره کرد.

وی با اشاره به تامین چرخ‌های مترو افزود: علاوه بر مترو، بهسازی و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی در دستورکار قرار دارد.

مدیرعامل سرمایه گزاری شهر، با اشاره به اینکه خرید از بورس کالا موجب صرفه جویی مالی برای شرکت، در مجموع برای شهرداری تهران شده است، ضمن تامین ۲۵۵ شاخه ریل قطار مترو از این طریق به مزیت‌های تامین کالا از بورس نظیر شفافیت قیمت‌ها، رعایت استاندار‌ها و کاهش زمان خرید اشاره کرد.

حامدی زاده، با اشاره به اینکه شرکت سرمایه گذاری درصدد تنظیم سند تحول خود می‌باشد افزود: برای بکارگیری از سرمایه خرد عموم مردم در پروژه‌ها و دارایی‌های شهری به منظور مولد سازی و تامین منابع با استفاده از ابزار‌های نوین بازار سرمایه برنامه‌هایی تدوین شده است، در حال حاضر فرایند تبدیل به یک نهاد مالی شروع شده و با بهره مندی از بستر قانونی می‌تواند تاثیر بسزایی در اجرای پروژه‌های شهرداری تهران داشته باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: