April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۵۱۰۷
۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰
0
مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: به کمک دستگاه لیزر تولید شده در شرکت ما، سرعت عمل در حین جراحی لثه کنترل می شود.

ساخت دستگاه لیزر دندانپزشکی برای سرعت عمل در حین جراحی لثه و ایمنی بالا

ابوذر جعفری، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان با اشاره به دستگاه لیزر دندانپزشکی گفت: لیزر دندانپزشکی نه تنها وسیله‌ای چند کاره با کاربری آسان برای دندانپزشک جهت حذف سایر هندپیس‌ها و ابزار‌های معمول یک دندانپزشک بوده، بلکه روشی برای درمان اساسی بیماری‌های دهان و دندان است. لیزر‌های دیود توانایی جذب به هموگلوبین و ملانین‌ها را دارند. شمار کرومو فور‌ها در بافت‌های بسیار ملتهب از جمله بیماری‌های آماسی لثه و پریودنتال زیاد است؛ بنابراین کاربرد طول موج‌های لیزر دیود در بافت‌هایی که غلظت کروموفور آن‌ها بالا است، بسیار منطقی به نظر می‌رسد.

او افزود: در بین این طول موج‌ها دو طول موج ۹۸۰ و ۱۰۶۴ نانومتر از مزیت دیگری نیز برخوردار بوده و آن، جذب بیشتر این طول موج‌ها در آب است که در برهمکنش لیزر_بافت می‌توانند اثر بیشتری داشته باشند. با این ویژگی‌ها لیزر‌های دیود خاصیت باکتری کشی و توانایی بند آوردن انعقاد خون را دارند.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان اظهار کرد: افزون بر جذب مناسب این طول موج‌ها توسط کروموفور‌های بافتی، خصوصیات دیگر باریکه لیزری، از جمله مد تابش و چگالی انرژی در برهمکنش لیزر_بافت و پیامد‌های بالینی آن مهم است.

جعفری با اشاره به مزایای استفاده از لیزر دیود بیان کرد: سرعت عمل در حین جراحی لثه، ایمنی بالا به دلیل استفاده از فیبر نازک ۴۰۰ میکرونی، دقت بالا در برش حین جراحی، ایجاد تراپی در حین جراحی با تاباندن نور سبز ۵۳۲ نانومتر و درمان کاملاً راحت و بسیار آسان از مزایای استفاده از این لیزر در دندان پزشکی‌ها است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: