May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۵۱۷۹
۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۰
0
سخنگوی سازمان فضایی ایران گفت: ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی استان البرز برای مقابله با زمین‌خواری توسط ماهواره خیام اسکن شد.

۱۰۰ هزار هکتار از اراضی استان البرز توسط ماهواره خیام اسکن شد

حسین دلیریان، مشاور رئیس و سخنگوی سازمان فضایی ایران امروز دوشنبه طی سخنانی در جمع خبرنگاران گفت: سازمان فضایی ایران و سازمان فناوری اطلاعات در ماه‌های گذشته به منظور مقابله با زمین‌خواری و تغییر کاربری، تفاهمنامه‌ای امضا کردند که به موجب این تفاهم‌نامه، سازمان فضایی ایران متعهد شد داده‌های مستمر و به هنگام از ماهواره خیام در اختیار پنجره واحد مدیریت زمین قرار دهد.

وی افزود: استفاده از داده‌های ماهواره خیام به‌منظور دقیق‌تر شدن و سرعت گرفتن خدمات‌رسانی به مردم در حوزه تصرف غیرقانونی اراضی ملی و مردمی صورت گرفته و می‌تواند بسیاری از مشکلات موجود در این حوزه را مرتفع کند.

سخنگوی سازمان فضایی ایران تصریح کرد: در حال حاضر و بر مبنای این تفاهم‌نامه، اولین دسته از تصاویر ماهواره خیام که شامل تصاویر با کیفیت از حدود هزار کیلومتر مربع معادل صد هزار هکتار از اراضی محدوده استان البرز می‌شود را در اختیار سازمان فناوری اطلاعات قرار دادیم تا این سازمان، تصاویر را در پنجره مدیریت واحد زمین مورد استفاده قرار دهد.

دلیریان ادامه داد: سازمان فضایی ایران این آمادگی را دارد که با استفاده از داده‌های فضاپایه به سایر دستگاه‌ها در زمینه‌های مختلفی از جمله پایش محیط زیست، منابع آبی، عمران، نقشه برداری، برنامه‌ریزی شهری و… کمک کرده و در جهت رفع مشکلات اقدام کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: