April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بر پرداخت بدهی ۵۵ هزار میلیارد تومانی صندوق فولاد تاکید کرد
کد خبر: ۴۰۵۲۵۲
۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
0
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه صندوق‌های بازنشستگی با چالش کمبود اعتبار روبرو هستند گفت: در شرایطی صندوق‌های بازنشستگی از کمبود نقدینگی رنج می‌برند که دولت بدهی‌ها کلانی به صندوق‌ها دارد.

بدهی دولت باعث بحران صندوق‌های بازنشستگی

حسین حاتمی در خصوص بدهی ۵۵ هزار میلیارد تومانی دولت به صندوق بازنشستگی فولاد گفت: سالهاست شاهد اعتراض‌های بازنشستگان صندوق بازنشستگی فولاد هستیم، اعتراض‌هایی که به چالش جدی تبدیل شده بود.


وی با تاکید بر اینکه بازنشستگان فولاد حق داشتند که اعتراض می‌کردند گفت: بازنشستگان فولاد در حالی که بیش از ۳۰ سال کار کرده و حق بیمه پرداخته و بازنشسته شده بودند، انتظار داشتند مستمری بازنشستگی را به موقع پرداخت کنند.


نماینده کلیبر و خداآفرین در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه بازنشستگان صندوق بازنشستگی فولاد مدت‌ها بود که حقوق بازنشستگی خود را دریافت نمی‌کردند گفت: در حالی شاهد اعتراض‌های گسترده بازنشستگان صندوق بازنشستگی فولاد بودیم که دولت به عنوان بازوی ناظر و عامل حامی بخوبی عمل نکرده بود.


وی با تاکید بر اینکه تمامی صندوق‌های بازنشستگی باید از تمکن مالی لازم برخوردار باشند گفت: اگر صندوق بازنشستگی فولاد بتواند دخل و خرج خود را تنظیم کند، برای پرداخت مستمری بازنشستگان فولاد مشکلی ندارد.


حاتمی بزرگترین چالش صندوق‌های بازنشستگی را دست اندازی دولت به اموال آن‌ها دانست و گفت: متاسفانه بدهی دولت به صندوق‌های بازنشستگی در حال افزایش است و چنانچه این معضل مدیریت نشود، باید نگران روز‌های نگران کننده و هشدار دهنده‌ای در آینده باشیم.


وی با اعلام اینکه بر اساس قانون بیمه پردازی، صندوق‌ها با دریافت حق بیمه به حیات خود ادامه می‌دهند گفت: صندوق‌های بازنشستگی حق بیمه‌هایی که دریافت می‌کنند، در کارخانه‌هاف بورس و دیگر بخش‌های اقتصادی سرمایه‌گذاری می‌کنند تا هم سودآوری داشته باشد و هم ارزش حق بیمه‌های دریافتی را برای آینده حفظ کنند.


عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اجرا نکردن دولت به تعهدات را باعث بحران در صندوق‌های بازنشستگی دانست و گفت: وقتی دولت پول صندوق‌های بازنشستگی را نمی‌دهد، از یک سو سرمایه‌گذاری صورت نگرفته تا ارزش حق بیمه‌های دریافتی صندوق‌ها حفظ شود و از سوی دیگر سودی به سرمایه‌گذاری‌ها تعلق نگرفته تا صندوق‌های بتوانند با آن سود بخشی از مستمری بازنشستگان را بپردازند.

 

بیشتر بخوانید:

جذابیت‌های مغفول مانده منطقه آزاد ارس نیازمند تبلیغ


وی با اعلام اینکه بدهی سنگین دولت به صندوقها، باعث بروز بحران برای صندوق‌ها شده گفت: قانون بیمه پردازی حکایت از آن دارد که باید در قبال هر ۷ بیمه پرداز، یک مستمری بگیر وجود داشته باشد تا تعادل برقرار شود، اما وقتی حق بیمه پردازی بشدت کاهش یافته، مستمری بگیر در حال افزایش روز افزون است و دولت نیز بدهی خود را نمیپردازد، باید شاهد روز‌های جدی در بحران آفرینی صندوق‌های بازنشستگی باشیم.


حاتمی با اعلام اینکه در برنامه هفتم توسعه بر پرداخت بدهی دولت به صندوق‌ها تاکید شده گفت: دولت باید برنامه هفتم توسعه را با جدیت اجرا و بدهی خودش را به صندوق‌های بازنشستگی بپردازد، در غیر این صورت با بحران بزرگ صندوق‌های بازنشستگی رو به رو خواهیم شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: