April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
فتحعلی از آمادگی برای ارائه خدمات ارزی خبرداد
کد خبر: ۴۰۵۳۱۲
۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
0
مدیرعامل بانک سینا در بازدید از دو کارخانه حوزه دارو و درمان در جزیره کیش، از آمادگی این بانک برای ارائه خدمات متنوع ارزی به فعالان صنعت دارویی خبر داد.

نگاه مهربان بانک سینا به دارو و درمان

تجهیزات پزشکی و دارو از مهمترین بخش‌های کشور است، زیرا اگر در هر یک از این زمینه‌ها کمبودی از نظر کمی یا کیفی صورت پذیرد، با چالش جدی رو به رو خواهیم شد. واقعیت این است که مباحث مرتبط با درمان و دارو با سلامت مردم ارتباط مستقیم دارد و بروز هر چالشی هر چند کوچک می‌تواند به بحرانی بزرگ تبدیل شود. به همین دلیل نگاه دو گانه‌ای در این زمینه وجود دارد که یک نگاه بر واردات تاکید می‌کند و نگاه دیگر بر تولید داخل اصرار دارد.

تامین نیاز با هر روش

اما تجهیزات بخش درمان و دارو چیزی نیست که بتوان به صورت مقطعی با آن برخورد کرد بلکه نیازمند مدیریتی توانمند با نگاهی همه جانبه است. بنابر این ابتدا باید تولید اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی در دستور کار قرار گیرد و چنانچه به هر دلیلی نتوانستیم نیاز داخل را تولید کنیم، با واردات منطقی و به موقع کاستی‌ها را رفع کنیم.

چالش واردات محور

سالهاست که در تمامی عرصه‌ها با چالشی به عنوان تامین نیاز داخل با واردات رو به رو هستیم. اینکه هرگاه با کمبود یا کاستی رو به رو هستیم، دلار‌های کشور را دو دستی به تولیدکنندگان خارجی تقدیم کنیم، ساده‌ترین روش ممکن است. ریشه تفکر واردات در مافیای واردات است. آن‌هایی که بدون دردسر اقدام به واردات می‌کنند، هرگز نمی‌خواهند تولید در این کشور رقم بخورد و اگر هم توجهی به تولید داشته باشیم، هرگز نمی‌خواهند تولید پا بگیرد، زیرا نان واردکنندگان را آجر می‌کند. البته واردکنندگان همواره سود خود را می‌برند و اگر نتوانند از واردات محصول سود‌های کلان خود را ببرند، از طریق واردات مواد اولیه یا ماشین آلات، نیاز‌های خود را مرتفع می‌کنند.

چالش‌های تولید

اگرچه همواره بر تولید تاکید می‌شود، اما تولید بسادگی صورت نمی‌گیرد و موانع بسیاری پیش پای تولید و تولیدکننده وجود دارد که چالش می‌آفریند و لازم است این چالش‌ها به بهترین روش ممکن مدیریت شود. مشکل کمبود نقدینگی، تامین نشدن ارز مناسب، قیمت گذاری دستوری و بسیاری چالش‌های دیگر وجود دارد که لازم است با جدیت و سرعت هر چه بیشتر مدیریت شود.

 

بیشتر بخوانید:

توجه ویژه بانک سینا به اقتصاد دریا محور



نیاز به همکاری شبکه بانکی

از آنجا که تمامی بنگاه‌های اقتصادی از جمله داروسازی ها، بدنبال تامین نقدینگی با استفاده از تسهیلات بانکی هستند، نیاز به گوشه چشم بانک‌ها دارند. اما از هنگامی که یک بنگاه اقتصادی تصمیم به استفاده از تسهیلات بانکی می‌گیرد، تا زمانی که کاغذبازی‌های این پروسه را طی کند، زمان زیادی تلف می‌شود که زیان تولید را رقم می‌زند، اما در مورد شرکت‌های دارویی این زیان متوجه سلامت مردم می‌شود. نکته دیگری که پس از توافقات صورت می‌گیرد، بدعهدی بانک‌ها در قبال شرکت‌های داروسازی است که چالش‌های صنعت دارو را رقم می‌زند و کمبود دارو را سبب می‌شود. بنابر این لازم است بانک‌ها با شرکت‌های دارویی نگاه مهربانتری داشته و به این بخش اقتصاد متفاوت نگاه کنند.

بازدید برای درک درست

برای آنکه در یک عرصه اقتصادی گام‌های موثری برداشته شود، باید درک درستی از آن عرصه داشت و برای بدست آوردن این درک، باید از نزدیک در جریان امور قرار گرفت. از آنجا که بانک سینا تصمیم جدی برای حضور موثر در عرصه تولید دارو دارد، غلامرضا فتحعلی از شرکت‌های همانندساز بافت کیش و داروسازی کیش مدیفارم بازدید کرد. مدیرعامل بانک سینا در جریان این دیدار با اشاره به اینکه در طرح راهبردی کسب‌وکار بانک سینا، توسعه فعالیت‌ها در حوزه ارزی به عنوان یک اولویت مهم مد نظر قرار گرفته گفت: در یک سال اخیر حوزه ارزی و بین‌الملل بانک سینا فعالیت‌های چشمگیری صورت داده و با سبد متنوعی از خدمات، آماده ارائه خدمات ارزی به فعالان حوزه دارو و درمان است.

تامین خدمات تامین مالی

فتحعلی با اشاره به اینکه بانک سینا زیرساخت‌های لازم را برای ارائه خدمات تأمین مالی زنجیره‌ای (SCF) مهیا کرده است، از امکان تأمین مالی فعالان حوزه درمان و دارو از ظرفیت‌های این زنجیره تأمین مالی خبر داد. شرکت همانندساز بافت کیش در تولید انواع بیوایمپلنت استخوانی، قلبی عروقی و تاندون فعالیت دارد. شرکت داروسازی کیش مدیفارم، تنها شرکت داروسازی جزیره کیش است که بیش از ۱۲۰ محصول دارویی را به بازار عرضه می‌کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: