May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۵۳۶۸
۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰
0
وزیر اقتصاد گفت: در پایان سال ۱۴۰۰ حدود ۲.۵ درصد نقدینگی کشور از سپرده قرض‌الحسنه مردم بود و در پایان شهریور امسال این رقم به بیش از ۴ درصد رسیده است.

سهم سپرده قرض‌الحسنه از نقدینگی در پایان شهریور امسال افزایش یافت

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد گفت: در وزارت اقتصاد و دارایی از طرح‌هایی مثل سامانه ستاره و تا تسهیلات خرد بدون ضامن همه در جهت افزایش دسترسی عموم مردم است. دو اقدام مهم شکل گرفت و موفق شدیم که فرآیند اخذ کارمزد را از مدل یکپارچه ۴ درصد کارمزد خارج کنیم.

او در ادامه بیان کرد: یک مصوبه خوب هم در آبان داشتیم که در آن اساسنامه بانک‌های قرض‌الحسنه تعیین تکلیف شد این ریل گذاری‌های جدید اتفاقاتی است که ثمره آن تمرکز بر دسترسی مردم و افزایش شمول مالی است.

خاندوزی گفت: در پایان سال ۱۴۰۰ حدود ۲.۴ درصد نقدینگی کشور در سپرده بانک‌های قرض‌الحسنه بود این عدد در پایان شهریور ۱۴۰۲ به بیش از ۴ درصد رسیده است و این نشان می‌دهد سهم و نسبت بانک‌های قرض‌الحسنه در دو سال اخیر از مجموع نقدینگی‌ها افزایش یافته و با سرعت بیشتری از سایر بانک‌ها همراه بوده است. مسیر کاهش کارمزد و تسهیلات بدون کارمزد به سرعت در حال توسعه است.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: امیدوارم دوستان کمک کنند اساسا پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه خرد را از سقف کنترل ترازنامه بانک‌ها خارج کنند تا آمار تسهیلات پرداختی افزایش یابد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: