May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
رییس کل بیمه مرکزی از تاثیرات سیاست جسورانه و متهورانه خبرداد
کد خبر: ۴۰۵۳۸۲
۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
0
رییس کل بیمه مرکزی از تاثیرات سیاست جسورانه و متهورانه در بیمه البرز خبر داد و رکوردشکنی‌ این بیمه در عرصه های گوناگون را تشریح ک رد.

گام‌های استوار بیمه البرز بر مدار رکوردشکنی‌ها

برگزاری هر مراسمی با هدف خاصی صورت می‌گیرد، اما بیشتر مراسم با هدف ارایه گزارش عملکرد و سربلند کردن در بین رقبا برگزار می‌شود. هرچقدر این مراسم پرشورتر و با حضور مسوولان عالی رتبه بیشتری برگزار شود، نشان از اعتماد و توانمندی برگزار کننده مراسم دارد. مجموعه‌ای که همایشی گسترده را برگزار می‌کند، یعنی خود را در معرض بررسی و بازبینی قرار داده است. بتازگی شاهد برگزاری گردهمایی سراسری مدیران و روسای شعب شرکت بیمه البرز بودیم. در این گردهمایی آمار و اطلاعات خوبی ارایه شد که تحسین مدعوین را رقم زد.

واقع گویی در دستور کار

در این گردهمایی، مدیران ارشد بیمه مرکزی نیز حضور داشتند تا دیدگاه خود را نسبت به عملکرد بیمه البرز اعلام کنند. از آنجا که بیمه مرکزی نماد عملکرد بیمه هاست و همه چیز را زیر ذره بین دارد، هر اظهار نظری از سوی مسوولان بیمه مرکزی می‌تواند تاثیرات خاص خودش را داشته باشد. مهم این است که هر آنچه از سوی بیمه مرکزی اعلام شود، قابل استناد است، زیرا بیمه مرکزی هیچ تعهدی مبنی بر بزرگنمایی عملکرد بیمه خاصی ندارد و اظهاراتی قاطع بر اساس واقعیت‌ها را مطرح می‌کند.

رشد ۱۱۷ درصدی

رییس کل بیمه مرکزی که در گردهمایی سراسری مدیران و روسای شعب شرکت بیمه البرز حضور داشت، به تشریح دستاورد‌های بیمه البرز در سال جاری پرداخت و گفت: در ۷ ماهی که از سال جاری می‌گذرد، شاهد رشد ۱۱۷ درصدی تولید حق بیمه از سوی بیمه مرکزی بودیم. علی استادهاشمی در بخش دیگری از عملکرد بیمه البرز، از افزایش سهم بیمه‌های زندگی در پورتفوی به ۱۵ درصد خبرداد و گفت: کسب تمامی این دستاورد‌ها نشان دهنده سیاست جسورانه و متهورانه شرکت بیمه البرز است که آینده بسیار خوبی را برای این شرکت رقم خواهد زد.

 

بیشتر بخوانید:

سایه بیمه البرز بر سر مال باختگان



توسعه بیمه‌های خرد

از آنجا که بیمه‌ها بر مدار تکرار حرکت می‌کنند و تاکید بر بیمه‌هایی همچون بیمه خودرو می‌شود، تحولات و تصمیمات قاطع می‌تواند تاثیرات قابل توجهی داشته باشد که بیمه البرز در این زمینه بسیار موثر عمل کرده به نوعی که رییس کل بیمه مرکزی یکی از چالش‌های صنعت بیمه را کم بیمه‌گی در برخی رشته‌ها از جمله بیمه‌های خرد توصیف کرد و گفت: خوشبختانه بیمه البرز در هفت ماه اول سال جاری با رویکرد توسعه بیمه‌های خرد، سهم این بیمه‌ها را به ۵۱ درصد کل پورتفوی این شرکت افزایش داده است. استادهاشمی این میزان از افزایش بیمه‌های خرد را کار بسیار عظیمی در فروش بیمه‌های زندگی توصیف کرد و بیمه البرز را به واسطه انجام چنین عملکرد مناسبی ستود.

مدیریت بیمه آتش سوزی

رییس کل بیمه مرکزی ایجاد آرامش در جامعه را وظیفه اصلی بیمه گران دانست و گفت: با وجود آنکه آتش سوزی تهدیدی جدی برای بیمه گران است، متاسفانه تنها شش درصد منازل مسکونی کشور تحت پوشش بیمه آتش سوزی قرار دارند. وی به نقش آفرینی بیمه‌ها در مدیریت بحران ناشی از آتش سوزی منازل اشاره کرد و گفت: شرکت‌های بیمه باید با وارد شدن به حوزه بیمه‌های آتش سوزی و طراحی محصولات جدید، مردم را به خرید این بیمه نامه ترغیب کنند. استاد هاشمی محصول جدید شوکا را بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: همانگونه که بیمه البرز برای توسعه بیمه‌های زندگی ابتکار جدیدی به کار برد و با طراحی محصول جدید شوکا، فروش بیمه‌های زندگی را در صنعت بیمه افزایش داد، باید چنین طرحی برای بیمه‌های آتش سوزی تعریف شود.

فرهنگسازی بیمه

از آنجا که ضعف اطلاع رسانی باعث کاهش آگاهی مردم نسبت به بیمه شده، رییس کل بیمه مرکزی توسعه فرهنگ بیمه و به تبع آن افزایش ضریب نفوذ بیمه را از برنامه‌های اصلی این نهاد ناظر عنوان کرد و گفت: برقراری ارتباط خوب و موثر شرکت‌های بیمه با آحاد مختلف جامعه می‌تواند از عوامل افزایش ضریب نفوذ بیمه باشد. استاد هاشمی افزود: اعتبارسنجی مشتریان و رتبه بندی شرکت‌های بیمه از موضوعات مغفول مانده در صنعت بیمه کشور است که به زودی برنامه‌های اثرگذاری در این زمینه اجرایی خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: