فرمانده نیروی دریایی ارتش در جمع وابستگان نظامی خارجی:
کد خبر: ۴۰۵۴۱۶
۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۰
0
دریادار ایرانی گفت: امروزه نه تنها زیردریایی ناوشکن، ناو موشک‌انداز، پهپاد و انواع تجهیزات مورد نیازمان را خودمان طراحی کرده و می‌سازیم، بلکه با استفاده از همان تجهیزات دور دنیا را دریانوردی کرده و پیام صلح و دوستی را به جهانیان ابلاغ می‌کنیم.

با تجهیزات ساخت ایران پیام صلح و دوستی را به سراسر جهان می‌رسانیم

دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در دیدار وابستگان نظامی خارجی مقیم تهران، گفت: در تاریخ هر کشوری روز‌هایی جود دارند که موجب مباهات غرور و افتخار آن ملت هستند. هفتم آذر در تقویم این کهن دیار یکی از این روز‌های تاریخی و فراموش نشدنی است.

وی افزود: برخود می‌بالیم که بیش از ۴ دهه سربازان سفیدپوش ولایت در زیر پرچم سه رنگ مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و نگهبان منافع این ملت شریف در آب‌های جهان هستیم.

دریادار ایرانی، اظهار کرد: در آن روز‌هایی که رژیم بعثی با حمایت تمام عیار استکبار جهانی و با هدف از پای درآوردن نهال نوپای انقلاب اسلامی تهاجمی گسترده و ناجوانمردانه را آغاز کرد، قصد داشت یک شبه خرمشهر و سه روزه تهران را فتح کند، اما، بزرگمردانی همچون شهید محمد علی صفا مردانه ایستادند تا دشمن این خیال خام را با خود به گور ببرد.

وی ادامه داد: خانواده محترم این شهید والامقام امشب در کنار ما هستند و به روح این شهید والا مقام، سلام و درود می‌فرستیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه با اشاره به رشادت‌های این نیرو در دفاع مقدس، تصریح کرد: هر چند این دفاع ملی جانانه برای ملت سرافراز ایران هشت سال به طول انجامید ولیکن در عرصه دریا، طومار نیروی دریایی دشمن متجاوز تنها پس از ۶۷ روز و با انجام سلسله عملیات‌های اشکان شهید صفری و مروارید در هم پیچیده شده و برتری کامل دریایی حاصل شد.

وی افزود: این موفقیت بزرگ حاصل نشد مگر با مجاهدت ایثار و از خودگذشتگی پیشکسوتان و همکاران سرافرازمان در نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران، خوشبختانه از جمع دریادلان آن زمان نیروی دریایی امشب این افتخار را داریم که جانباز سرافراز آقای غلامعباس سبزواری و پیشکسوت گرانقدر دریادار ابراهیم نژاد در این جمع صمیمی حضور داشته باشند.

دریادار ایرانی، عنوان کرد: در روز‌های پایانی جنگ بود که استکبار ذلیل و منفور بطور مستقیم وارد نبرد با جمهوری اسلامی ایران شد و در یک نبرد نابرابر همکارانی از ناو‌های سهند و سیلان و جوشن جاودانه شده و در بستر خلیج همیشه فارس آرام گرفتند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به مأموریت ناوگروه ۸۶ در قالب کد ۳۶۰، تصریح کرد: جوانان و دریادلانی که در سال جاری موفق شدند تا در قالب ناوگروه ۸۶ و به همراه ناوشکن تمام ایرانی دنا و ناوبندر مکران دریانوردی دور دنیا را با افتخار انجام دهند، بازماندگان و رهروان همان شهیدان ارزشمند و والامقام نیروی دریایی بودند که در سایه مقام معظم کل قوا (مدظله العالی) افتخاری دیگر برای مردم عزیز ایران زمین منطقه و جهان اسلام آفریدند.

وی افزود: معظم‌له در دیدار با کارکنان غیور همین ناوگروه فرمودند ارزش سیاسی کار شما از ارزش نظامی آن کمتر نبود، اگر نگوییم بیشتر
هم بود.

دریادار ایرانی در ادامه با بیان اینکه چهار دهه سخت، ولی پرافتخار را پشت سرگذاشته‌ایم، تصریح کرد: بقدری در راه پیشرفت قدم برداشتیم که امروزه نه تنها زیر دریایی ناوشکن، ناو موشک انداز، هواناو دیزل دریایی، پهپاد و انواع تجهیزات مورد نیازمان را خودمان طراحی کرده و می‌سازیم بلکه با استفاده از همان تجهیزات دور دنیا را دریانوردی کرده و پیام صلح و دوستی این ملت بزرگ را به سرتاسر جهان ابلاغ می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به فعالیت‌های نیروی دریایی ارتش در دیپلماسی دریایی، ادامه داد: دیپلماسی دریایی یک از وظایف نیرو‌های دریایی در تمام نقاط جهان است و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران این افتخار را دارد که توسعه دیپلماسی دریایی و همکاری با نیرو‌های دریایی کشور‌های دوست را همواره مدنظر قرار داده و در این راستا، گام‌های بسیار موثری را برداشته است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش، اظهار کرد: بعنوان یکی از اعضای فعال سمپوزیوم نیرو‌های دریایی اقیانوس هند، آیونز، ریاست مشترک دو منطقه کارگروه از سه کارگروه آن را عهده دار بوده و در تلاش برای ارتقای سطح امنیت جمعی در اقیانوس هند، مرکز بین المللی همکاری‌های امنیت دریایی را در سواحل مکران در شمال این اقیانوس راه اندازی کرده‌ایم.

وی افزود: دید و بازدید‌های متقابل بندری، انجام رزمایش‌های مشترک و مرکب، تعاملات و تبادلات آموزشی و عملیاتی مشارکت در اجلاس‌ها و نشست‌های مختلف دریایی و میزبانی و مشارکت در مسابقات نظامی از جمله فعالیت‌های همیشگی این نیرو در توسعه دیپلماسی و عمق بخشی به امتداد‌های راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است.

دریادار ایرانی، عنوان کرد: هر چند اطمینان دارم شما عزیزان از میزان و کیفیت مناسبت‌های نظامی بین المللی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران آگاهی داشته و در بسیاری از آن‌ها مشارکت داشته دارید و در سطح بالاتری خواهید داشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: