May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۵۴۹۷
۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۰
0
دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت از برگزاری آزمون بورد دندانپزشکی در هفته آینده خبر داد.

آزمون بورد دندانپزشکی، هفته آینده برگزار می‌شود

دکتر رضا یزدانی عنوان کرد: آزمون تئوری بورد دندانپزشکی، روز ۱۳ و آزمون شفاهی بورد دندانپزشکی طی روز‌های ۱۴ الی ۱۶ آذر ماه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه طراحی سوالات امتحان تئوری در روز‌های ۹ الی ۱۱ آذر ماه و طراحی سوالات آزمون شفاهی، روز‌های ۱۲ و ۱۳ آذر ماه برگزار می‌شود، افزود: افرادی که در آزمون کتبی قبول شوند می‌توانند وارد مرحله آزمون شفاهی شوند.

دکتر یزدانی گفت: حدود ۴۲۰ شرکت کننده در این آزمون حضور دارند که ۱۸۸ نفر در ۴ رشته در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و ۲۳۲ نفر در ۶ رشته در دانشگاه علوم پزشکی تهران به رقابت می‌پردازند.

وی افزود: بیشترین شرکت کننده در رشته جراحی دهان و فک و صورت و کمترین شرکت کننده در رشته پاتولوژی دهان فک و صورت حضور دارند.

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: آزمون تئوری برای اخذ دانشنامه برای همه رشته‌ها غیر پاتولوژی دارای ضریب ۲ و آزمون عملی ضریب ۱ است.

وی یادآور شد: افرادی که در مرحله تئوری قبول شوند به عنوان متخصص گواهینامه دریافت می‌کنند و آن‌هایی که در آزمون عملی هم قبول شوند به عنوان بورد، دانشنامه دریافت می‌کنند.

دکتر یزدانی از برگزاری آزمون ملی تئوری دانش آموختگان دندانپزشکی خارج از کشور در دی ماه و آزمون صلاحیت بالینی برای بار دوم در بهمن ماه و اسفند ماه خبر داد و افزود: آزمون بورد یکی از مهم‌ترین امتحانات در این دبیرخانه می‌باشد و امید است این آزمون به نحو شایسته با همکاری مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور برگزار شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: