April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
عضو فراکسیون مناطق آزاد مجلس تبعات تغییر 4 مدیر در دو سال گذشته را تشریح کرد
کد خبر: ۴۰۵۵۲۱
۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
0
عضو فراکسیون مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط مناطق آزاد به هیچ عنوان در شان این مناطق نیست.

بی ثباتی مدیریتی دلیل اصلی عقب ماندگی کیش

احمد جباری با تاکید بر اینکه اگر قرار است وضعیت مناطق آزاد را بررسی کنیم، باید الگویی برای مقایسه داشته باشیم گفت: کافی است کیش را با کشور‌های حوزه خلیج فارس که شرایطی مشابه دارند، مقایسه کنیم و سپس در مورد کیش نظر بدهیم.


وی با تاکید بر اینکه امروزه با چالش بزرگ عقب افتادگی در کیش رو به رو هستیم گفت: اگر می‌خواهیم آنچه در شان مناطق آزاد است را ادا کنیم، باید صادقانه همه جوانب را در نظر بگیریم.


نماینده بندرلنگه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه چرا سوال نمی‌کنیم دلیل عقب افتادگی مناطق آزاد چیست گفت: اگر این سوال را مطرح کنیم، یعنی پذیرفته ایم که کیش نه تنها با ایده آل‌ها فاصله بسیاری دارد، بلکه در اندازه معمول هم رشد نکرده است.


وی از فرار سرمایه و سرمایه گذاران از منطقه آزاد کیش خبر داد و گفت: در هر گوشه از کیش پروژه‌هایی وجود دارد که نیمه کاره رها شده و کسی هم دنبال پیدا کردن سرمایه گذار و تکمیل این پروژه‌ها نمی‌رود.


جباری با طرح این سوال که چرا سرمایه گذاران از مناطق آزاد می‌گریزند گفت: باید پاسخ دهیم که چرا در مناطق آزاد قشم و کیش بسیاری از سرمایه گذاران گریخته یا به منطقه سرزمینی بازگشته اند.

 

بیشتر بخوانید:

تابوشکنی با هم افزایی مناطق آزاد ارس و کیش


وی با اشاره به آمار فرار سرمایه از کشور گفت: مناطق آزاد مزیت‌های بسیاری برای سرمایه گذاری دارد، اما وقتی سرمایه گذاران منطقه آزاد را برای سرمایه گذاری مناسب ندانسته اند، بی شک به کشور باز نمی‌گردند و با سرمایه هایشان از کشور فرار کرده‌اند.


عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به سرمایه گذاران بسیاری که سرمایه هایشان را به کشور‌های همسایه برده اند گفت: کافی است نسبت به حضور ایرانیان در ترکیه، امارات، عمان و عراق مطالعاتی داشته باشیم تا بدانیم چه مقدار از سرمایه‌های ایرانیان در این کشور‌ها به جریان افتاده است.


وی با تاکید بر اینکه تولید پایدار به سرمایه گذاری مناسب نیاز دارد گفت: هنگامی که این حجم از ایرانیان به خارج از کشور می‌روند و در آنجا به سرمایه گذاری می‌پردازند، یعنی تولیدی که می‌توانست باعث اشتغالزایی و رونق اقتصادی شود، به سوی دیگر کشور‌ها رفته است.


جباری از بی ثباتی اقتصادی به عنوان چالش بزرگ اقتصاد یاد کرد و گفت: در حالی که سرمایه گذاران از مروارید خلیج فارس می‌روند، شاهد ثبات در کشور‌هایی هستیم که تا دچار بحران ناامنی هستند که نمونه آن افغانستان است. با توجه به تجارتی که بین ایران و افغانستان صورت می‌گیرد، باید نگران روزی باشیم که افغانستان هم از کیش جلو بزند.


وی در پاسخ به اینکه دلیل این مسایل چیست گفت: مشکل اصلی در سومدیریت و بی ثباتی در مدیریت است. هنگامی که در مدت کوتاهی چندین مدیر در منطقه آزاد کیش منصوب و برکنار می‌شود، چه انتظاری داریم؟


نماینده بندرلنگه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در مدت دو سال، کیش ۴ مدیر داشته گفت: فردی که منصوب شده، تازه می‌خواهد نسبت به مشکلات و ظرفیت‌های کیش تسلط پیدا کند که برکنار می‌شود و فردی منصوب می‌شود که با منطقه آزاد بیگانه است.


وی با تاکید بر اینکه امیدواریم مدیر جدیدی که برای کیش منصوب شده، برای مدتی بر مسند مدیریت باقی بماند گفت: امید آنکه از گذشته درس گرفته باشیم و پایداری مدیریتی در مناطق آزاد را تجربه کنیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: