April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
7 استراتژی کلیدی و طلایی فارکس که همه تریدرها باید بدانند
کد خبر: ۴۰۵۵۴۸
۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲
0

استراتژی فارکس

به ساده‌ترین بیان، استراتژی های فارکس، روش‌هایی هستند که ما به عنوان یک تریدر از آن‌ها برای انتخاب شیوه حرکتمان کمک می‌گیریم. برای درک بهتر این مفهوم، می‌توانید به چند استراتژی مهم در فارکس مانند دستورالعمل‌های پخت یک غذا نگاه کنید. نکته جالب در مورد استراتژی‌ها این است که می‌توانند بنا به نظر و سلیقه شخصی هر تریدر، رنگ و بوی متفاوتی را به خود بگیرند. در این مقاله، نگاهی به چند استراتژی مهم فارکس می‌اندازیم تا بتوانید در بازارهای مالی، عملکرد درست‌تر و پرسودتری داشته باشید؛ با ما همراه باشید.

فارکس چیست؟

فارکس یا بازار ارز به بازاری گفته می‌شود که در آن ارزهای کشورهای مختلف معامله می‌شوند. در این بازار، تریدرها می‌توانند به خرید و فروش ارزها اقدام کرده و از تفاوت قیمت‌ها به عنوان منبع سود استفاده کنند. به زبان ساده، اگر کسی از شما پرسید که فارکس چیست بگویید این بازار به عنوان بزرگترین و پویاترین بازار مالی جهان شناخته می‌شود که در طول ۲۴ ساعت شبانه روز فعالیت دارد.

استراتژی فارکس ترند یا روند

به طورکلی، به افرادی که معاملاتشان را با توجه به خط روند قیمت در بازار انجام می‌دهند، روندکار گفته می‌شود. افرادی که از این استراتژی پیروی می‌کنند، در روندهای صعودی و نزولی به دنبال بهترین نقطه برای ورود به معاملات خرید و فروش هستند. در نتیجه، معامله خلاف روند برای آن‌ها یکی از میوه‌های ممنوعه است که به هیچ وجه سمت آن نمی‌روند.

البته زمان‌هایی نیز وجود دارد که روندکارها خلاف روند، به انجام معامله اقدام می‌کنند؛ اما حتی در آن زمان نیز بر اساس استراتژی‌شان حرکت می‌کنند؛ برای مثال، زمانیکه پاور فعلی بازار، بیش از 50٪ روند را اصلاح کرده باشد، آن‌ها از استراتژی‌شان این تایید را گرفته‌اند که خلاف جهت روند و همسو با پاور، دست به معامله بزنند.

استراتژی معامله در رنج

در این استراتژی فارکس، شما تنها در مناطق رنج قیمتی، به دنبال یک نقطه مناسب برای ورود به معامله می‌گردید. با توجه به اینکه در 80٪ مواقع، بازار در رنج به سر می‌برد، این استراتژی می‌تواند سودی قابل قبول را در روزهای آرام بازار در اختیار معامله‌گر قرار دهد. البته باید این نکته را نیز در نظر بگیرید که نمی‌توان تنها با استفاده از همین استراتژی، در بازار به موفقیت‌های بزرگ رسیده و یا حساب را رشد داد. در این استراتژی، شما سودها و ضررهای کوچک را تجربه می‌کنید و برای شکار اسپایک‌ها در دل رنج‌ها به کمین می‌نشینید!

معامله در خبر

اگر نگاهی به تقویم اقتصادی دنیا بیندازید، می‌بینید که تقریبا هر روز خبری در جریان است؛ از سخنرانی‌های اعضای ریز و درشت فدرال رزرو بگیر تا انتشار شاخص‌های مختلف که هر کدامشان بنا به زوری که دارند روی بازارها اثر می‌گذارند. در کنار این ماجرا، خبرهای سیاسی هم هستند که وابسته به اهمیتی که دارند، نمودارها را به سمت پایین و بالا هل می‌دهند. برخی تریدرها، به طور ویژه‌ای از این استراتژی استفاده کرده و با تحلیل خبرهای سیاسی و اقتصادی، بهترین نقطه ورود را برای معامله پیدا می‌کنند.

نکته جالب در مورد این استراتژی که باعث محبوبیت و تاثیرگذاری آن شده است، سرعت رسیدن به تارگت است؛ چون حرکت‌ها در زمان انتشار خبر یا سخنرانی‌های مهم، بسیار زیادند. کندلی که در حالت رنج با زحمات فراوان، یک حرکت را کامل می‌کند، در زمان خبر، در عرض چند ثانیه، حرکت خود را تمام کرده و به مقصد می‌رسد.

معامله در خبر

فست اسکلپ

در این استراتژی، تریدر با استفاده از سیگنال فارکس که از افراد مطمئن دریافت کرده یا با استفاده از قدرت تحلیل خودش، در تایم فریم‌های یک دقیقه و 10 ثانیه که تنها برخی از بروکرها تایم فریم 10 ثانیه را ارائه می‌دهند، دست به ترید می‌زند. در این حالت، معمولا سودی که از هر معامله به دست می‌آید، کم است، اما چون می‌توانند چندین برابر یک تریدر معمولی معامله کنند، در نهایت، سود بسیار خوبی را در پایان روز به دست می‌آورند.

استراتژی فارکس بازگشت

استراتژی بازگشت (reversal strategy) یکی از چند استراتژی مهم فارکس است که عنوان می‌کند قیمت‌ها بعد از هر حرکت قابل توجه به نقطه قبلی خود بازگشته و به تعادل می‌رسند. به یاد داشته باشید که برای رسیدن به بهترین نتیجه از این استراتژی، باید جفت ارزی را انتخاب کنید که قبلا با آن کار کرده و با حرکت‌های قیمتی‌اش آشنا هستید.

سپس با بررسی نمودارها و اندیکاتورهای مختلف، نقطه‌هایی را پیدا کنید که احتمال می‌دهید قیمت از آن محدوده برمی‌گردد. استفاده از این استراتژی به تجربه و توانایی تحلیل شما، بستگی زیادی دارد.

معامله در جهت مومنتوم

مومنتوم، پاور یا قدرت فعلی بازار، همان جهت داغی است که اکنون معامله‌گران در آن دست به معامله می‌زنند. لازم به ذکر است که مومنتوم و روند اصلی قیمت، همیشه در یک جهت نیستند. گاهی مومنتوم یک روند صعودی، نزولی است که روندکارها تا یک جایی، آن را به چشم اصلاح در نظر می‌گیرند.

ولی اگر این اصلاح، خیلی عمیق باشد و از 50٪ حرکت قبلی گذشته باشد، روندکارها هم همسو با مومنتوم‌کارها دست به معامله در جهت پاور بازار می‌زنند. در زمان انتخاب این روش، به یاد داشته باشید که معامله با استراتژی مومنتوم، به دقت بالایی نیاز دارد؛ زیرا اگر اصلاح بازار، سبک باشد، قیمت به راحتی، مومنتوم را پشت سر گذاشته و به حرکت خود در جهت روند اصلی بازار، ادامه می‌دهد.

استراتژی فارکس معامله در جهت مومنتوم

معامله به صورت روزانه

یکی دیگر از چند استراتژی مهم در فارکس، استراتژی معامله روزانه است. در این روش، شما می‌توانید از تمام استراتژی‌های معاملاتی به شرط کوتاه مدت بودنشان استفاده کنید؛ چرا؟ چون در پایان روز، نباید هیچ معامله بازی داشته باشید. این روش، بیشتر نه به عنوان یک استراتژی معاملاتی جزئی، بلکه به عنوان روشی کلی در نظر گرفته می‌شود.

در نقطه مقابل این استراتژی، روش‌هایی وجود دارند که شما در آن‌ها معامله خود را بر اساس تایم فریم‌های 4 ساعته، روزانه یا هفتگی انجام می‌دهید. به این ترتیب، تمام شدن روز به معنای تمام شدن معامله شما نیست؛ در نتیجه، اگر ظرفیت ریسک پذیری کمی دارید و از پس تماشای ضررهای بالا برنمی‌آیید، پیشنهاد می‌کنیم معامله‌های خود را به شکلی تنظیم کنید که با تمام شدن روز، تکلیفشان مشخص شود.

خودتان استراتژی بسازید!

ماهی خوردن، لذت‌بخش است اما اگر همیشه به دنبال خرید ماهی باشید، به ماهیگیر و ماهی فروش، وابسته می‌شوید. نقطه عطف زندگی کاری شما زمانی آغاز می‌شود که خودتان با آموزش فارکس ، ماهگیری را یاد بگیرید. به زبان ساده، وقتی بدانید که قیمت‌ها، چرا، چطور و بر چه اساسی حرکت می‌کنند، می‌توانید به جای پیروی از استراتژی‌های نوشته شده، سازوکار معاملاتی ویژه خودتان را بسازید!

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: