April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ:
کد خبر: ۴۰۵۵۶۱
۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
0
سرهنگ مومنی گفت: از دیروز مرحله اول طرح رفع اثر مخدوشی پلاک موتورسیکلت‌ها در منطقه ۱۲ شهر تهران کلید خورده است.

از پلاک مخدوش هزار دستگاه موتورسیکلت رفع اثر شد

سرهنگ مومنی، معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: از روزگذشته در سطح شهر تهران طرح جدیدی به نام طرح برخورد با تخلف پوشش موتورسیکلت‌سواران با رویکرد رفع اثر در محل آغاز شده است.

وی افزود: این طرح در چندین مرحله اجرا خواهد شد. مرحله اول اجرای این طرح فقط در منطقه ۱۲ شهر تهران انجام و از فردا در خیابان‌های جمهوری، مولوی، خیام و خیابان شهید مصطفی خمینی اجرا خواهد شد.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: این طرح با تشکیل گرو‌ه‌هایی متشکل از تیم‌های پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، عوامل انتظامی شامل یگان امداد و پلیس پیشگیری و پلیس آگاهی و شهرداری تهران انجام می‌شود.

وی گفت: این گروه‌ها با حرکت در خیابان‌های منطقه ۱۲، اگر با موتورسیکلت‌هایی که در حاشیه خیابان‌ها و معابر پارک شده‌اند و پلاک‌های خود را به هر طریقی (مانند زدن برچسب، زدن ماسک، استفاده از هر وسیله دیگر) پوشش پلاک و یا در پلاک موتورسیکلت دست‌کاری کرده‌اند مواجه شوند می‌بایست و باید در همان محل رفع اثر از پلاک صورت بگیرد.

سرهنگ مومنی افزود: پس از رفع اثر می‌بایست پلاک قابل خواندن و رویت کامل باشد و اعداد آن می‌بایست به صورت واضح در دید قرار بگیرد و البته در مرحله اول طرح بیشتر تذکر دادن و آموزشی است که در هفته آتی این طرح در سراسر شهر تهران اجرا خواهد شد.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی هر فردی که پلاک خود را دست‌کاری کند ۶ ماه تا یک سال حبس برای وی در نظر گرفته شده است. این طرح در مرحله اول فقط آموزشی است و جریمه و توقیف نداریم و فقط رفع اثر در مورد پلاک انجام می‌شود که تمیز و خوانا باشد.

وی بیان کرد: یکی از موارد پوشش پلاک تخلفات راهنمایی و رانندگی است شاید برخی افراد سودجو برای دیگر مقاصد و حتی سرقت از این پوشش پلاک استفاده کند. به راکبین موتورسیکلت توصیه می‌شود هنگام خروج از منزل اگر به هر دلیلی پلاک خود را پوشش داده‌اند ابتدا رفع اثر کرده و بعد در معابر شهر تهران تردد کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: