April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
در قالب تهیه و ارایه طرح نوین صورت گرفت
کد خبر: ۴۰۵۶۳۹
۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
0
از آنجا که رفتار‌های معمولی می‌تواند باعث زیان به شخص اشخاص دیگر شود، بیمه دی با نگاهی تخصصی و برای مدیریت بحران‌های ناشی از آن، بیمه مسوولیت مدنی فردی را به صورت انحصاری در قالب طرح‌های نوین بیمه‌ای تهیه و ارایه کرده است.

مدیریت جان و مال مردم با بیمه مسوولیت بیمه دی

انسان در قبال هر اقدامی که انجام می‌دهد، مسوول است و چنانچه هر اقدامی منجر به زیان عمد یا غیر عمد به شخص یا اشخاص دیگری شود، باید پاسخگوی شرایط به وجود آمده و جلب رضایت فرد زیاندیده بود. امروزه افراد بسیاری بدلایل گوناگون شرایطی به وجود می‌آورند که هیچ عمدی در انجام یا وقوع آن ندارند، اما در بروز زیان، قصد و نیت در رتبه‌های بعدی قرار دارد و در وهله اول باید زیان‌های ناشی از اقدامات را پاسخگو بود، زیان‌هایی که در بسیاری از موارد زندگی یکی شخص را به بحران اساسی می‌کشاند. بدلیل حساسیت و چالش‌هایی که از زیان‌های فردی وجود دارد، بیمه دی در قالب قرارداد بیمه مسوولیت فردی به مدیریت این شرایط اقدام کرده است.

مدیریت زیان با بیمه مسوولیت

اگر زیان به یک فرد در بنگاه اقتصادی صورت پذیرد، زیان وارده با روش‌های دیگر بیمه تامین می‌شود، اما زیان یک فرد به فرد یا افراد دیگر موضوع دیگری است. در این قبیل موارد نیز بیمه می‌تواند نقش آفرینی کند، اما عنوان بیمه و نوع قرارداد متفاوت خواهد بود. برای این موارد بیمه‌ای با عنوان مسوولیت مدنی فردی تعریف می‌شود. بر مبنای مسوولیت مدنی، چنانچه هر شخص حقیقی در جریان زندگی روزمره عادی خود منجر به بروز زیان و خسارت به دیگری شود، طبق قانون ملزم به جبران زیان وارده خواهد بود.

بیمه مسوولیت مدنی فردی/خانواده

برای آنکه بیمه گزار بداند عبارت در چه وضعیتی قرار دارد و هر اقدامی چه تبعاتی برای او دارد، بیمه دی به تعریف آن پرداخت و آورده است. جبران خسارت‌های بدنی یا مالی وارده به اشخاص ثالث در نتیجه اعمال غیر عمدی مانند خطا، تقصیر، غفلت، مسامحه یا قصوربیمه گزار/ بیمه شده ناشی از خطرات مندرج در شرایط خصوصی بیمه نامه در جریان فعالیت‌های زندگی روزمره (غیر از فعالیت‌های شغلی، حرفه ای، تجاری و...) است که بیمه گذار براساس نظریه کارشناس بیمه گر و در صورت لزوم رای مراجع قضایی، مسوول جبران خسارت شناخته شود.

پوشش اصلی بیمه

امروزه خسارت‌های جانی در بسیاری از موارد بیشتر از خسارت‌های جانی تمام می‌شود به نوعی که بار‌ها شاهد بوده ایم دیه پرداختی به یک شخص حادثه دیده، چندین برابر دیه یک انسان کامل بوده است. به عبارت بهتر در حالی که دیه یک انسان کامل در ماه‌های حرام یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است، خسارت پرداختی شرکت بیمه به یک فرد که از حادثه جان سالم بدر برده، اما قسمت‌های گوناگون بدنش آسیب دیده و خودش سالم مانده، چندین برای دیه یک فرد فوت شده بوده است. از آنجا که امکان دارد در نتیجه یک اقدام سهوی، جان انسان دیگری در معرض خطر قرار گیرد، با بیمه مسوولیت می‌توان پوشش خسارت جانی شامل فوت، نقص عضو، هزینه پزشکی و خسارت مالی را پاسخگو شد.

 

بیشتر بخوانید:

حرکت شتابان بیمه دی بر ریل پیشرفت



پوشش‌های فرعی

اما این پایان ماجرا نیست و امکان دارد در نتیجه یک اقدام سهوی، خسارت‌های سنگینی به وجود بیاید که از عهده وضعیت مالی فرد بر نیاید، به همین دلیل بیمه مسوولیت پوشش‌های فرعی نیز تعریف کرده که شامل خسارت ناشی از آتش سوزی، انفجار و ریزش نمای ساختمان و سقوط اجسام محل سکونت بیمه، خسارت جانی و مالی وارد به مهمانان در داخل منزل محل سکونت بیمه گزار، خسارت ناشی از اعمال فرزندان مجرد زیر ۱۸ سال به شرط سلامت روحی و روانی، خسارت ناشی از همسر تحت تکفل بیمه گزار، خسارت ناشی از فعالیت‌های ورزشی غیرحرفه‌ای و تفریحی بیمه گزار در محل خارج از باشگاه و سالن‌های ورزشی، خسارات ناشی از اعمال افراد مجنون/زوال عقل و حافظه تحت تکفل بیمه گزار، خسارت وارد به عوامل روزمزد تاسیساتی، تعمیراتی و نظافتی در منزل محل سکونت بیمه گزار، خسارات ناشی از استفاده از دوچرخه و سایر وسایل نقلیه غیرموتوری، خسارات ناشی از نگهداری از حیوانات خانگی شناسنامه دار شامل سگ، گربه و خرگوش، خسارات ناشی از استفاده از سلاح سرد در منزل محل سکونت مندرج در بیمه نامه به دلیل شکست حرز، پوشش حذف فرانشیز

پیشنهاد از سوی مشتری

یکی از مزیت‌های بیمه مسوولیت بیمه دی، این است که فرم پیشنهاد از سوی مشتری تکمیل و مهر و امضا می‌شود، اما نرخ و شرایط بیمه نامه که با توجه به شرایط پیشنهاد تکمیل شده، مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت موافقت، حق بیمه محاسبه شده به بیمه گزار اعلام می‌شود. این شرایط به مشتری اختیار می‌دهد با توجه به شرایط روزمره زندگی، بند‌های بیمه نامه را افزایش یا کاهش دهد.

دریافت خسارت بسادگی

یکی از چالش‌هایی که بیمه گزاران همواره نسبت به آن انتقاد دارند، شرایط سخت دریافت خسارت است، اما بیمه دی شرایط ساده‌ای در نظر گرفته که در صورت بروز هر حادثه، بیمه گزار بتواند به سرعت از عهده انجام تعهدات خود بر بیاید به نوعی که بیمه‌گذار خسارت را به صورت مکتوب به بیمه گر اعلام می‌کند، مدارک مورد نیاز توسط کارشناس خسارت در زمان بازدید یا بعد از بازدید طی نامه‌ای به اطلاع بیمه‌گزار می‌رسد، بیمه‌گذار مدارک لازم را به بیمه گر تحویل می‌دهد و در نهایت خسارت بر اساس مدارک تحویل شده بررسی و در صورت تحت پوشش بودن در بیمه نامه صادره، مبلغ خسارت تعیین و حواله به نفع زیاندیده صادر می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: