April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۵۶۷۱
۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۰
0
یک منبع پزشکی فلسطینی شنبه شب اعلام کرد که ۲۹ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به جنوب نوار غزه به شهادت رسیدند.

شهادت ۲۹ فلسطینی در جنوب نوار غزه

به گزارش شبکه الجزیره، این منبع پزشکی اعلام کرد که این افراد در ۲۴ ساعت گذشته و در حمله به شهر خان یونس در جنوب نوار غزه به شهادت رسیدند.

الجزیره همچنین به نقل از خبرنگار خود در غزه گزارش داد که در حمله رژیم صهیونیستی به منازل مسکونی در اردوگاه "النصیرات" در مرکز نوار غزه تاکنون ۱۳ تن شهید و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند. پیش از این شمار شهدای این منطقه ۴ و زخمی‌ها شش تن اعلام شده بود.

از سوی دیگر شبکه المیادین اعلام کرد که ۶ تن از شهدای از جمله یک کودک به بیمارستان شهدا الاقصی منتقل شدند.

رژیم صهیونیستی صبح جمعه دهم آذرماه پس از پایان موعد آتش بس موقت در غزه پس از هفت روز، بمباران مناطق مختلف این باریکه، بویژه شهر خان یونس را از سرگرفت و ده‌ها فلسطینی را شهید و زخمی کرد.

«اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه بعد از ظهر روز شنبه اعلام کرد: از زمان ازسرگیری تجاوز به غزه از روز جمعه تا کنون ۱۹۳ فلسطینی شهید و ۶۰۰ تن دیگر مجروح شدند و بدین ترتیب آمار کلی شهدا از زمان آغاز تجاوزات از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) تاکنون به ۱۵ هزار و ۲۰۷ نفر رسیده است.

وی همچنین شمار کلی مجروحان تجاوز‌ها به نوار غزه را ۴۰ هزار و ۶۵۲ نفر اعلام و اضافه کرد که ۷۰ درصد قربانیان تجاوز‌های رژیم صهیونیستی را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه ادامه داد: اشغالگران به شکل عمده سیستم بهداشتی را هدف قرار می‌دهند تا آن‌ها را از کار بیندازند. ۸۰ هزار نفر در شمال نوار غزه بدون غذا و دارو هستند و بمباران‌ها جانشان را تهدید می‌کند. برخلاف ادعای اشغالگران، هیچ مکان امنی در کل نوار غزه وجود ندارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: