April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۵۷۲۳
۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
0

طراحی وب سایت حرفه ای می‌تواند یک‌قدم فوق­العاده مهم و حائز اهمیت در جهت توسعه کسب‌وکارهای شما باشد. همان‌طور که به‌خوبی مطلع هستید امروزه با پیشرفت سریع تکنولوژی و روی کار آمدن ابزارهای دیجیتالی کارها با سرعت بالاتر و ساده‌تری نسبت به قبل انجام می‌شوند. آن دسته از کارهایی که قبلاً به‌وقت بسیار زیادی احتیاج داشتند یا حتی برای هر یک باید مراحل و سختی‌های زیادی پشت سر گذاشته می‌شد، امروزه کاملاً راحت و تنها با انجام چند کلیک روی صفحه تلفن‌های هوشمند انجام خواهد شد. ساخت وب سایت حرفه‌ ای نیز به‌عنوان یکی از همین کارهای پیچیده تلقی می‌شد که امروزه با وجود شرکت‌های زیاد متخصص، کار چندان سختی نیست. هر یک از افراد باتوجه‌به نوع کسب‌وکار خود می‌توانند برای طراحی یک وب‌سایت کاملاً حرفه‌ای اقدامات لازم را انجام دهند.

بیش از هر چیزی یک سری نکات مهم و حائز اهمیت در این زمینه وجود دارد که هر یک از آن‌ها باید کاملاً دقیق و درست پشت سر گذاشته شوند، در غیر این صورت امکان راه‌اندازی و طراحی یک وب‌سایت کاملاً حرفه‌ای از شما گرفته می‌شود.

مراحل مهم و حائز اهمیت در طراحی سایت حرفه ای

توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید برای طراحی سایت اختصاصی و حرفه‌ای اقدام کنید، تمام مراحل آن از اهمیت بسیار بالای برخوردار هستند و باید به‌صورت دقیق و مرحله‌به‌مرحله پشت سر گذاشته شوند که ما در ادامه قصد داریم دراین‌رابطه مطالب کاملی بیان کنیم.

1- مشخص‌کردن هدف برای وب‌سایت مدنظر

پیش از آنکه اقدامات لازم برای ساخت وب سایت حرفه ‌ای صورت بگیرد در قدم اول لازم است که هدف خود را مشخص کنید، چرا که هر یک از وب‌سایت‌ها دارای اشکال و فرم‌های مختلفی هستند که عبارت‌اند از:

  • وب‌سایت‌های فروشگاهی جهت فروش محصولات مدنظر در اینترنت
  • وب‌سایت‌های هنری تنها برای به اشتراک گذاشتن نمونه کارها
  • وب‌سایت تبلیغاتی لندینگ‌پیج جهت تبلیغات آنلاین
  • وب‌سایت‌های شخصی که نشان‌دهنده رزومه شما است.

فرقی نمی‌کند که کدام یک از موارد بالا را انتخاب کنید درهرصورت با داشتن یک وب‌سایت حرفه‌ای می‌توانید موفقیت لازم را به دست آورید.

2- انجام برنامه‌ریزی

انجام برنامه‌ریزی لازم یکی از مراحل مهم و حائز اهمیت در طراحی وب سایت حرفه ای به شمار می‌آید. در این مرحله شما می‌توانید شاهد مشخص‌شدن مسیر طراحی سایت و دیگر موارد مربوطه باشید. پس به شما پیشنهاد می‌دهیم که حتماً روی این مرحله تمرکز کنید، چرا که در نهایت مانع از به‌وجودآمدن هزینه‌های اضافه و اتلاف وقت خواهد شد.

3- طراحی

در این مرحله از طراحی ‌سایت حرفه ای امکان شکل‌دهی و ایجاد یک نمای ظاهری برای وب‌سایت فراهم خواهد شد. در این مرحله طراحی کلی وب‌سایت مدنظر به همراه تمام عناصر اصلی آن که شامل طرح بخش بالای سایت، ساختار منو، فوتر، سایز و غیره می‌شود به‌صورت دقیق طراحی و ایجاد خواهند شد. معمولا در بسیاری از مواقع سعی می‌شود تا این طراحی را به کمک فتوشاپ به‌صورت یک طرح زیبا به اشتراک بگذارند.

چالش مهم و اصلی در زمان طراحی سایت حرفه‌ای به‌وجودآوردن تناسب بین اجزا و کاربری وب‌سایت است. زمانی که افراد برای کسب‌وکار خود به فکر طراحی وب می‌افتند باید طرح ویژه و خاصی برای آن در نظر بگیرند. البته لازم به ذکر است این نکته را بیان کنیم که معمولاً هر یک از طراحان سایت حرفه‌ای برای تصمیم و طرح ارائه شده خود یک مقصود و هدف خاصی را دنبال می‌کنند، پس در چنین شرایطی نمی‌توان هر طرح و فرمی را برای تمام وب‌سایت‌ها بدون درنظرگرفتن هدف خاصی اضافه کرد.

طراحی و ظاهر سایت باید تناسب و هماهنگی لازم بامحتوا را داشته باشد. در طراحی سایت حرفه‌ای معمولاً علاوه بر طراحی گرافیکی به کدنویسی بهینه نیز توجه ویژه‌ای خواهد شد.

4- برنامه نویسی

در این مرحله تمام طرح‌های در نظر گرفته شده برای وب‌سایت به‌صورت کدهای برنامه‌نویسی ترجمه خواهند شد تا از این طریق توسط مرورگرها قابل نمایش باشند و در نهایت نیز در وب‌سایت استفاده شود. در بین تمام مراحل موجود برنامه‌نویسی زمان بیشتری را به خود اختصاص می‌دهد، بنابراین لازم است که شما در جریان وضعیت پروژه قرار بگیرید. همچنین لازم است بدانید طراحی سایت با لاراول PHP و برخی از فریم ورک‌ها، ممکن است بیشتر از سایر زمان ببرد.

5- راه‌اندازی سایت

در این مرحله از طراحی حرفه‌ای وب‌سایت، به راه‌اندازی پروژه می‌رسیم. باتوجه‌به این موضوع که راه‌اندازی و استارت وب‌سایت بخش‌های متعدد و زیادی به همراه دارد بهترین راهکار این است که قبل از انجام این کار یک چک‌لیست تهیه کرده و این‌گونه مرحله آخر را پیش ببرند تا از این طریق کار انجام شده باقی نماند. راه‌اندازی وب‌سایت حرفه‌ای یا بالاآوردن آن علاوه بر اینکه به نیازهای سخت افزاری همچون هاست و سرور و غیره احتیاج دارد، باید بر اساس تجربه و مهارت بالا صورت بگیرد.

6- پشتیبانی و نگهداری از سایت

در آخرین بخش از طراحی وب سایت حرفه ای به خدمات پشتیبانی و نگهداری آن می‌رسیم که البته این موضوع در بسیاری از مواقع توسط برخی شرکت‌ها کاملاً نادیده گرفته می‌شود. اما لازم است این نکته را بدانید که انجام پشتیبانی درست از وب‌سایت و برطرف ساختن هر یک از مشکلات احتمالی می‌تواند موفقیت سایت را در بلندمدت به طرز چشمگیری افزایش دهد.

پیش از استارت پروژه طراحی سایت حتماً این موضوع را در اولویت قرار دهید که هر یک از سایت‌ها نیز مانند خانه یا اتومبیل به مراقبت و تعمیر احتیاج دارند. پشتیبانی‌های لازم دررابطه‌با طراحی وب‌سایت شامل موارد زیر می‌شوند:

  • انجام به‌روزرسانی‌های متعدد در صورت نیاز
  • داشتن یک فایل پشتیبانی از محتوای سایت
  • برقراری امنیت برای وب‌سایت
  • انجام بررسی منظم جهت ورود و خروج‌های وب‌سایت و تعداد کلیک‌های وارد شده
  • برطرف ساختن مشکلات به وجود آمده برای هاست یا سرور وب‌سایت

مزیت‌های مهم طراحی وب سایت حرفه ای

در این قسمت قصد داریم تا برای شما توضیح دهیم که طراحی یک وب‌سایت حرفه‌ای می‌تواند با چه مزیت‌های مهم و حائز اهمیتی روبرو باشد.

تحول چشمگیر و منحصربه‌فرد رفتار کاربران

به‌خوبی مطلع هستید که در سال‌های اخیر رفتار هر یک از مصرف‌کننده‌ها به طور قابل‌توجهی تکامل پیدا کرده و سازگاری بسیار خوبی با سایر فناوری‌ها یافته‌اند. امروزه نیز تعداد افرادی که برای انجام خرید یا حتی جستجوی کار و اطلاعات موردنظر به اینترنت مراجعه می‌کنند به طرز قابل‌توجهی افزایش پیدا کرده، پس اگر می‌خواهید تجارت خود را افزایش دهید پیش از هر چیزی لازم است که وب‌سایت شخصی خود را داشته باشید و حضور شما در شبکه‌های اجتماعی به‌صورت یک امر الزامی به‌حساب می‌آید.

قطعاً تمام مشتری‌ها از شما انتظار دارند که برای ارائه اطلاعات بیشتر دررابطه‌با شرکت، برند و خدمات و محصولات مدنظر وب‌سایت شخصی خود را داشته باشید. با داشتن یک وب‌سایت حرفه‌ای می‌توانید به ایجاد کسب‌وکار و افزایش نام تجاری برند خود و انتشار پیام‌های لازم دسترسی پیدا کنید. اکثر وب‌سایت‌های موجود سعی می‌کنند روی اطلاعات، مشاوره و دیگر موارد مربوط تمرکز کنند و تمام انتظارات مشتری‌های خود را به بهترین نحو ممکن برآورده نمایند.

کنترل‌کردن محتوا

قطعاً زمانی که برای کسب‌وکار خود به فکر راه‌اندازی وب‌سایت حرفه‌ای باشید، امکان کنترل‌کردن محتوا نیز برای شما فراهم خواهد شد. با ارسال محتوای مدنظر می‌توانید تأثیر زیادی روی مخاطبان بگذارید. صاحبان کسب‌وکارهای مختلف این امکان را در اختیار دارند تا با ارسال منظم محتوا در وبلاگ نظر مشتری‌ها و افراد مراجعه‌کننده به سایت را جلب کنند. علاوه بر این امکان اشتراک‌گذاری این محتواها در دیگر پلتفرم‌ها نیز فراهم است و این مورد به‌عنوان یک تبلیغات برای شما به‌حساب می‌آید.

فروش آنلاین در هر ساعت از شبانه‌روز

معمولاً هیچ یک از افراد علاقه‌ای به ماندن در محل کسب‌وکار و فروش محصولات در ساعت ۳ صبح ندارند. از طرف دیگر نیز برخی سعی می‌کنند که فقط شب‌ها به خرید و گشت‌وگذار در اینترنت بپردازد. در چنین شرایطی است که داشتن وب‌سایت حرفه‌ای می‌تواند برای شما این قابلیت را به وجود آورد که در هر ساعت از شبانه‌روز به فروش محصولات خود بپردازید.

ایجاد یک مرکز برای کارکنان خود

داشتن وب‌سایت حرفه‌ای علاوه بر کمک به مشتریان می‌تواند برای کارکنان نیز به‌شدت مفید واقع شود. یعنی این امکان فراهم است تا یک صفحه را در دسترس کارمندان قرار داده و این در صورتی است که عموم کاربران امکان دیدن آن را ندارند. به کمک اشتراک‌گذاری فیلم‌ها، مطالب آموزشی و غیره تیم شما می‌تواند تمام موارد لازم را در اختیار مشتری‌ها قرار دهد‌.

ایجاد اعتماد به کمک وب‌سایت

معمولاً کمی طول می‌کشد تا مشتری‌ها بتوانند به طور حتمی به سایت شما اعتماد کنند. در چنین شرایطی شما می‌توانید با قراردادن نظرات مشتریان در سایت خود در جلب رضایت مشتری‌ها کاملاً موفق عمل کنید و این موضوع می‌تواند اثبات‌کننده تخصص و حرفه‌ای بودن شما باشد.

به اشتراک گذاشتن محصولات

لازم است که در هنگام اشتراک‌گذاری محصولات از تصاویر زیبا و برجسته استفاده کنید. علاوه بر این موضوع ارائه آموزش‌های ویدئویی کوتاه یا سایر دستورالعمل‌هایی که قابل‌دانلود هستند نیز برای متقاعدکردن مشتریان مردد به‌شدت توصیه می‌شود.

هزینه طراحی وب‌سایت حرفه‌ای به چه صورت است؟

قطعاً زمانی که افراد برای طراحی وب‌سایت مدنظر خود به یک تیم مراجعه می‌کنند پیش از هر چیزی می‌خواهند دررابطه‌با قیمت و هزینه نهایی اطلاعات لازم برای آن‌ها ارائه شود. طراحی وب سایت به صورت اختصاصی هزینه بیشتری در بر خواهد داشت، اما شما می‌توانید به بهترین وب سایت دسترسی پیدا کنید.

معمولاً هزینه‌های مربوط به طراحی وب سایت حرفه ای شامل دامنه، طراحی المان‌های گرافیکی وب‌سایت، پشتیبانی از سایت، ایمن‌سازی، امکانات سایت، بهینه‌سازی داخلی سایت، هزینه پشتیبانی سایت، هزینه عکاسی محصولات، تبلیغات، مهارت تیم و موارد مهم دیگری می‌شود که برای مطلع شدن از هر یک لازم است تا با متخصصین مجموعه افروز وب در تماس باشید. چرا که در طی مشاوره‌های در نظر گرفته شده برای شما این امکان فراهم می‌شود تا به‌صورت دقیق هزینه نهایی را در اختیار شما قرار دهند.

مزایای طراحی وب سایت حرفه ای توسط یک تیم حرفه ای

همواره طراحی وب‌سایت حرفه‌ای امری بسیار تخصصی است که حتماً باید توسط افراد متخصص در این زمینه انجام شود. در حالت کلی مزایای طراحی وب‌سایت حرفه‌ای توسط برنامه‌نویسان باتجربه به شرح زیر است:

  • کدنویسی کاملاً بهینه
  • در اختیار قراردادن تجربه متخصصین
  • طراحی سایت با در نظر گرفت هویت بصری و شناسنامه برند شما
  • ارائه نمونه کار، قیمت و مشاوره رایگان
  • طراحی حرفه‌ای سایت با درنظرگرفتن استانداردهای بین‌المللی
  • طراحی باتوجه‌به نیازهای مهم کسب‌وکار شما نه کمتر نه بیشتر
  • طراحی کاملاً لاکچری برای برندهای لاکچری
  • دنیای دیجیتال کسب‌وکارتان را جذاب‌تر می‌کنیم
  • ارائه یک قاب حرفه‌ای از برند شما در دنیای دیجیتال
  • ارائه نسخه هماهنگ با گوشی
  • جلسات هماهنگی با صاحبان کسب‌وکار
  • توجه به سئو سایت از ابتدای طراحی
  • طراحی سئو بیس حرفه‌ای
  • طراحی ظاهری (UI/UX) کاملاً سفارشی و حرفه‌ای

سؤالات متداول

  • چگونه امکان راه‌اندازی و طراح وب سایت حرفه‌ای امکان‌پذیر خواهد شد؟

بیان کنیم که اولین و مهم‌ترین اولویت شما باید مراجعه به یک تیم معتبر در این زمینه باشد.

  • مراحل کلی طراحی وب‌سایت چگونه است؟

پس از انجام مشاوره و برنامه‌ریزی‌های لازم، متخصصین طراح وب‌سایت به سراغ راه‌اندازی وب از طریق کدنویسی، گرافیک و غیره می رود.

  • طراحی سایت حرفه ای چه تأثیری در کسب‌وکار به همراه دارد؟

با طراحی وب‌سایت حرفه‌ای توسط متخصصین مجموعه ما می‌توانید در فضای دیجیتال کسب‌وکار خود را رشد داده، برند خود را معرفی کرده و ترافیک سایتتان را افزایش دهید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: