April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۵۷۴۲
۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۰
0
مدیرکل بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت به طور ویژه به پرونده مرگ نوزاد ۶ ماهه رسیدگی می‌کند.

هنوز هیچ شکایت و پرونده‌ای در خصوص فوت نوزاد ۶ ماهه به سازمان نظام پزشکی ارسال نشده است

فوت یک نوزاد شش ماهه در بیمارستان مفید و همزمانی آن با اعتراض کادر سلامت آن مرکز درمانی به دلیل مشکلات مختلف کاری و مالی، سر و صدای زیادی در فضای مجازی به‌پا کرد.

یکی از رزیدنت‌های بیمارستان می‌گوید که به محض آوردن نوزاد شش ماهه، کادر درمان اورژانس سریع بر بالین کودک بیمار حاضر شده و پروتکل‌های درمانی را به طور دقیق رعایت کرده اند.

عدلی، معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی استان تهران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در حال حاضر هیچ شکایتی در خصوص فوت نوزاد شش ماهه به سازمان نظام پزشکی ارسال نشده و پرونده‌ای نیز در این خصوص ارجاع داده نشده است.

علیرضا رحیم‌نیا، مدیرکل بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت نیز گفت: پزشکی قانونی علت اصلی مرگ نوزاد ۶ ماهه را اعلام خواهد کرد و در صورتی که قصوری رخ داده باشد، قطعا برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: نوزاد در بازه زمانی کمتر از یک ساعت پس از مراجعه به بیمارستان فوت کرده است؛ باید توجه داشت این نوزاد دچار خونریزی ریوی شده بود که در نوزادان کشنده است.

رحیم نیا گفت: وزارت بهداشت به طور ویژه به پرونده مرگ این نوزاد ۶ ماهه رسیدگی می‌کند و ویدیو‌های ضبط شده بیمارستان هم در حال بررسی هستند.

مدیرکل بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت گفت: شماری از کارکنان بیمارستان در محوطه تجمع کرده بودند؛ اما کادر اورژانس جزء این تجمع نبوده و در حال رسیدگی به کودکان در بخش اورژانس بوده‌اند.

رحیم نیا تصریح کرد: در صورتی که قصوری رخ داده باشد، از تعلیق موقت تا اخراج در انتظار مقصران خواهد خواهد بود. همچنین مقصران به مراجع قضائی معرفی و به پرونده آن‌ها رسیدگی خواهد شد.

شمس‌الله نوری‌پور، رئیس بیمارستان کودکان مفید تهران درباره جزئیات علت مرگ نوزاد ۶ ماهه در این بیمارستان گفت: این نوزاد شب قبل از مراجعه به بیمارستان کودکان مفید، به دلیل استفراغ و بی‌قراری به یک مرکز درمانی سرپایی مراجعه داشته و دارو‌های ضد تهوع دریافت کرده و تحت درمان سرپایی قرار گرفته بود.

رئیس بیمارستان کودکان مفید تهران ادامه داد: این نوزاد دختر ۶ ماهه، ساعت ۷:۲۵ دقیقه صبح به اورژانس بیمارستان کودکان مفید مراجعه کرده و ۳۰ دقیقه بعد ویزیت می‌شود؛ در ابتدا سطح تریاژ نوزاد ۴ بوده، وضعیت وخیمی نداشته و وضعیت او در حد بیماران سرپایی بوده است.

نوری پور گفت: ۳۰ دقیقه بعد از بستری، اقدامات درمانی انجام شده و نوزاد در حین دریافت بخور تنفسی به دلیل تندی تنفس، دچار خونریزی ریوی شده و بعد ایست قلبی کرده است. با وجود این که ۳۰ دقیقه احیای قلبی - ریوی انجام شد، اما نوزاد جان خود را از دست داد.

رئیس بیمارستان کودکان مفید تهران گفت: خونریزی ریوی که در کودکان کشنده است؛ می‌تواند در فصول سرد سال بر اثر آنفولانزای شدید رخ دهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: