April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۵۷۵۷
۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
0
دبیر ستاد هوشمندسازی معاونت علمی از به کارگیری فارغ‌التحصیلان این حوزه در شرکت‌های تولیدکننده این محصولات خبر داد.

پذیرش سالانه حدود ۲۰۰۰ دانشجوی تحصیلات تکمیلی هوش مصنوعی در ۲۰۰ شرکت

آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ۱۲ آذر ۱۴۰۲ در حکمی روح الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان خود را مامور تشکیل «شورای ملی راهبری و مرکز ملی هوش مصنوعی» کرد.

در این حکم ایجاد زنجیره کامل و پایدار چرخه ایده تا ثروت (بازار) در هوش مصنوعی، استفاده از فرصت جهشی هوش مصنوعی برای پیشرفت اقتصادی کشور، برنامه‌ریزی برای ایجاد زیرساخت‌ها و توانمندی‌های فناورانه داخلی به منظور دستیابی به مرجعیت علمی و تحریم‌ناپذیری، تلاش برای دستیابی به جایگاه پیشتاز و پایدار در میان کشور‌های جهان، شناسایی، پرورش و شکوفاسازی سرمایه انسانی نخبه در حوزه هوش مصنوعی با بهره‌گیری از ظرفیت جامعه علمی کشور اعم از دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، اندیشکده‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان از اهم انتظارات رئیس جمهور از این شورا عنوان و تاکید شده است به منظور تحقق وظایف و انتظارات از شورای ملی راهبری و پیگیری منسجم و متمرکز اهداف فناورانه و اقتصادی در این حوزه، راه‌اندازی «مرکز ملی هوش مصنوعی» در دستور کار قرار گیرد.

در حکم رئیس‌جمهور هم اعضای این شورا مشخص شده اند و هم دستگاه‌های اجرایی عضو مرتبط با حوزه هوش مصنوعی که از جمله وزارت ارتباطات، وزارت علوم، وزارت صنعت و بهداشت هستند.

اعضای شورای ملی راهبردی هوش مصنوعی شامل رئیس‌جمهور یا معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور به عنوان رئیس شورا، دبیر شورا و رئیس مرکز ملی هوش مصنوعی به پیشنهاد معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان و با حکم رئیس‌جمهور، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی، وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هستند.

از دیگر اعضای این شورا وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی و دو عضو حقیقی به پیشنهاد دبیر شورا و به حکم رئیس جمهور هستند.

در همین راستا مهمانان گفت و گوی ویژه خبری به بحث پیرامون این موضوع پرداختند.

دبیر ستاد هوشمندسازی معاونت علمی گفت: سالانه حدود ۲۰۰۰ دانشجوی تحصیلات تکمیلی مرتبط با هوش مصنوعی در ۲۰۰ شرکت که محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی تولید می‌کنند، پذیرش می‌شوند.

دبیر شورای راهبردی کارخانه‌های نوآوری نیز بیان کرد: خیلی بیش از ۲۰۰ شرکت در حوزه هوش مصنوعی داریم. در مورد مهاجرت هم دوستانی داریم که به خارج از کشور رفته اند و با دانش از آن جا به کشور برگشته اند و در حال راه اندازی کسب و کار هستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: