April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۵۸۸۱
۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰
0
معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: اگر نیروی انسانی با مهارت های کیفی آموزش دیده باشد می‌تواند سازمان را در جهت اهداف والا به موفقیت برساند.

تربیت و آموزش امروز برای مقابله با تهدیدات فردا است

امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش در اولین نمایشگاه جامع تربیت و آموزش ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: اولین نمایشگاه تربیت و آموزش از روز شنبه در ستاد کل نیرو‌های مسلح برگزار می‌شود و هدف رزمنده پروری برای انجام ماموریت‌ها است.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه فرآیند تبدیل نیروی انسانی به سرمایه انسانی نمایش داده می‌شود. نیروی انسانی باید با علم و دانش مهارت فراگیرد تا تبدیل به رزمنده شود و این رزمنده سرمایه انسانی است و جایگاه بالایی دارد و البته در هر سازمانی مهمترین سرمایه، سرمایه انسانی است. اگر نیروی انسانی با مهارت و کیفی باشد می‌تواند سازمان را رشد دهد و موفق کند.

در ارتش ما در حقیقت این نیروی انسانی همان رزمندگانی هستند تا ۲ کار انجام می‌دهند. یکی در زمان صلح می‌توانند باعث بازدارندگی کشور در تمام تعهدات شوند و در زمان جنگ هم در میدان اقدام می‌کنند. اما این نیروی انسانی کیفی که این فرآیند را طی می‌کند باید ویژگی‌های مهمی داشته باشد.

وی ادامه داد: تاکید می‌کنیم نیروی انسانی باید متعهد و مومن ایثارگر، ولایتمدار و اهل تعامل و شهادت طلب باشد. وقتی چنین نیروی انسانی داشته باشیم باعث می‌شود ماموریت و وظایف خود را به بهترین‌شکل انجام دهیم. ماموریت ارتش دفاع از توانید ارضی حفظ کشور است و ماموریت بالایی است و ارتش باید متناسب با شرایط زمانی توانایی خود را ارتقا دهد، بنابراین تبدیل سرمایه انسانی به نیروی متعهد برای ما بسیار مهم است.

وی گفت: منظور از تربیت و آموزش یعنی تربیت نظامی و قرار گرفتن در بحث رزمندگان است و هر ۲ مورد از واژه‌های تربیت و آموزش فرآیند‌هایی دارد. ما به دنبال آن هستیم علم را به دانش؛ دانش را به تخصص و تخصص را به مهارت تبدیل کنیم تا بتوانیم به رزمنده‌های برسیم که توان و قدرت بازدارندگی کشور را افزایش دهند.

وی گفت: آینده را نمی‌توان پیش بینی کرد و باید سطح بررسی‌ها و آینده نگری خود را توسعه دهیم. آنچه امروز داریم جوابگوی تهدیدات آینده نیست و باید برای مقابله با آن حرکت کنیم، باید متناسب با سرعت تغیرات فناوری حرکت کنیم، اگر رزمندگان ما با تجهیزات روز آشنایی نداشته باشند اشتباه است و نگاه ارتش ما قطعا به آینده است.

سیاری ادامه داد: امروز فناوری‌های نو ظهور جهانی مورد توجه ما است. مانند کوانتوم، لیزر و پهپاد و جنگ الکترونیک. ما در این موضوع با نگاه به آینده وارد شدیم و برای جلوگیری از غافلگیری فناورانه بابد در این مسیر حرکت کنیم و ارتش را با تجهیز کردن به فناوری‌های روز و آموزش‌های لازم به وظایف خود جامه عمل بپوشانیم. تربیت و آموزش امروز برای مقابله با تهدیدات فردا است و باید آینده را رصد کنیم تا غافلگیر نشویم. فرآیند آموزش‌ها در این سال‌ها به شدت به روز بوده و حتما بزرگی ارتش را در سطح آموزش به خوبی مشاهده می‌کنیم. ارتش ما سابقه بسیار درخشان و توانمندی دارد و در تمام رزمایش‌ها آموزش‌ها خود را نمایان می‌کنیم.

وی درباره استفاده از تجربیات دفاع مقدس گفت: تجربیات آن مقطع زمانی بسیار حائز اهمیت است و هر چه در زمان صلح بیشتر عرق بریزیم در زمان جنگ کمتر خون ریخته می‌شود و این نشان از عظمت آموزش و تربیت دارد. نتیجه‌ای که امروز در نیرو‌های مسلح مشاهده می‌شود که اکثریت تجهیزات به دست خودمان ساخته می‌شود؛ همین موضوع است که باید به نیروی انسانی قدرتمند توجه کنیم. در ارتش ۷ دانشگاه و ۳۱ دانشکده و ۱۵۲ رشته دانشگاهی داریم و ۳۵۰۷ تخصص در ۴۶۱۲۴ دوره بحث آموزش خود را در آن دنبال می‌کنیم؛ و این نشان از عظمت آموزش در ارتش است. تنها سازمانی که در ۲ سال کرونا آموزش خود را حضوری انجام داد ارتش جمهوری اسلامی بود چرا که ما بحث تربیت و آموزش را مدنظر داریم. ما حتی یک روز هم آموزش و تربیت را تعطیل نکرده‌ایم و هیچ گونه تلفاتی هم نداشتیم و حتی توانستیم خدمات بزرگی را به تمام مردم برسانیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: