کد خبر: ۴۰۵۹۰۹
۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
0
حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی باعث افزایش تولیدات و صادرات منطقه می گردد.

در چارچوب طرح جامع، ماکو به مقصد و قطب گردشگری تبدیل خواهد شد(+فیلم)

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو در دومین روز در حاشیه نمایشگاه اوراسیا در جمع خبرنگاران اعلام کرد در چارچوب طرح جامع منطقه، ماکو به یک مقصد گردشگری و قطب جذب گردشگران تبدیل خواهد شد.


حسین گروسی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، با اشاره به برنامه‌های گسترده‌ای در غرفه منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو به اجرا درآمده که تصویب طرح جامع در کارگروه تخصصی و سازمان محیط زیست، اهداف و ماموریت‌های منطقه آزاد را به سمت تحقق اهداف هدایت نموده است.

گروسی به بخش‌های مختلف این منطقه اشاره کرد و گفت: در زمینه تجارت، لجستیک، ترانزیت و دهکده لجستیک ۱۸۰۰ هکتاری، منطقه آزاد ماکو به عنوان یکی از بزرگترین دهکده‌های لجستیک کشور شناخته شده و در مسیر کریدور شرق به غرب قاره آسیا به اروپا وصل می‌شود.

وی ادامه داد: در زمینه تولیدات ارگانیک دام و باغ‌های مدرن با مساحت ۲۰۰۹ هکتار به بخش خصوصی واگذار شده و در حال حاضر به تولید محصولات باغی، گردو و پسته به صورت مدرن می‌پردازیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در خصوص معادن گفت: منطقه آزاد ماکو به عنوان یکی از مهمترین منابع سنگ در کشور است و ما از معدنکاران و تولیدکنندگان فعال در این زمینه به همکاری و سرمایه گذاری دعوت می‌کنیم.

 



وی همچنین به دستاورد‌های برجسته منطقه آزاد در حوزه صنعت پوشاک، تولید مواد غذایی، صادرات و بازاریابی خارجی اشاره کرد و به اهمیت گردشگری و توسعه همکاری‌های بین‌المللی در این زمینه تأکید کرد.

گروسی ادامه داد: منطقه آزاد ماکو فرصت‌ها و زمینه‌های مختلف و متنوعی برای سرمایه‌گذاران و کسب‌وکار‌ها فراهم کرده است.

این مقام مسئول بیان کرد: منطقه آزاد ماکو آماده است با همکاری با معدنکاران و تولیدکنندگان، به رشد و توسعه اقتصادی این منطقه کمک نماید.

ایشان در مورد بخش معدن منطقه آزاد ماکو گفت: به دلیل داشتن معادن بی‌نظیر و سنگ‌های تزئینی کم نظیر، ممکن است در رتبه اول قرار گیرد بطوری که ایمیدرو پنج پهنه معدنی جدید را اخیرا معرفی کرده و معدنکاران با تخصص در فراوری معدنی دعوت به شرکت در مناقصات و مزایده‌های این حوزه شده‌اند.

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو تاکید کرد: ‘با توجه به فرصت‌های ایجاد شده، امیدواریم که شرکت‌های بزرگ در بخش معدن به منطقه جذب و این منطقه به یک قطب صنعتی معدنی بزرگ تبدیل شود.

وی همچنین اعلام کرد که در چارچوب طرح جامع منطقه، ماکو به یک مقصد گردشگری و قطب جذب گردشگران تبدیل خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید: ترسیم چشم انداز منطقه ازاد ماکو با درایت



مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو خبر داد هفته گذشته با شرکت هواپیمایی ماهان توافق‌نامه‌ای منعقد کرده‌اند تا پرواز‌ها و سفر‌های ترکیبی داخلی و خارجی به منطقه آزاد ماکو برگزار شود. این تدابیر با هدف افزایش جذابیت سفر‌ها و کاهش هزینه‌ها برای مسافران انجام شده است؛ که این اقدامات به همراه دیگر تدابیر معرفی شده در طرح جامع، با استقبال علمی مناسبی مواجه شده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر، مناطق آزاد از نقطه نظر صنعت پوشاک به یکی از قطب‌های جهانی تبدیل شده‌اند و برند‌های این صنعت از تولیدات این مناطق به عنوان برند‌های جهانی شناخته شده‌اند.

گروسی با اشاره به موقعیت جغرافیایی منطقه ماکو تصریح کرد: منطقه آزاد ماکو به دلیل نزدیکترین نقطه به اتحادیه اروپا و مناطق اوراسیا و کشور‌های همسایه و تیز با حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی و افزایش همکاری‌ها با کشور‌هایی مانند روسیه، تاتارستان و قزاقستان، میزان تولیدات و صادرات این منطقه را افزایش خواهیم داد

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: