April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
فتحعلی از در دسترس قرار گرفتن باشگاه مشتریان در ابتدای دی‌ماه خبرداد
کد خبر: ۴۰۵۹۷۰
۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
0
فتحعلی از در دسترس قرار گرفتن باشگاه مشتریان در ابتدای دی‌ماه خبرداد تا شاهد حرکت پرشتاب بانک سینا در مسیر مشتری مداری باشیم.

حرکت پرشتاب بانک سینا در مسیر مشتری مداری

رقابت در عرصه‌های گوناگون اقتصادی حرف اول را می‌زند و آنچه بیش از همیشه اهمیت دارد، جلب و جذب مشتری است. آموزش‌های بازاریابی حکایت از آن دارد که بدون مشتری نمی‌توان به اهداف تعیین شده دست یافت. هرچقدر که سرمایه گذاری و برنامه ریزی در یک بنگاه اقتصادی با جدیت و گستردگی بیشتری صورت گرفته باشد، چنانچه مشتری نباشد یا کم باشد، گردش اقتصادی صورت نخواهد گرفت و به تبع آن رونق و توسعه شکل نخواهد گرفت.

تامین نیاز‌ها و سلیقه‌ها

بانک سینا با درک درست از این واقعیت مهم اقتصادی، تعامل و ارتباط مستقیم دو سویه را با مشتریان تعریف کرده و با جدیت بدنبال اجرایی کردن آنهاست. در این رابطه غلامرضا فتحعلی بر ایجاد و دستیابی به راهکاری تاکید کرد که بتواند تأمین‌کننده نیاز‌ها و سلائق گروه‌های مشتریان باشد. اما نکته مهم اینجاست که چگونه می‌توان از این سلایق با خبر شد. بی شک تا زمانی که نسبت به این سلیقه‌ها آگاهی نداشته باشیم، نمی‌توانیم نسبت به گام برداشتن در مسیر این سلایق حرکت کنیم.

تعامل فعالانه ضرورت

نکته مهم در جلب و جذب مشتری، تنها شناخت نیاز‌های مشتری نیست، بلکه باید به این تفاهم رسید که این نیاز‌ها تا چه اندازه معقول است و آیا می‌توان این نیاز‌ها را برآورده کرد. برای این مهم باید نیاز‌ها با توانمندی‌ها همخوانی داشته باشد، در نتیجه باید نیاز‌های مشتری با توانمندی‌های خدمات دهنده مطابقت داشته باشد. به عبارت بهتر باید بدانیم تا چه اندازه خواسته‌ها معقول است. برای رسیدن به این نقطه، نیاز به تعامل دوسویه داریم. در این رابطه مدیرعامل بانک سینا با تاکید بر در نظر گرفتن نگاه جدید کسب‌کاری گفت: به عنوان یک بانک تجاری باید بتوانیم با مشتریان به صورت فعالانه تعامل کنیم

ایجاد باشگاه

برای آنکه تعامل دوسویه برقرار شود، باید در فضای گفتمانی، خواسته‌ها مطرح وتوانمندی‌ها ارایه شود تا چنانچه خواسته‌های مشتری منطقی نیست یا بانک باید سطح توانمندی خود را بالا ببرد، این موضوع تایید شود. با توجه به رونق گرفتن فضای مجازی، بهترین فضا در قالب باشگاه مشتریان شکل می‌گیرد که امروزه این مهم در بسیاری از مسوسسات تعریف شده است. مدیرعامل بانک سینا نیز چنین فضایی را تعریف کرده و در خصوص راه‌اندازی «باشگاه مشتریان بانک سینا» گفت: با وجود فعالیت چندین ساله بانک در حوزه بانکداری، متأسفانه در بحث باشگاه مشتریان کم‌فروغ بودیم و توجه ویژه به حوزه باشگاه مشتریان و بالابردن سطح وفاداری مشتریان نداشتیم.

 

بیشتر بخوانید:

حرکت بانک سینا در جاده یک طرفه سودآوری



شناسایی سطح انتظارات

فتحعلی در خصوص راه اندازی و کارآمدی باشگاه مشتریان گفت: باشگاه مشتریان بانک سینا از ابتدا دی‌ماه در دسترس گروه‌های مشتریان خواهد بود و امیدواریم از این طریق بتوانیم به صورت متمرکز، مداوم و دامنه‌دار ارتباط خوب و منطقی با مشتریان داشته باشیم تا سطح انتظارات، ذائقه و نوع نگاه آن‌ها را نسبت به بانک بسنجیم و در فرآیند شخصی‌سازی محصولات و خدمات بانک سینا، به نحوی شایسته و مطلوب عمل کنیم.

تعیین سطح وفاداری

نکته بسیار مهمی که در خصوص راه اندازی باشگاه مشتریان قابل تامل است، تعیین سطح وفاداری است. اینکه یک مشتری تا چه اندازه از امکانات بانک استفاده می‌کند، بیانگر سطح وفاداری است. اگر یک مشتری تسهیلات خود را از یک بانک دریافت می‌کند، اما سپرده گذاری را در بانک دیگری صورت داده، جای تاسف و تعجب دارد، اما تاسف کافی نیست، بلکه باید دلایل آن بررسی شود تا چنانچه اشکالی در هر بخش وجود دارد، نسبت به رفع آن اقدام شود که باشگاه مشتریان می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

ضرورت معرفی بیشتر باشگاه

اگرچه باشگاه مشتریان اهمیت ویژه‌ای دارد، اما مهم اینجاست که مشتریان بدانند در این باشگاه چه کار‌هایی می‌توانند انجام دهند و چه خدماتی در این باشگاه صورت می‌گیرد. بنابر این باید ظرفیت‌های این باشگاه به صورت جامع اطلاع رسانی شود که اکنون فرصت خوبی برای این اطلاع رسانی است. بانک سینا می‌تواند در یک نشست خبری یا به اشکال گوناگون دیگر نسبت به این مهم اطلاع رسانی کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: