April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۶۰۶۰
۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
0
مدیرعامل منطقه ازاد انزلی از توسعه فعالیتهای اقتصادی دریا محور و ایجاد قطبهای توسعه دریایی و... در سواحل، جزایر و پس کرانه ها به عنوان عاملی مهم در بهبود رشد اقتصادی کشور یاد کرد.

توسعه فعالیتهای اقتصادی دریا محور عاملی مهم در بهبود رشد اقتصادی کشور است

محمدسجاد سیاهکارزاده مدیرعامل منطقه آزاد انزلی در دومین نمایشگاه تخصصی اوراسیا به تشریح اهمیت توسعه فعالیت های اقتصادی دریامحور و تاثیر آن در افزایش رشد اقتصادی کشور، پرداخت و گفت: در دنیا 5400 منطقه آزاد وجود دارد که 46 درصد از آن مناطق آزاد در حوزه بندری و همجوار دریاها هستند که منطقه آزاد انزلی هم از این دسته است.

 

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی تصریح کرد: توسعه مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی، بخصوص آن مناطق آزادی که مانند منطقه آزاد انزلی در حوزه بندری و همجوار با دریا هم هستند، نه تنها به افزایش سرعت رشد اقتصادی کشور کمک خواهد کرد، بلکه به افزایش قدرت مقاومت و کاهش آسیب پذیری از طریق پیوندهای راهبردی و گسترش همکاری و مشارکت با کشورهای منطقه و جهان منجر می شود.

 

 

سیاهکارزاده، افزود: شکل دهی بازارهای جدید، ایجاد ثبات رویه و مقررات در صادرات، بهبود توسعه فعالیتهای اقتصادی دریا محور و ایجاد قطبهای توسعه دریایی و... در سواحل و جزایر و پس کرانه ها، تسهیل و توسعه سرمایه گذاری برای مشارکت داخلی و خارجی جهت ایجاد زیرساختهای لازم، حمایت از سرمایه گذاران بومی و محلی در طرحهای توسعه ای، حمایت از فعالان اقتصادی و بنگاه های کوچک در حوزه های مختلف از جمله صیادی، کشاورزی، صنعتی و گردشگری و تولید محصولات صادرات محور از دیگر گزینه هایی است که در راستای توسعه سریعتر و افزایش رشد اقتصادی بخصوص در مناطق آزاد، نیازمند است که مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 

بیشتر بخوانید: رونمایی از 150 بسته سرمایه گذاری جدید در منطقه آزاد انزلی

 

به گزارش پول نیوز، منطقه آزاد تجاری-صنعتی انزلی یکی از «مناطق آزاد هفت‌گانه» ایران در استان گیلان است که در راستای اهداف اقتصادی ایران، در سال ۱۳۸۴ شمسی در شهرستان بندرانزلی تأسیس شد. منطقه آزاد انزلی در شمال ایران، منطقه جنوب دریای خزر و در مسیر کریدور شمال–جنوب واقع گردیده‌است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: