April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۶۰۷۸
۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵
0
مدیرعامل شرکت واگن سازی تهران گفت: در ساخت واگن از یک چهارم ظرفیت خود استفاده کرده ایم.

جزئیات ساخت واگن مترو در کشور/ لزوم استفاده از ظرفیت تولیدکنندگان

علیرضاشیخ طاهری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص جزئیات ساخت واگن در کشور گفت: تا به امروز ۱۵۰۷ واگن در شبکه مترو تهران و تعداد محدودی در شهر مقدس مشهد در حال بهره برداری است که واگن سازی تهران با کمک صاحبان تکنولوژی و شرکای چینی این تعداد را تولید کرده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت واگن سازی تهران سالانه ۳۰۰ دستگاه است افزود: این در حالی است که هیچ وقت کارخانه واگن سازی به این ظرفیت نرسیده است. قطعا در سال‌های گذشته اگر روند تولید به صورت طبیعی انجام می‌شد باید ۶۰۰۰ دستگاه واگن در کشور داشتیم. ولی تاکنون ۱۵۰۰ دستگاه ساخته شده و این به معنای این است که از یک چهارم ظرفیت خود استفاده کردیم.

شیخ طاهری ادامه داد: اگر تولیدکنندگان داخلی صرفا برای منافع خود بخواهند این فضا را بگیرند در تضاد با منافع ملی است؛ چراکه واگن سازی تهران مجموعه ملی و متعلق به کشور است؛ بنابراین باید از حداکثر توان خود استفاده کند همانطور که ما به حوزه تولید لوکوموتیو که تخصص مپناست ورود نمی‌کنیم انتظار داریم سایر مجموعه‌ها به این مسئله احترام بگذارند.

مدیرعامل واگن سازی تهران خاطرنشان کرد: در حوزه واگن ملی، چون زمینه استفاده از تولید کنندگان داخلی در آن زیاد است، تا سقف ۸۵ درصد باید بومی سازی را رعایت کنیم و از ظرفیت همه تولیدکنندگان استفاده کنیم.

شیخ طاهری با بیان اینکه کار گروه قطار ملی با حضور تمام ذی نفعان جلسات هفتگی را برگزار می‌کند و بقیه تامین کنندگان مانند جهاد دانشگاهی، مپنا و شرکت واگن سازی تهران که هم تولید کننده ۴۰ درصد از اجزای مترو و هم به عنوان مونتاژ کننده نهایی فعال است در آن حضور دارند، گفت: به هیچ عنوان گره و کارشکنی در این مورد مشاهده نکردیم، اما توقع این است که کارفرمای قرارداد یعنی متروی تهران و نمانیده کارفرما یعنی کارگروه قطار ملی نهایت دقت را در اخذ تائیدیه‌ها برای تولید انبوه به کار بگیرند و ما را کمک کنند تا بتوانیم قطار ملی را با کیفیت بالا تولید و عرضه کنیم.

مدیرعامل شرکت واگن سازی تهران همچنین خاطرنشان کرد: نمونه ساخته شده قطار در کشور تست‌های مورد نیاز را انجام داده و طبق اعلام رئیس کارگره قطار ملی تائیدیه‌ها از دستگاه مشاور که یک شرکت لهستانی است اخذ کرده است و قرار شده تا این به صورت رسمی نیز به ما اعلام بشود. البته این تائیدیه‌ها مشروط به انجام اصلاحاتی در اجزایی از واگن است که باید این اصلاحات حتما لحاظ بشود؛ با این حال تائیدیه کلی اخذ شده و ما منتظر هستیم که فقط جزئیات را به لحاظ فنی داشته باشیم و کار را به مرحله عمل برسانیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: