April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۶۱۴۹
۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
0
رئیس پلیس راهور از آغاز طرح زمستانه پلیس با کمک پهپاد‌ها و ۷۲ بالگرد، خبر داد.

فوت ۱۲۵۰۰ نفر طی ۹ ماه در تصادفات جاده‌ای/ آغاز طرح زمستانه پلیس

سردار سید کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا صبح امروز در طرح زمستانه پلیس راهور اظهار کرد: حدود ۴۰ میلیون وسیله نقلیه در سراسر کشور تردد می‌کنند که موضوع تسهیل در تردد و ارائه خدمات تمامی دستگاه‌ها به خصوص پیشگیری از تصادفات و امنیت تردد، اولویت پلیس است.

وی افزود: از سال ۹۲ تاکنون ۵۳۲ درصد افزایش وسایل نقلیه را در سراسر کشور داشته‌ایم. امروز ۷۰ درصد تردد شهری و جاده‌ای با وسائل نقلیه تک‌سرنشین است که نشان از فرسودگی و عدم توانایی حمل و نقل عمومی برای ارائه خدمات به مردم دارد.

هادیانفر بیان کرد: به طور میانگین سالانه ۲۰ هزار جانباخته و ۳۰۰ هزار نفر مجروح و مصدوم در تصادفات به جا می‌ماند؛ تا ماه گذشته بیش از ۱۲.۵ هزار نفر کشته و ۲۶۰ هزار مجروح در جاده‌ها و شهر‌ها جان خود را از دست داده و یا مصدوم شدند که البته این روند به هیچ عنوان مطلوب نیست.

وی افزود: با تلاش‌هایی که انجام شده است، توانستیم به کاهش ۵۰ درصدی که در برنامه هفتم مصوب شد دست پیدا کنیم البته امیدواریم که بتوانیم گام‌های مؤثر و اثربخشی در راستای کاهش بیشتر برداریم.

رئیس پلیس راهور گفت: مدیریت ترافیک و ارائه خدمات مطلوب به مردم نیازمند استفاده از فناوری‌های نوین و هوشمندی است که باید در کشور توسعه پیدا کند؛ توسعه دوربین‌ها، تجهیزات و همچنین استفاده از سامانه‌های مدیریت ترافیکی و سامانه نجات و سامانه "سپهتن" و موضوعات مختلف باید در دستور کار قرار بگیرد تا به طور جد بتوانیم موضوعات گفته شده را توسعه بدهیم.

هادیانفر با بیان اینکه شاهد افزایش ۶ درصدی تردد با حدود ۲۸ میلیارد تردد در شهر‌ها و جاده‌ها هستیم، بیان کرد: طرح زمستانی پلیس راهور از امروز (۲۱ آذرماه) آغاز و تا ۲۰ اسفند در ۲۸ استان کشور با کمک از ۷۲ بالگرد آغاز می‌شود؛ این طرح با حضور ۸۱ هزار نفر از ۸ دستگاه امدادرسان با ۹ هزار و ۵۳۵ خودروی سبک و ۸ هزار و ۸۹۸ خودروی سنگین در ۶ هزار و ۱۹۳ پایگاه ثابت و سیاری در جاده‌ها و شهر‌ها اجرا می‌شود.

وی گفت: پلیس راهور با ۵۰۶ پایگاه ثابت و سیار و ۱۵ هزار و ۳۸۱ نیرو و ۳ هزار و ۴۴۳ دستگاه گشتی (خودروی گشتی) در طرح زمستانه شرکت می‌کند و از امکانات پهپادی خود کمک می‌گیرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: