April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۶۲۰۷
۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
0
مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در دیدار با مدیر محیط زیست شهری دبی بر بهره‌گیری از دیپلماسی قوی در حوزه محیط زیست و بالابردن بنیه علمی و توان تخصصی در کشورها تاکید کرد.

دیپلماسی محیط زیست؛ گفت‌وگو برای جهانی زیست‌پذیرتر

حلیا سادات حسینی در حاشیه اجلاس بین المللی تغییر اقلیم سازمان ملل متحد COP ۲۸ با مدیر محیط زیست شهری دبی دیدار کرد و ضمن ارائه گزارشی از اقدامات محیط زیستی شهر تهران گفت: تغییر اقلیم بزرگ‌ترین چالش پیش روی جهان است و به‌عنوان معضلی محیط زیستی تهدیدی برای امنیت و سلامت مردم است و حق داشتن محیط زیست سالم بخشی از حقوق ملت‌ها تعریف می‌شود.

وی اظهار داشت: موضوعات و مشکلات محیط زیستی مثل گاز‌های گلخانه ای، سوراخ شدن لایه ازن، باران اسیدی، تخریب جنگل ها، مدیریت منابع آبی و تخریب زمین‌های کشاورزی که چالش‌های فرامنطقه ای، فراملی و بین المللی هستند در برهه کنونی نیازمند حقوق بین‌الملل محیط زیست است.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در این دیدار اظهار داشت: تصمیم‌گیری در خصوص مسائل کلیدی مانند از دست رفتن تنوع زیستی، تغییرات اقلیمی، تخریب لایه ازن، حمل‌ونقل زباله‌های خطرناک و دیگر چالش‌های سیاره‌ای، نیازمند پایبندی کشور‌ها به هنجار‌های بین‌المللی است.

وی با بیان اینکه دیپلماسی محیط زیست باب نوینی در مسیر توسعه و تعاملات سیاسی میان کشور‌ها گشوده است یادآور شد: پایه و اساس تحقق دیپلماسی محیط زیست همانا مشارکت جهانی در پرتو تعاملات بین‌المللی با هدف حفظ سلامت محیط زیست همچون حیات انسانی است از این منظر شرکت در اجلاس، مجامع و کنفرانس‌های متعدد محیط زیستی، تغییرات اقلیم و آب‌وهوایی، پسماند و دیدار با مقامات بین‌المللی، استفاده و بهره‌گیری از تجربیات کشور‌های مختلف از طریق نمایندگان کشور‌های حاضر در اجلاس و کنفرانس‌های بین‌المللی موجب رشد و بالابردن بنیه علمی و توان کارشناسی در حوزه محیط زیست در کشور‌ها خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: