April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۶۲۳۲
۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹
0

کانادا بعنوان کشوری که از مهاجران و افراد کارآفرین استقبال می کند شناخته می شود. برنامه ویزای استارتاپ کانادا ، به ویژه در بین کارآفرینان خارجی که به دنبال ایجاد بیزینس استارتاپی خود در کانادا و اخذ اقامت دائم هستند، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. در این پست به چگونگی اخذ اقامت دائم کانادا در برنامه استارت آپ ویزا و نیز مقایسه آن را با سایر برنامه های مهاجرت بیزینسی کانادا می پردازیم.

مروری بر برنامه ویزای استارتاپ کانادا

برنامه ویزای استارتاپ کانادا برای جذب کارآفرینان نوآور از سراسر جهان طراحی شده است که می توانند با راه اندازی استارتاپ های خود در این کشور به رشد اقتصادی کانادا کمک کنند. این برنامه به کارآفرینان خارجی اجازه می دهد تا در حین کار در بیزینس استارتاپی خود اقامت دائم کانادا را دریافت کنند.

شرایط لازم برای اخذ اقامت دائم از طریق ویزای استارتاپ کانادا

برای تضمین اقامت دائم از طریق برنامه ویزای استارتاپ، باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • یک بیزینس واجد شرایط داشته باشید، بطوری که هر متقاضی حداقل 10٪ از حق رای در شرکت استارتاپی را داشته باشد و همچنین متقاضیان و سازمان های تعیین شده اداره مهاجرت به طور مشترک بیش از 50٪ از کل حقوق رای شرکت را داشته باشند.
  • نامه پشتیبانی از یک سازمان تعیین شده اداره مهاجرت کانادا، که شامل صندوق های سرمایه گذاری خطرپذیر، گروه های سرمایه گذار فرشته، یا انکوباتورهای بیزینسی است، دریافت کنید.
  • نشان دادن مهارت در زبان انگلیسی یا فرانسوی، با حداقل معیار زبان کانادایی (CLB) سطح 5.
  • پس از ورود به کانادا، مدرکی مبنی بر داشتن تمکن کافی برای حمایت از خود و افراد تحت تکفل خود ارایه دهید. بتوانند با کسب و کار واجد شرایط خود از لحاظ اقتصادی تثبیت شوند

پس از تایید درخواست شما، تاییدیه اقامت دائم دریافت خواهید کرد و می توانید برای شروع سفر کارآفرینی خود به کانادا بیایید.

مقایسه برنامه ویزای استارتاپ کانادا با سایر برنامه های مهاجرت بیزینسی

برنامه های مهاجرت بیزینسی در کانادا وجود دارد، مانند برنامه های ویزای کارآفرینی استانی (PNPs)، برنامه ویزای خوداشتغالی کانادا، برنامه ویزای استارتاپ آلبرتا. بیایید این گزینه ها را با برنامه ویزای استارتاپ کانادا مقایسه کنیم:

 

برنامه های ویزای کارآفرینی استانی (PNPs) برای کارآفرینان:

استان های کانادا برای جذب کارآفرینانی، ویزای کارآفرینی را طراحی کرده اند که می توانند به رشد اقتصادی یک استان خاص کانادا کمک کند. هر استان شرایط خاص خود را دارد و متقاضیان باید متعهد به سرمایه گذاری و راه اندازی بیزینس در آن استان باشند ولی در برنامه ویزای استارتاپ کانادا به کارآفرینان اجازه می دهند تا کسب و کار خود را در هر نقطه از کانادا ایجاد کنند.

برنامه ویزای خوداشتغالی کانادا

این برنامه افراد دارای تجربه مرتبط در فعالیت های فرهنگی یا ورزشی را هدف قرار می دهد که می توانند به توسعه فرهنگی و اقتصادی کانادا کمک کنند. بر خلاف برنامه ویزای استارتاپ کانادا، برنامه ویزای خوداشتغالی نیازی به نامه پشتیبانی از یک سازمان تعیین شده ندارد، اما تمرکز محدودتری بر صنایع خاص دارد.

مزایای ویزای استارتاپ کانادا نسبت به سایر برنامه های مهاجرت بیزینسی

برنامه ویزای استارتاپ چندین مزیت را نسبت به سایر برنامه های مهاجرت بیزینسی کانادا دارد، از جمله:

  • انعطاف پذیری در محل کسب و کار : بر خلاف برنامه های استانی، برنامه ویزای استارتاپ به کارآفرینان اجازه می دهد تا کسب و کار خود را در هر نقطه از کانادا ایجاد کنند و انعطاف پذیری بیشتری را در انتخاب مناسب ترین مکان برای استارت آپ خود فراهم کنند.
  • پشتیبانی از نهادهای تعیین شده : برنامه ویزای استارتاپ از متقاضیان می‌خواهد که نامه حمایتی از سازمان‌های تعیین‌شده را تضمین کنند، که نه تنها اعتبار ایده بیزینس استارتاپی را افزایش می‌دهد، بلکه مربیگری، منابع و فرصت‌های شبکه‌ای ارزشمندی را نیز فراهم می‌کند.
  • زمان‌های پردازش سریع‌تر: برنامه ویزای استارت آپ معمولاً در مقایسه با برخی برنامه های بیزینسی استانی، زمان‌های پردازش سریع‌تری دارد و به کارآفرینان اجازه می‌دهد تا کسب‌وکار خود را با سرعت بیشتری در کانادا شروع کنند.

برنامه ویزای استارت آپ یک گزینه عالی برای کارآفرینان خارجی است که به دنبال اخذ اقامت دائم کانادا در حین ایجاد استارتاپ خود هستند. در مقایسه با سایر برنامه های مهاجرت تجاری، برنامه استارتاپ ویزا کانادا انعطاف پذیری بیشتر، پشتیبانی از سوی نهادهای تعیین شده و زمان پردازش سریع تر را ارائه می دهد و آن را به انتخابی جذاب برای کارآفرینان نوآور تبدیل می کند.

ویزای استارتاپ کانادا پس از دریافت نامه حمایتی

معمولاً بین اخذ نامه حمایتی و اقامت دایم کانادا چه اتفاقی می افتد؟ آیا متقاضی ویزای کار کانادا می گیرد؟ اخذ ویزای کار از طریق ویزای استارتاپ کانادا اختیاری است. پس از اینکه متقاضی درخواست اقامت دایم کانادا را ارسال کرد، می تواند برای اخذ ویزای کار کانادا یا همان مجوز کار اقدام و معمولا ظرف شش ماه مجوز کار خود را دریافت کند و می تواند وارد کانادا شود و همچنان مسئولیت راه اندازی بیزینس استارتاپی در کانادا را بر عهده دارد. هنگامی که افسر ویزا اداره مهاجرت درخواست متقاضی را بررسی می کند، از خود می پرسد که آیا این یک بیزینس استارت آپی واجد شرایط است؟ آیا متقاضی به طور فعال این بیزینس استارت آپ ویزا را در کانادا مدیریت می کنید؟ و سوالات زیادی که پس از دریافت نامه حمایتی بایستی پاسخ داد به همین دلیل است که شما به شخصی نیاز دارید که آن طرح بیزینسی را با شما آماده کند و راهنمایی های بیزینسی ارایه دهد.

در چه مرحله ای به یک طرح بیزینسی نیاز دارید؟

اولین قدم این است که باید بدانید در کانادا چه کاری می خواهید انجام دهید. بعد از اینکه آمادگی را داشته باشید که شما به یک طرح بیزینسی قوی استارتاپی نیاز دارید. بنابراین ابتدا روی اعتبار سنجی مفهومی، آمادگی در کانادا، پیچ دک و طرح کسب‌وکار تمرکز کنید، سپس شروع به مکاتبه با سازمانهای حمایتی، نحوه معرفی خود و شرکتتان کنید.

چه نوع بیزینسی، تعریف بیزینس نوآور اداره مهاجرت کانادا را دارد؟

بیزینسهای نوآور یا خلاق Inivative Business در الزامات ویزای استارتاپ کانادا به معنای منحصر به فرد بودن بیزینس نیست. نوآوری می تواند در هر جایی باشد - از غذا گرفته تا پلتفرم های فناوری مبتنی بر SaaS و تولید. بستگی به بخش صنعتی دارد که در آن هستید و کاری که انجام می دهید. این یک هنر و یک اصطلاح است. نوآوری به این معنا نیست که کاری که شما انجام می دهید، هیچ کس دیگری آن را انجام نداده است.

A hand holding a pen over a piece of paper  Description automatically generated with medium confidence

همان‌طور که مشخص شد اخذ اقامت دائم کانادا از طریق ویزای استارتاپ دارای مراحل زیادی است که بروز هرگونه اشتباه می‌تواند تأخیر و یا حتی ریسک ریجکتی ویزای استارت آپ بهمراه داشته باشد. شرکت خدمات حقوقی مهاجرتی آرنیکا ویزا دارای یک تیم متخصص مهاجرتی درجه یک متشکل از مشاوران بیزینسی است که با کمال میل به شما کمک می کنند تا تمام اسناد مهم بیزینس استارتاپی را که در طول این مسیر مورد نیاز هستند آماده کنید. شرکت حقوقی آرنیکا ویزا مجموعه ای از خدمات بیزینسی حرفه ای را به مبتکران و سرمایه گذاران خارجی که به دنبال سرمایه گذاری یا راه اندازی بیزینس استارتاپی کانادایی هستند، ارائه می دهد. به طور خاص، آنها می توانند به علاقه مندان از طریق ویزای استارتاپ کانادا کمک کنند تا تمام مراحل فرآیند را طی کنند و آنها را با متخصصان مناسب مرتبط کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: