April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۶۳۶۵
۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰
0
دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات و وزیر دولت اصلاحات راهکار خود را در زمینه افزایش میزان مشارکت مردم در انتخابات بیان کرد.

برخی به دنبال یک مجلس مطیع هستند که ناکارآمدی‌هایشان را بپوشاند

علی صوفی، دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات و وزیر دولت اصلاحات درباره راهکار افزایش مشارکت مردم در انتخابات گفت: در همه انتخابات‌ها این موضوع تکرار می‌شود، ولی متاسفانه گوش شنوایی وجود ندارد.

دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات افزود: ترجیع‌بند همه انتخابات‌ها مشارکت حداکثری است، ولی گویا مجریان و ناظران صراحتا به دنبال این موضوع نیستند؛ بنابراین ما دارای یک تعارض اساسی بین ذی‌نفعان هستیم که مجلس کنترل‌شده و بی‌خطر از منظر خود می‌خواهند و به نوعی به دنبال یک آرامش قبرستانی هستند تا یک جامعه زنده و انقلابی که آرمان‌هایی دارد.

وی ادامه داد: اکنون این مجریان دغدغه شان این نیست که بخواهند آرمان‌ها را اجرا کنند و مردم را امیدوار کنند و به صحنه بیاورند بلکه می‌خواهند آرامشی باشد که صرفا خود به دنبال آن هستند و قدرت خود را از دست ندهند؛ بنابراین انتخابات معنای خود را از دست داده است و مردم نیز به آن واقف هستند و در دو انتخابات قبل نیز شاهد این موضوع بوده ایم.

وزیر دولت اصلاحات گفت: در این موضوع جریانات سیاسی به خصوص اصلاحات آسیب زیادی دیده است. زیرا یک پشتوانه عظیمی داشت و علی‌رغم اینکه کاندیدایشان همواره رد صلاحیت می‌شدند، اما هر لیستی که ارائه می‌کردند با استقبال مردم مواجه می‌شد. بخاطر عملکرد منتخبانی که نه جز اصلاحات بودند و نه کاندیدای اصلی ما، مردم اعتمادشان را به اصلاحات نیز از دست دادند و الان دو رکن اصلی انتخابات یعنی انتخاب شونده و انتخاب کننده از صحنه خارج شده اند.

صوفی افزود: اگر این نظارت استصوابی برداشته می‌شد و تایید صلاحیت‌ها به یک کانال مطمئن داده می‌شد که فضای امنی را برای نامزد‌ها ایجاد می‌کرد و تایید و رد صلاحیت‌ها منطقی می‌شد و صرفا در چهارچوب استعلام از ۴ نهاد قانونی پیش می‌رفت ما نیز دستمان پر بود و می‌شد فضا را گرم کنیم، رقابت ایجاد شود و مردم هم امیدوار شوند که مطالباتشان از جریان اصلاحات برآورده شود، اما اکنون دستمان خالی است و نمی‌توانیم لیست اصلاح طلب ارائه کنیم.

دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات گفت: اصلا در این میان فرد اصلاح طلب وجود ندارد و برخی هم که ثبت نام کرده بودند رد صلاحیت شدند. از سوی برخی هم اظهار می‌شود که دولتی‌ها به دنبال یک مجلس مطیع هستند که ناکارآمدی‌هایشان را بپوشاند، اما نظام به دنبال مجلس کارآمد و متکثر است که بتواند یقه دولت را بگیرد و به حرکت در بیاورد. از قبل با کنار گذاشتن نظارت استصوابی باید این فضا ایجاد می‌شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: