April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۶۴۶۶
۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
0
رضا علیپور گفت: من خیلی به خداحافظی از رشته سنگ نوردی فکر می کنم اما تا الان به خاطر بازی های آسیایی و المپیک ادامه داده‌ام.

خیلی به خداحافظی از دنیای حرفه ای فکر می کنم/ از لحاظ امکاناتی ضعیف هستیم

رضا علیپور ملی پوش سنگ نوردی کشورمان درباره اینکه با توجه به ناملایمات صورت گرفته، به فکر خداحافظی از این رشته ورزشی است، اظهار کرد: زیاد به فکر خداحافظی هستم، چون بعد از قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۸ می‌خواستم خداحافظی کنم و خیلی خسته شده بودم، اما به خاطر المپیک و بازی‌های آسیایی ادامه دادم.

علیپور درباره اینکه تا الان مدیریت رضا زارعی خوب بوده است، گفت: زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی اندازه خودش هوای ما را داشته است و هر چیزی که من می‌خواستم" نه" نگفته است، اما توان یک فدراسیون چقدر است. ما نیاز به حمایت و نگاه ویژه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک داریم که ۲۰ سال است در رشته کوهنوردی دارد مدال‌های آسیایی و جهانی کسب می‌شود، اما هنوز هم ما از لحاظ امکاناتی عقب هستیم. یک دیوار اختصاصی برای سنگ نوردی در ورزشگاه کبکانیان دارند درست می‌کنند که هنوز تکمیل نکردند و در ایران یک سالن اختصاصی برای این رشته ورزشی باید باشد و فدراسیون به تنهایی چه کار می‌تواند انجام بدهد. شما نگاه کنید که به ورزش‌های قدیمی که پول میلیاردی در فدراسیون هایشان جابه جا می‌شود.

ملی پوش سنگنوردی درباره اینکه در آینده از خانواده اش وارد رشته سنگ نوردی و صخره نوردی می‌شوند، گفت: من کاری ندارم و بیشتر به علایق خودشان می‌گذارند و آنچه که علاقه دارند را انتخاب کنند. من نمی‌گویم که به سنگ نوردی بروند یا فلان رشته ورزشی را ادامه بدهند. البته من به بچه‌ها کمک می‌کنم که استعدادشان را متوجه شوند که در چه رشته ورزشی هست، اما در ذهنشان فرو نمی‌کنم که به رشته سنگ نوردی و یا رشته دیگری بروند.

او درباره اینکه اگر وزیر ورزش را از نزدیک ببیند چه صحبتی با او می‌کند، گفت: خودش همه چیز را بهتر می‌داند و این نگاهی که به ورزش دارند الان جوانان بیشتر به سمت اعتیاد می‌روند. اگر می‌خواهند جوانان کشورمان در آینده به سمت اعتیاد نروند بیشتر به ورزش و قهرمانان اهمیت بدهند. قهرمانان هستند که ورزش را به کل دنیا نشان می‌دهند و جامعه را سالم نگه می‌دارند و اهمیت ندادن به یک قهرمان و ورزش کشور از لحاظ امکاناتی باعث می‌شود که مسئولان بیشتر کمپ اعتیاد و زندان بسازند. به نظرم ورزش از واجبات جامعه است و نگاه ویژه‌ای داشته باشند به خاطر اینکه جوانان این سرزمین فردا آینده شان خوب باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: