April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
روحبخش از بی توجهی دولت و مجلس به گرانی‌های سرسام آور انتقاد کرد
کد خبر: ۴۰۶۴۸۷
۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
0
عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با ابراز تاسف از حقوق‌های ناچیز بازنشستگان در شرایط تورم و گرانی وحشتناک گفت: بار دیگر مجلس شورای اسلامی و دولت در آزمون تعیین حقوق قرار گرفته اند.

افزایش حقوق تنها راه مقابله با تورم ناشی از سومدیریت

برزو روحبخش با تاکید بر اینکه مجلس یازدهم و دولت سیزدهم مسوول مستقیم گرانی و تورم موجود هستند گفت: مجلس مرکز قانونگذاری و دولت مسوول اجرای قانون است. بنابر این عملکرد مجلس و دولت باعث بوجود آمدن شرایط در تمامی عرصه‌ها برای کشور می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مردم هیچ نقشی در بوجود آمدن شرایط ندارند گفت: وقتی مردم نقشی در گرانی و تورم سرسام آور ندارند، چرا باید تاوان تصمیمات نمایندگان مجلس و دولتمردان را بدهند.

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با اعلام اینکه دولت و مجلس برای مدیریت این آشفته بازار اقتصادی دو راه پیش رو دارند گفت: راه اول این است که دولت و مجلس با کنترل و مهار این تورم لجام گسیخته، شرایطی را رقم بزنند که تحمل آن برای مردم امکان پذیر باشد و مردم بتوانند با همین درآمد، پاسخگوی هزینه‌هایی باشند که ناشی از بحران سومدیریت در مجلس و دولت است.

وی راهکار دوم را افزایش حقوق متنناسب با تورم و گرانی‌ها دانست و گفت: اگر دولت نمی‌تواند قیمت‌ها را کنترل کند، باید از فریز کردن دستمزد و فشار بر شورای عالی کار دست بردارد تا دستمزد‌ها نیز متناسب با تورم بالا برود و همانطور که نشان داده در کنترل بازار ناتوان است، به سوی ناتوانی در فریز کردن دستمزد برود تا زندگی برای اقشار حقوق بگیر تا حدودی امید آفرین باشد.

روحبخش با تاکید بر اینکه وقتی دولت در کنترل تورم و مهار گرانی ناتوان است، نباید حقوق بگیران را تحت فشار قرار دهد گفت: افزایش حقوق برای کارکنان دولت در لایحه بودجه از سوی دولت تعیین و به مجلس تسلیم می‌شود و افزایش حقوق برای کارگران نیز در شورای عالی کار تعیین می‌شود که مصوبه آن با رای اعضای دولتی شورا تعیین می‌شود، بنابر این هر بلایی که بروز حقوق بگیران می‌آید، دست دولت و مجلس در کار است و عوامل اصلی نمایندگان مجلس و دولتمردان هستند.

 

بیشتر بخوانید:

مردم نگران خالی شدن سفره‌ها حتی از نان خالی



وی با ابراز تاسف از اینکه دولت بازار را دودستی به تولیدکنندگان و واردکنندگان سپرده و هیچ مدیریتی بر بازار ندارد گفت: همانطور که سرمایه داران و صاحبان قدرت آزادانه قیمت‌ها را تعیین می‌کنند، باید به همان نسبت، حقوق‌ها افزوده شود. البته قرار نیست افزایش تورم و گرانی کالا‌ها ماهیانه باشد، اما حقوق‌ها سالیانه افزایش یابد.

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با هشدار نسبت به اینکه سگ گرانی و تورم را رها کرده و سنگ افزایش دستمزد را بسته اند گفت: متاسفانه دولت با زنجیرکردن افزایش حقوق، زندگی و معیشت مردم را زنجیر کرده تا سگ هار قیمت ها، به جان مردم بیفتند.

وی با تاکید بر اینکه توقع داریم در شرایط بحران گسترده اقتصادی، متناسب با تورم نقطه به نقطه، حقوق نیز افزایش یابد گفت: این کار درستی نیست که دولت و مجلس در خواب بی تفاوتی نسبت به زندگی سخت و طاقت فرسای مردم فرو روند و حقوق بگیران منتظر باشند در انتهای سال، آثار عمومی و کلی تورم محاسبه شود.

روحبخش با ابراز تاسف از اینکه هرگز افزایش حقوق متناسب با تورم ناشی از سومدیریت دولت‌ها صورت نگرفته است گفت: حقوق بگیران همواره در سخت‌ترین شرایط روزگار را سپری کرده اند به امید آنکه در پایان سال، جبران شود، اما افزایش حقوق ناچیز که ۵۰ درصد تورم را نیز پوشش نمی‌دهد، نمک بی تفاوتی بر زخم حقوق بگیرانی می‌شود که باید همچنان شرمندگی را سر سفره‌های خالی با اعضای خانواده شان تقسیم کنند.

وی با اعلام اینکه سال‌ها انتظار می‌کشیم از این چرخه معیوب رها شویم گفت: مردم فقط به امید زنده هستند و هر بار که دولت و مجلس با نادیده گرفتن تورم و گرانی واقعی، مانند یک قیچی دولبه معیشت مردم را به دو نیم می‌کنند و آسایش حقوق بگیران را به فنا می‌دهند، چاره‌ای ندارند تا در اندیشه سال آینده و آمدن دولت و مجلسی باشند که بر اساس واقعیت‌ها رفتار کنند.

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با اعلام اینکه متاسفانه دولت سیزدهم مانند سال گذشته افزایش حقوق ۲۰ درصدی را پیشنهاد کرده و بر فریز کردن حقوق اصرار دارد گفت: این در حالی است که عنان اسب سرکش تورم و گرانی در دست دیگر دولت قرار دارد و هیچ بنایی برای کشیدن مهار آن ندارد.

وی با اشاره به اینکه مجلس یازدهم در ماه‌های پایانی قرار دارد و باید دولت دوازدهم با آرای مردم برگزیده شود گفت: اگر قرار است مردم در انتخابات حضور فعالانه داشته و به جای انتقاد از دولت و مجلس قدردان و سپاسگزار آنان باشند، باید افزایش حقوق متناسب با تورم باشد.

روحبخش با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس یازدهم در آزمونی سخت قرار دارند گفت: اگر نمایندگان مجلس یازدهم مانند سال‌های گذشته تسلیم محض دولت سیزدهم باشند، شک نکنند که رای مردم را از دست خواهند داد و مردم به کسانی رای می‌دهند که به جای وکیل الدوله، وکیل المله باشند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: