April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۶۵۳۶
۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴
0

اگر می‌خواهید برای سفری که پیش رو دارید بلیط اتوبوس تهیه کنید باید با چند نکته مهم نیز آشنا باشید. عدم توجه به این نکات ممکن است باعث ایجاد ناراحتی و خستگی زیاد در طول سفر شود.

به‌طورکلی باید گفت سفر با اتوبوس به ‌دلیل هزینه‌ مقرون‌به‌صرفه‌ای که دارد و همچنین امکان تهیه بلیط آن حتی در برخی موارد تا لحظات آخر باقی‌مانده به حرکت، به یکی از پرطرفدارترین روش‌های مسافرت بین افراد مختلف تبدیل شده است. توجه به نکاتی که در این مقاله بررسی می‌کنیم می‌تواند این سفر را برای شما لذت‌بخش‌تر کند. برای آگاهی از آن‌ها تا انتها با ما همراه شوید.

انواع اتوبوس و مدل صندلی را بشناسید

پیش از تهیه بلیط اتوبوس لازم است به نوع این وسیله نقلیه و مدل صندلی‌های آن توجه کنید. در واقع عدم اهمیت دادن به این موضوع ممکن است ناراحتی شما در طول سفر را به‌همراه داشته باشد.

اتوبوس‌هایی که درحال‌حاضر می‌بینیم با نام اتوبوس وی‌آی‌پی و معمولی شناخته می‌شوند. هرکدام از این وسایل نقلیه در تعداد، نوع و راحتی صندلی‌ها با یکدیگر تفاوت دارند.

البته امکانات موجود در این اتوبوس‌ها نیز با یکدیگر متفاوت است. پس زمان خرید بلیط باید به نوع صندلی و امکاناتی که برای راحتی مسافران فراهم شده توجه داشته باشید. برای مسیر های طولانی مثلا در مورد بلیط اتوبوس تهران شیراز این موارد بسیار حائذ اهمیت هستند.

سفر شما چند ساعت طول می کشد؟

سفر با این وسیله نقلیه معمولا زمان زیادی از مسافران می‌گیرد به‌خصوص اگر مقصد خیلی دور باشد. پس زمان خرید بلیط اتوبوس باید به مدت‌زمانی که طول می‌کشد تا به مقصد برسید توجه کنید.

این کار باعث خواهد شد بهترین نوع اتوبوس را با توجه به امکانات، نوع صندلی و بودجه‌ای که دارید انتخاب کنید. درصورتی‌که مسافت طولانی باشد بهترین کار خرید بلیط اتوبوس‌های VIP است.

این نوع اتوبوس با صندلی‌های کم‌تری تولید می‌شود اما بسیاری از آن‌ها مدل تخت‌شو دارند تا مسافران برای استراحت و خوابیدن دچار درد کمر، زانو یا گردن نشوند. درحالی‌که اتوبوس‌های معمولی با صندلی‌های ساده از این امکانات بهره‌مند نیستند.

اگر به ‌طور مرتب مفاصل شما درد می‌کند بهترین کار خرید بلیط اتوبوس وی‌آی‌پی حتی برای مقصدهای نزدیک است؛ اما درصورتی‌که مشکل خاصی نداشتید و مسافت تا مقصد نیز کم بود می‌توانید برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها اتوبوس‌های معمولی را انتخاب کنید.

از بار مجازقابل حمل آگاه باشید

تمام شرکت‌های حمل‌ونقل برای اینکه بتوانند خدمات مناسبی به مسافران ارائه دهند قوانین مختص به خود را دارند. تعاونی‌های اتوبوس‌رانی بین شهری نیز از قوانین به‌خصوصی بهره‌مند هستند.

یکی از مهم‌ترین قوانین که پیش از تهیه بلیط اتوبوس باید به آن توجه کنید میزان بار مجاز است. به‌طور کلی هر مسافر تنها می‌تواند ۲۰ کیلوگرم بار را همراه خود به اتوبوس وارد کند. در غیر این صورت راننده می‌تواند اجازه ورود به افراد ندهد.

البته گاهی نیز با پرداختن هزینه اضافه به‌عنوان جریمه می‌توان مقدار بار بیشتری همراه خود به اتوبوس انتقال داد. یکی دیگر از نکات مهمی که در حین این سفر باید توجه داشته باشید عدم دسترسی به چمدان تا پایان سفر است.

با توجه به اینکه چمدان در بخش صندوق قرار می‌گیرد شما نمی‌توانید در هر زمان که خواستید به لوازم ضروری دسترسی داشته باشید. پس بهترین کار به‌ همراه داشتن یک کیف دستی است تا با خود به درون کابین ببرید

لوازم ضروری همراه خود داشته باشید

هر فرد با توجه به طول سفر یا نحوه استراحتی که دارد ممکن است به لوازم ضروری مختلفی نیاز داشته باشد. در ادامه برخی از مهم‌ترین این موارد را بررسی می‌کنیم تا با کمک آن‌ها سفر راحت‌تری تجربه کنید. این لوازم ضروری به شرح زیر هستند:

به همراه داشتن بالشتک گردنی در اتوبوس

با خرید بلیط اتوبوس به‌خصوص برای مسافت‌های طولانی باید بدانید که شرایط استراحت شما کمی دشوار است و تکان‌های این وسیله نقلیه می‌تواند در خواب شما اختلال به‌وجود بیاورد. اگر از دسته افرادی هستید که مایلید در طول سفر با آرامش بخوابید بهترین کار به‌همراه داشتن بالشتک گردنی است.

به همراه داشتن لوازم مهم در اتوبوس

لوازم مهم شامل هرچیزی می‌تواند باشد. از این موارد باید به مدارک هویتی مانند شناسنامه و کارت ملی اشاره کرد. همچنین بهتر است مسافران همراه خود مرطوب‌کننده، ضدآفتاب برای سفرهای روزانه، دستمال مرطوب، دستمال کاغذی و شوینده داشته باشند.

این محصولات در اندازه‌های کوچک تولید می‌شوند تا در سفر با اتوبوس مورد استفاده قرار گیرند. پس لازم نیست نگران حجم بالای آن‌ها باشید. همچنین برای افراد مبتلا به بیماری به‌ همراه داشتن داروهای لازم ضروری است.

به همراه داشتن تنقلات در اتوبوس

با خرید بلیط اتوبوس باید شرایطی مانند عدم دسترسی به بوفه‌های بین راهی یا حتی خراب شدن این وسیله نقلیه را در نظر داشته باشید. پس بهترین کار به‌ همراه داشتن تنقلات به‌قدر کافی است. همچنین اگر طعم غذای رستوران‌های بین راهی را دوست ندارید باید همراه خود غذایی داشته باشید که زود خراب نشود.

خرید بلیط اتوبوس از سامانه های معتبر

برای اینکه بتوانید اطلاعات را لازم در خصوص نوع اتوبوس، صندلی‌ها، زمان حرکت و ساعت رسیدن کسب کنید باید رزرو بلیط را از سامانه‌ای معتبر مانند اسنپ تریپ انجام دهید. در این سامانه تنوع بالایی از اتوبوس‌های مختلف وجود دارد تا حق انتخاب بیشتری داشته باشید.

اسنپ تریپ همچنین به شما امکان داشتن سفری اقتصادی می‌دهد. به این صورت که می‌توانید بلیط خود را از طریق این سامانه با منا‌سب‌ترین قیمت خریداری کنید.

جمع‌بندی

با خرید بلیط اتوبوس و توجه به نکات مهمی مانند نوع صندلی و مدل این وسیله نقلیه به‌ خصوص برای مسافت‌های طولانی و استفاده از یک کیف دستی کوچک برای به‌همراه داشتن لوازم ضروری در داخل کابین می‌توانید سفر راحتی تجربه کنید. اسنپ تریپ به شما در انتخاب بهترین اتوبوس با مناسب‌ترین قیمت کمک می‌کند.

سوالات متداول

چرا سفر با اتوبوس پرطرفدار است؟

برای این نوع سفر لازم نیست از مدت‌ها قبل به فکر تهیه بلیط باشید. همچنین مقرون‌به‌صرفه بودن بلیط آن باعث محبوبیت سفر با اتوبوس شده است.

آیا امکانات اتوبوس ها با هم تفاوت دارند؟

بله؛ اتوبوس‌هایی که با نام وی‌آی‌پی و معمولی می‌بینید هر کدام امکانات مختلفی در اختیار مسافران قرار می‌دهند. پس باید پیش از تهیه بلیط به این موارد توجه کنید.

مهم ترین نکات در سفر با اتوبوس کدام است؟

توجه به امکانات اتوبوس، به‌همراه داشتن لوازم ضروری، آگاهی از میزان بار مجاز و به ‌همراه داشتن تنقلات یا غذای خانگی برای افرادی که به غذای بین راهی علاقه‌ای ندارند را می‌توان از مهم‌ترین این نکات دانست.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: