محمد سجاد سیاهکارزاده، با اشاره براهمیت ارائه خدمات و اجرای برنامههای متنوع فرهنگی، گردشگری متناسب با نوروز، تصریح کرد که همزمانی سال جدید با ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی جهت ترویج شعائر دینی، فرهنگ غذایی و مناسبات اجتماعی این ماه مبارک میان بازدیدکنندگان نوروزی است.
سیاهکارزاده اضافه کرد: با عنایت به اینکه در یک بازه زمانی اندک حجم بسیار زیاد و متنوعی از کارها به صورت همزمان در حوزههای مختلف مرتبط با گردشگری به وقوع میپیوندد؛ اهمیت ارائه خدمات بهینه نوروزی را بیش از پیش نمایان میشود.
وی، یکی از شاخصهای مردمی کردن گردشگری را بهره گیری از بسترهای نوین ارتباطی به منظور استفاده از نظرات مسافرین نوروزی در فرآیندهای خدمات رسانی اعلام و افزود: بهره برداری از نظام نظرسنجی که در ایجاد و به روزرسانی آن میتوان از توانمندی علمی پژوهشی دانشگاهها بهره برد؛ بهمراه اعمال نظرات کارگشای مردم میتواند در افزایش رضایتمندی و اقبال مسافرین در ایام دیگر سال نیز موثر باشد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، پیشنهادات و دستوراتی جهت بهینهسازی و تسهیل در هماهنگی امور و برنامههای نوروزی ارائه نمود و گفت: همافزایی میان نهادی درون سازمان با سایرنهادهای شهرستانی و استانی، پایش تجربیات کاری سالهای گذشته، پویا کردن چک لیست در قبال میزان پیشرفت و اجرای کارها، رفع برخی مشکلات در تأمین فضای لازم برای تردد و پارک خودروها و افزایش زمان حضور مسافرین در منطقه میتواند زمینه خوشنودی حداکثری و خلق خاطره خوش از حضور و بهره مندی از امکانات، خدمات و رویدادهای در حال اجرای منطقه آزاد انزلی در ایام نوروز رمضانی سال آتی را فرآهم آورد.
سیاهکارزاده با تاکید بر مردمیتر کردن طرح سفر کارت اظهار داشت: باید به سمت جهت دهی فرهنگی براساس آموزههای دینی اسلامی ایرانی خانوادهها و زوجین جوان جهت استفاده از تسهیلات سفر کارت حرکت نمود و در این میان مشارکت بانک عامل، فعالین اقتصادی و گردشگری منطقه نیز حائز اهمیت است.
گفتنی است در این نشست اعضای ستاد گزارشی از اقدامات و برنامههای خود ارائه نموده و به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود در زمینه بهره برداری حداکثری از نوروز ۱۴۰۳ پرداختند.