در تحلیل تکنیکال هفتگی بررسی شد؛
کد خبر: ۴۰۶۵۶۵
۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲
0
تحلیلگر بازار سرمایه گفت: هدف اول میان‌مدت شاخص کل بورس محدوده ۲.۳۵۰.۰۰۰ واحد، پیش‌بینی می‌شود.

روند حرکتی شاخص‌های بازار چگونه خواهد بود؟

علی ملک لی تحلیلگر بازار سرمایه گفت: شاخص کل بورس تهران در هفته گذشته با عدد دو میلیون و ۱۵۸ هزار واحد شروع به کار کرد و در پایان هفته و با افزایش خوب حدود ۲.۵ درصدی، به عدد دو میلیون و ۲۱۰ هزار واحد رسید تا هفته‌ای مثبت و سبز در بورس تهران رقم بخورد.

 

این تحلیلگر بازار سرمایه در ادامه بیان کرد: همانطور که در تحلیل هفته‌های قبل گفته شد، با توجه به حرکت بسیار خوب و مثبت شاخص در هفته‌های گذشته و شکست محدوده مهم ۲.۱۵۰.۰۰۰ واحد، برای تثبیت و ادامه روند صعودی، شاخص کل نیاز به کمی استراحت و اصطلاحا دست به دست شدن سهام داشت که در هفته‌های گذشته انجام شد. با در نظر گرفتن کف ۲.۱۵۰.۰۰۰ که هفته گذشته تثبیت شد، شاخص کل به روند صعودی خود ادامه خواهد داد که هدف اول میان مدت محدود ۲.۳۵۰.۰۰۰ واحد، پیش بینی می‌شود.

شاخص کل

ملک لی در ادامه در خصوص روند شاخص کل هم وزن هم اظهار کرد: شاخص کل هم وزن که نماگر بهتری از وضعیت بورس تهران است رشدی کمتر از شاخص کل داشت. این شاخص در روز اول کاری هفته گذشته با عدد ۷۵۲ هزار واحد شروع به کار کرد و پس از افزایش حدود ۱.۲ درصدی، در پایان هفته به عدد ۷۶۱ هزار واحد رسید.

او در ادامه می‌گوید: شرایط کلی این شاخص نیز به مانند شاخص کل است و پیش بینی می‌شود همانند شاخص کل به صعود خود ادامه دهد. هدف اول میان مدت این شاخص نیز محدوده ۸۰۰ هزار واحد پیش بینی می‌شود.

شایان ذکر است دیدگاه‌های فوق صرفا تکنیکال بوده و عوامل و اخبار زیادی مانند مناسبات سیاسی و تصمیمات اقتصادی، می‌تواند بر روند این شاخص‌ها تاثیر بگذارد.

شاخص کل هم وزن

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: