April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۶۵۷۶
۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۰
0
معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر راه و شهرسازی کشورمان، به رشد ۴۷ درصدی حمل و نقل ریلی با جابه‌جایی بیش از ۷۰۰ هزار تن کالا میان دو کشور برای نخستین بار اشاره کرد.

رشد ۴۷ درصدی حمل و نقل ریلی با جابه جایی ۷۰۰ هزار تن کالا بین ایران و آذربایجان

به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و شاهین مصطفی یف معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان به عنوان روسای کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان عصر امروز تلفنی گفتگو کردند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو، در این گفتگو آخرین تحولات روابط دو کشور به ویژه در حوزه اقتصادی از جمله حمل و نقل و انرژی و … مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

طرفین همچنین بر تسریع در نهایی کردن پروژه‌های مشترک از جمله مسیر جدید ترانزیتی در آستارا و سد‌های مشترک تاکید کردند.

مصطفی یف با ابراز رضایت از رشد چشمگیر ترانزیت کالا بین دو کشور اظهار کرد: در سال ۲۰۲۳ حمل و نقل بین دو کشور ۴۰ درصد، ترانزیت بین المللی ۵۷ درصد و حمل و نقل ریلی نیز ۴۷ درصد رشد داشته است.

وی افزود: در این مدت برای نخستین بار بیش از ۷۰۰ هزار تن کالا از طریق ریلی میان دو کشور و عمدتا به مقصد روسیه جابه‌جا شد.

طرفین همچنین در خصوص افتتاح گذرگاه جدید ترانزیتی میان دو کشور در مرز آستارا در آینده نزدیک و با حضور روسای کمیسیون مشترک دو کشور توافق کردند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: